[rock] vliegeniers - kort rockje

klinkt goeeeeee

Klinkt zeker leuk, maar heeft nog wel 'iets' nodig om interessant te blijven. (tja, lekker vaag, misschien zang?).

Hier nog een paar dingetjes die me tijdens het luisteren opvielen:
-Jeetje wat is dat orgel breed
-Van de acoustische gitaar hoor ik alleen de snaar-aanslag, hij staat ook heel ver naar links
- die lead doet me aan van die panfluitindianen denken :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Grtz
-J-

Helemaal niet gek. Ik zou het orgeltje (dat nauwelijks een orgel mag heten naar mijn mening) vervangen door een echte hammond. Haal een mooie Hammond uit B4 met wat leslie en reverb. En die tip over de slaggitaar is ook wel goed. Die valt nu met uitzondering van de aanslag een beetje weg. Ik vind de leadgitaar wel erg goed klinken. Tip om de gitaar wat naar voren te laten komen. De piano en gitaar bevinden zich behoorlijk in hetzelfde frequentiegebied. Als je dat wat meer uit elkaar trekt kun je ze mogelijk wat beter uit laten komen. Maar over het algemeen vind ik die slaggitaar niet al teveel meerwaarde hebben.

Toffe track!

toch vast nog wel iemand met een mening hierover?!:D

Midi drums, cliché akkoorden schema, doffig bass geluid, lellek orgel geluid, synthetisch klinkende gitaar.
Kortom, eigenlijk net als mijn eigen tracks.
A joh, als je maar plezier hebt.:mega:

Dat orgeltje zou nog wel wat kunnen worden als je er een overdrive of distortion fx overheen gooit, zodat ie wat rauwer gaat klinken, meer zoals de gitaar. (ik heb daar in mijn synth een amp effect voor)

Daarnaast heb ik het gevoel dat je over de hele track een stevige reverb gooit. Dat maakt dat alles teveel met elkaar blend, naar mijn smaak dan... zou inderdaad de piano en gitaar meer uit elkaar halen.

Kortom, er valt nog verbetering te halen in je eindmix.

Klinkt verder lekker!

Back