[ ambient ] Elektronikum ltd - Oortwolk

[ serum ]

Eigenlijk nano.strike
oortwolk.bmp

-De Oortwolk is een wolk van vele miljarden komeetachtige objecten rondom ons zonnestelsel. Deze objecten bestaan waarschijnlijk grotendeels uit steen en ijs en bevinden zich op een afstand van ongeveer 50.000 tot 100.000 astronomische eenheden (AE), dus tussen de 1 à 2 lichtjaar. dat betekent dat, als andere sterren ook zo'n wolk hebben, de wolken van nabijgelegen sterren in elkaar overlopen.
Het resultaat van een samenwerking tussen nano.strike en stalcon. Gisternacht hebben we deze track/sessie gemaakt, met oa twee Moog Little Phatty's, een laptop als mastersequencer en een Electribe SX. Het resultaat is een Kosmisch klankenspel met een vleugje seventies electronica.

Klik hier voor de download

Gegroet.

We leren hier wat af over het universum :P (zie mijn laatste track)

Ik vind het vet! Met 2 Moogs kun je natuurlijk niet snel misgaan :D Maar het is rustgevend en boeiend tegelijk in elk geval.

Edit: ahum.. ik dacht dat ie al wel zo'n beetje afgelopen zou zijn maar ben nog steeds aan het luisteren en ik begin 'm steeds beter te vinden nog :D Echt goed gedaan, mijn complimenten.. Hoeveel en wat ervan is eigenlijk van de Moogs? Ben ik wel benieuwd naar geworden eigenlijk...

Laatst gewijzigd:
Dank jullie :)

De synthsequence die de basis van de track vormt, komt uit een Moog. De andere wordt met de hand bespeeld, en daarvan zijn oa wat pads en filter lfo effecten te horen.

De electribe is geclocked en speeld ook een synth sequence af, maar die is zo verzopen in delay dat je de noten niet echt los hoort, maar als 1 klankpallet. Alle bewerkingen vinden vóór de delay plaats (ringmodulatie, filter, door geluiden scrollen, pitch envelope), zodat het allemaal heel geleidelijk in elkaar over schuift.

Verder hoor je nog een Alesis Micron en een MS2000, die verantwoordelijk zijn voor de pads/drones die je al vanaf het begin hoort.

Laatst gewijzigd:
Klinkt erg lekker. :)

Erg gaaf! Ik moet toegeven dat ik 'm pas voor een derde geluisterd heb (duurt nogal lang :)), maar heerlijk dromerig is het wel, en daar hou ik wel van. Ook zeker niet te repetitief naar mijn mening, iets dat toch vrij snel gebeurt bij ambient. Ik kan er verder eigenlijk niet echt iets kritisch over zeggen.

Het is wel Bingo..
Ik ben dol op Astronomy en Ambient !!! :halleluja:halleluja

Lekkere track !!!

:doei:

Back