Welke deftige speakers (/ monitors?) zou ik in mijn mobilhome plaatsen?

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Aloha audiophiles.

Ik heb een VW T3 mobilhome busje staan en zou daar graag een deftige set speakers voor kopen. Enige aanraders?

Zou fijn zijn moest ik ze zelfs kunnen gebruiken als monitors om muziek te maken on the road.

Dynaudio heeft ook auto speakers gemaakt heb ik gezien maar weet niet of dat even goede marchandise is als hun (imho) kickass monitors.

Alle tips meer dan welkom! Thx!

Focal, zonder twijfel

Focal is eigenlijk gemaakt voor klassieke muziek en daarom klinkt het zo super met (psy)trance. Een maat van mij heeft z'n auto vol met focal en luisterd heel de dag psy, klinkt echt super strak en helder

Als je beter wilt moet je Morel nemen. De tweeters gaan tot 4kHz ! Maar een composetje begint bij 1200 euro

Als je iets kiest wat niet voor in de auto gemaakt is is het meestal ook niet vocht bestendig, dus even oppassen daar.....

greetz

Focal, zonder twijfel

Focal is eigenlijk gemaakt voor klassieke muziek en daarom klinkt het zo super met (psy)trance. Een maat van mij heeft z'n auto vol met focal en luisterd heel de dag psy, klinkt echt super strak en helder

Als je beter wilt moet je Morel nemen. De tweeters gaan tot 4kHz ! Maar een composetje begint bij 1200 euro

Als je iets kiest wat niet voor in de auto gemaakt is is het meestal ook niet vocht bestendig, dus even oppassen daar.....

greetz

Thanks! Denk dat ik dan voor een setje deftige focals zal gaan dan, want die Morel speakers zijn niet erg gemakkelijk te vinden precies. Moest je toevallig ergens een winkel weten met Morel speakers laat aub iets weten.

Dit setje lijkt me wel goed om te beginnen: http://cgi.ebay.de/Focal-130-KP-13-...ryZ21644QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Als ik daarna terug op financiele krachten ben zie ik evt. wel voor een subwoofer te plaatsen.

Weet er iemand of die auto speakers even goed klinken als je ze in aparte kistjes steekt en op hangt? Dan kan ik ze tenminste nog verplaatsen. (en weet niet of ik zo'n dikke speakers de deuren van mijn busje kan plaatsen.

Thanks en groeten!

De tweeters gaan tot 4kHz !

Das toch niet echt bepaald hoog of heb ik dat?

(of ben ik nog niet helemaal wakker.. mhh.. of vandaag gewoon een aap met de billen bloot.. whatever) :P

Moest je toevallig ergens een winkel weten met Morel speakers laat aub iets weten.
morelARC in Turnhout, maar die is vrij duur arc Die kerel die daar alles inbouwt heeft ook morel in z'n auto, dacht ik, kunde eens luisteren
Dit setje lijkt me wel goed om te beginnen: http://cgi.ebay.de/Focal-130-KP-13-...ryZ21644QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Als ik daarna terug op financiele krachten ben zie ik evt. wel voor een subwoofer te plaatsen.
Dat is wel nodig, want focal speel je gemakkelijk kapot met house muziek, maar laat je daar door niet afschrikken, je moet je versterker gewoon niet vol open zetten
Weet er iemand of die auto speakers even goed klinken als je ze in aparte kistjes steekt en op hangt? Dan kan ik ze tenminste nog verplaatsen. (en weet niet of ik zo'n dikke speakers de deuren van mijn busje kan plaatsen.
Diezelfde Focal speakers in kast zijn te koop als huiskamerluidsprekers dus heel geschikt daarvoor, kijk maar op de site
Das toch niet echt bepaald hoog of heb ik dat?

(of ben ik nog niet helemaal wakker.. mhh.. of vandaag gewoon een aap met de billen bloot.. whatever) :P
ik bedoelde 1400 Hz en dat is laag. Tweeters die laag gaan klinken beter, omdat het frequentiegebied dat de speakers dekken dan 1 strakke lijn is (hoe noemen ze dat ook alweer?

Back