welke philicorda ...eigenlijk

Leuke dingen. Buis of transistor, het is maar waar je van houdt. Van de 751 zijn beide uitvoeringen. Mijn 751 heeft transistoren (mij wel verkocht als buizenbak, maar ach). Waarschijnlijk wel wat minder ruis en mindergevoelig dan buis en toch reteretro. Gewoon es proberen, is het niks dan kun je'm altijd weerr doorschuiven.

byna allemaal gratis af te halen

Volgens mij zijn alleen die grote hoerenbakken gratis af te halen. De buizengevallen gaan voor best wel wat geld van de hand. Daarnaast heb je de wat 'recentere' kleinere, die vaak wel voor een leuk bedrag te krijgen zijn.

Volgens mij zijn alleen die grote hoerenbakken gratis af te halen. De buizengevallen gaan voor best wel wat geld van de hand. Daarnaast heb je de wat 'recentere' kleinere, die vaak wel voor een leuk bedrag te krijgen zijn.

by mij9in de buurt woerden / a foort vor 20 eu p stuk ...
eregns leuk linkie [lui mode on ] van philie info
wat een woord philie
:duivels:

Ik heb ook nog zo'n ding staan met 2 klavieren en vol pedaal. Geen idee of er buizen of transistoren inzitten eigenlijk. Met mijn schoonpa geruild voor een GEM CD-1 :)

Wat de kleine corda's met 1 klavier betreft:

De 7500 is de oudste corda, met versterker + speakers apart van de rest. Buizen in versterker en klankopwekking.
De 751 had je ook met buizen, maar enkel in de versterker denk ik.
De 751 heb je ook volledig met transistoren, die heeft soms 751T als typenummer maar soms ook gewoon 751.

Deze klinken allemaal "philicorda". Uiteraard niet identiek. Het is ook maar een beetje waar je van houdt, welke je de beste vindt. Maar ik kan je zeggen dat een 751T ook nog erg vettig kan klinken.

De 754 is de meest recente kleine philicorda. Niet meer de klank van de 7500/751, MAAR wél bruikbaar om polyfone Roland SH-1000/SH-2000 klankjes uit te halen. Tenminste, die stijl. Je kan hem ook nog een beetje als de 7500/751 laten klinken, maar eigenlijk is hij daar al iets te clean voor.

752 en 753 zijn de overige kleine philicordas. Ik dacht dat deze 2 heel erg op elkaar leken, en ik dacht dat ze dichter bij de 754 dan de 751 lagen qua klank. Maar daar ben ik niet zeker van.

De grote philicorda's met dubbel klavier zijn nog een stuk cleaner. Misschien kan je er nog iets SH-1000 achtigs uit halen, maar je moet ze zeker niet kopen voor "die philicordaklank". Ze zijn m.i. niet interessant; als je een cleane corda wilt moet je bij de 754 zijn.

Als je vriend een 'corda zoekt voor de vettige 'cordaklank, moet hij voor een 7500 of 751 gaan. Maar niet per sé de buizenversies, de torrenversies zijn ook vettig.

Van mensen die ze hebben hoor ik ook wel eens dat ze de 7500 de beste vinden (maar niet iedereen deelt die mening). Ik heb ze zelf niet kunnen vergelijken.

Het kan inderdaad zijn dat de 7500 de vettigste is, maar dat neemt niet weg dat een 751 transistor ook nog erg vet kan klinken.

En met de nodige effecten kunnen ze erg groots klinken.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=136588605
Mijn "theme for major milestones" is een 751 (met torren al the way doorheen chorus en delay.

PhilicordaPortable2.jpg

Ziet er wel stoer uit met al die buizen, dit is een 7500 btw

heb een 7500, als ie aanstaat is het net een stad bij nacht, zoveel lichtjes
( als de kap eraf is natuurlijk)

Back