polymoog gezocht

Status
Please reply by conversation.
ow, wist ik niet.
ok, er staat er nu 1 op marktplaats. moet wel wat aan gesleuteld worden.....

"But there is some minor bad news too...

Several LEDs are out.
Some sliders are scratchy. (but not many.)
A few keyboard contacts could use cleaning (but not many.)
At this age, it could probably use a recalibration and recapping too."

als Kevin Lightner dit zegt over een synth waar hij overduidelijk heel wat uurtjes in heeft zitten, kijk bv naar de opgehaalde witte cijfers en zilveren letters van het frontpaneel, en alleen al het feit dat beide stemmen over het hele keyboard klinken (geen kapotte dividerchips), vraag ik me af waarom hij niet even die paar keyboardcontacten schoonmaakt en even wat ledjes vervangt en de boel opnieuw afstelt en stemt.
maw: ik vertrouw het niet zo, die kleine minpuntjes.

ze komen best nog wel eens voorbij, ook wat dichter in de buurt.

ja precies, dat vertrouw ik ook niet zo, vandaar mijn oproep, heb geen haast, dus ook over een aantal weken from now: Polymoog anyone?

Several LEDs are out.
Some sliders are scratchy. (but not many.)
A few keyboard contacts could use cleaning (but not many.)
At this age, it could probably use a recalibration and recapping too."

als Kevin Lightner dit zegt over een synth waar hij overduidelijk heel wat uurtjes in heeft zitten, kijk bv naar de opgehaalde witte cijfers en zilveren letters van het frontpaneel, en alleen al het feit dat beide stemmen over het hele keyboard klinken (geen kapotte dividerchips), vraag ik me af waarom hij niet even die paar keyboardcontacten schoonmaakt en even wat ledjes vervangt en de boel opnieuw afstelt en stemt.

ik weet het wel,... het is nogal een kutapparaat om te repareren.
ik kan me voorstellen dat de man het op een gegeven moment gewoon zat was, sold as is.
polymoogs waren vaak in de winkel al stuk, soms nog erger als deze.
garoeten,
jeroen

begrijp mij trouwens niet verkeerd, een leuk geprijsde polimoog is altijd wel de moeite waard om te repareren, de synth in ieder geval.
alleen gaat er nogal wat tijd, sigaretten , drank en soms geld inzitten.
om niet de momenten te vergeten waarbij je het ding al boven je hoofd getild hebt om te kijken of een flinke smak tegen een muur misschien helpt.
:D
garoeten,
jeroen

ik weet het wel,... het is nogal een kutapparaat om te repareren.
ik kan me voorstellen dat de man het op een gegeven moment gewoon zat was, sold as is.

ik kan dat maar moeilijk.
het is zijn vak en als ie al niet heel goed is, dan toch in ieder geval heel bekend. toetscontacten van de poly schoonmaken? het mag dan een kut apparaat zijn, ze heeft wel ondergoed met een opengewerkt kruis aan.
twee plaatjes van de bodem schroeven en je kan er zo bij.

ik heb ook wel eens polymoog gekocht waarvan alleen wat toetscontacten niet helemaal top waren. die vuile toetscontacten bleken bij nader inzien toch wel erg systematisch verdeeld te zijn over het toetsenbord en correspondeerden met 2 of 3 kapotte chips.

nouja, waar hebben we het over?! polymoog opsturen vanuit amerika is peperduur en bovendien vragen om moeilijkheden.

de resonator is een soort parametric eq / resonant filter dat een typische metaalachtige klank geeft.
de polymoog is een erg leke, uitgebreide synth: verschillende kb-secties, resonator, filter, en alles met aparte audio inputs en outputs, je kan er heel veel mee en de looks en sound zijn ech heel, heel erg vintage.
maar ze zijn kwetsbaar, ook als je er niet mee sleept.
ik zou best nog wel een polymoog keyboard willen hebben. vond ik stiekem leuker dan de synth.

klopt,
dat is goed te doen, de toetscontacten.
ik had het meer over de doorgaans wat meer uitgewoonde polymoog,
zoiets als 20 toetsen doen het niet, bijna alle leds overleden.
delers, drivers stuk.
en dat is allemaal prima te doen, maar dan heb je echt wel een stevige klus.
het is dus niet moeilijk,maar tijdrovend.
groetne,
jeroen

Status
Please reply by conversation.
Back