IR files omzetten naar WAV

Heinz Graaf

Stamgast
Een goede middag
Ik gebruik Space Designer en Kontakt als IR reverb en heb een heel deel Impulse Responses. De meesten zijn in WAV formaat maar sommigen hebben een bizarre, voor mij onbekende extentie. Graag zou ik weten hoe ik deze IR data kan omzetten naar WAV of AIF zodat Space Designer en Kontakt deze kunnen gebruiken als IR.
Het gaat om dergelijke files:
AMS.9.L en AMS.9.R
of bijvoorbeeld:
EMT 244 0.8s.L en EMT 244 0.8s.R
groetjes en bedankt voor jullie waaaaandacht :--)

Dat zijn SoundDesigner II (.sd2) bestanden.
Normaal kan elke audio editor dit type wel aan, je moet alleen goed opletten dat er terug een stereofile van wordt gemaakt, deze zijn nl. 'split-stereo' een aparte file voor elk kanaal.

Enkel Quicktime kan ze lezen. Maar Awave, Bias Peak, Wave Editor, Sample MAnager, Soundtrack Pro niet.

Wave Editor en Peak zouden dit normaal gezien toch moeten lezen.
Soms moet je in de Finder het bestand 'omzetten' naar SoundDesigner II zodat voorgenoemde programma's het willen inlezen/herkennen.
Tijdrovend proces, je moet ze één voor één selecteren...
Dat doe je met QuickChange.

sommige programmas (waaronder DP) schrijven Sounddesigner 2 files zo weg en ze vallen dan ook niet makkelijk te openen. Misschien dat Switch het kan? Sowies, ben DP gebruiker. Kan van het weekend wel proberen die bestanden met DP te importeren en als wave of aiff weer exporteren.

Back