ASR-X en scsi

cuba7000

Ouwe rot
ik heb net een asr-x gekocht, maar scsi werkt niet,>>bummer<<

hij scant wel door de scsi id,s maar ziet de drive niet

ik 3 zipdrives en een cdrom speler geprobeerd

zou de terminator op de asr-x defect zijn, als ik die in het menu op off zet loopt hij vast

iemand enig idee

mischien kan iemand die een asr-x met scsi heeft ,,even kijken of hij ook

vastloopt! als je scsi termination intern dus op de asx-r op off zet

hey man, ik heb hetzelfde probleem met mijn ASR 10. SCSI werkt bij ook niet, heel erg verrot, want ik kan nu dus geen samples laden en saven op zip.. en laden vanaf cd rom..

Bij mij geeft hij steeds de melding, unconnected scsi device.. Ik wil dolgraag dat dat ding het doet, zodat ik alles kan gaan saven op een CF cardreader, dat zou het proces 10 x sneller laten gaan, dan nu op mijn floppie drive..

de asr is wel bekend dat ze veel problemen geven met scsi, je zou volgens mij div disk moeten proberen

de asr-x daarintegen werkt met veel verschillende disks,uuhh alleen die van mij dus niet ik heb ze bijde vroeger gehad en nu dus wee de asr-x opnieuw

zit trouwens het laaste OS in zag ik net,dus daar ligt het ook niet aan

weet wel dat als je scsi hot plugt de interne terminator doorfikt

zou alleen niet weten of dat weer makkelijk te fixen is

hey, cuba.. wat is hot pluggen??? En waar zit die interne terminator.. ?? En op SCSI for samplers staat een CF cardreader die compatible is met de ASR, ik zit er aan te denken die te kopen omdat zij garanderen dat hij werkt met de ASR 10.

Als ie dan niet werkt, dan weet ik dat het aan mijn scsi board ligt, tot die tijd kan ik alleen maar gissen..

zit trouwens het laaste OS in zag ik net,dus daar ligt het ook niet aan

weet wel dat als je scsi hot plugt de interne terminator doorfikt

zou alleen niet weten of dat weer makkelijk te fixen is

had je nou maar ,....die van ,...
zeg ff waar k dat moet doen t checken ,..want mn asrx doet t naar min weten wel goed

check soo wel ff
:okdan:

interne terminator uit/aan, staat standaard op on, maar als ik hem uit zet ,loopt hij dus vast, mischien wel normaal hoor

anyway bij system>> set system pref>>scsi term on/off

probeer maar even of die van jou dus ook vastloopt

uuuh weet ik niet, maar ik wil alleen maar vergelijken of een andere asr-x ook vastloopt,... dan klopt dat in ieder geval, maar weet niet of dat iets zegt of de interne terminator defect is of niet

Heb geen ASR-X meer...
Maar...heb je ook termination van bijv de CD-Speler wel aangezet? SCSI-ID`s kloppen die?

Succes!

hoi,

met een zip id op 5 en asr-x op 2 beide termination on

ook nog met een cd rom speler geprobeerd,

ga eerst maar eens een andere kabel checken

paar daagjes wachten daarop

Back