Marktplaats tariefswijziging

Digimod

Really cool stuff
Het adverteren op MP moet weer meer geld opbrengen daarom wordt
het betalen voor sommige rubrieken waaronder Synthesizers geld
in rekening gebracht, namelijk 3 euro , op zich wel nodig
zo voorkom je wildgroei van advertenties en soms de belachelijk hoge
prijzen die ze voor het spul vragen.

eens of oneens :)

oneens

dus, oneens.. het is een 'vrije' marktplaats hoor ;)
als ze geld gaan vragen is de kans dat het aanbod kleiner wordt, groter. En zullen de prijzen van de aangeboden producten alleen nog maar meer stijgen :P

MP is een commercieel bedrijf.

Was MP niet overgenomen door ebay? Die vragen ook geld. De kosten belast je toch gewoon door aan de koper. Vraag je een tientje meer... (soort BTW ;))

Ik ben van mening dat als je er geld voor vraagt, dat je dan ook mede-verantwoordelijk bent voor de afhandeling van de deal.
Als MP die verantwoordelijkheid (serieus) neemt, dan is die 3 euro zwaar terecht.. anders niet.
mijn 2 centen.

Enige tijd (kan ook jaren zijn) is de marktplaats policy t.a.v. muziek en instrumenten veranderd.
Advertenties boven de €200 waren toen €6. Maar bij gebrek/afname van advertenties hebben ze het toen gratis gemaakt.
Blijkbaar zien ze er weer brood in?
Ik denk: oplichterij, er staan genoeg autoadvertenties en nog wel een aantal categorieën op (die wel betaald moeten worden), om de boel te bekostigen.
Maar ja, menschen zijn zondig, en hebzucht hoort daar nou eenmaal bij. :duivels:

Ik ben van mening dat als je er geld voor vraagt, dat je dan ook mede-verantwoordelijk bent voor de afhandeling van de deal.
Als MP die verantwoordelijkheid (serieus) neemt, dan is die 3 euro zwaar terecht.. anders niet.
mijn 2 centen.

Oneens. Vroeger plaatste je een advertentie in de krant, daar moest je ook voor betalen. Maar de krant was niet mede verantwoordelijk voor de afhandeling van de deal.

Ik vind 3 euro best veel als je bedenkt dat ik nog nooit iets syntherigs via marktplaats heb kunnen verkopen en vooral bezig ben om onzinbiedingen te verwijderen.

Wat dat betreft ben ik blij dat we hier onze eigen marktplaats hebben, daar komen tenminste meestal wel serieuze reacties op, zowel bij koop als verkoop.

Maar goed, speurders is toch nog steeds gratis?

dan maar op naar speurders. vond het wel fijn op marktplaats voor niets, kun je gewoon eens een poging wagen om iets te verkopen. lukt het niet , is het ook niet zo erg.
stom hoor

Zodra ze zien dat hun instrumenten gedeelte overloopt naar andere sites of gewoon niks meer op mp plaatsen veranderen ze t wel weer ..
er waren toch aardig wat mensen die hun advertentie bumpte via het betaal nr.

ben zelf niet te beroerd om 3 euro te betalen, laatst via mp nog mn mengert verkocht dat wou via hier niet op tijd lukken

Kunt op MP ook instellen dat er niet geboden kan worden op je advertentie ;)

In het gedeelte drumstellen moet nu ook 3 euro per advertentie betaalt worden. Voorheen trof je daar nog losse klemmen, armen, bekkens en dergelijke in de prijsklasse to 50 euro aan, maar dat is nu echt een stuk minder geworden.
Mensen die meer kleine dingen aanbieden zetten dat in een verzamel advertentie, maar met maar 3 foto's per adv kan je lang niet altijd zien wat de staat van een artikel is.

Argument van Marktplaats is: in bepaalde rubrieken staan verhoudingsgewijs veel zakelijke aanbieders, dus dan moet er betaald worden.
Naar mijn idee kunnen ze beter particuliere en zakelijke accounts aanbieden. Hoe ga je dit controleren? Door links neer te zetten "is dit een zakelijke aanbieder met een gratis particuliere account? klik hier om dit te melden en MP gratis te houden" :P

MPCman;955697 Naar mijn idee kunnen ze beter particuliere en zakelijke accounts aanbieden. Hoe ga je dit controleren? Door links neer te zetten "is dit een zakelijke aanbieder met een gratis particuliere account? klik hier om dit te melden en MP gratis te houden" :P[/QUOTE schreef:
prima idee.
denk echter dat het alleenig om de poen gaat: ebay heeft de boel opgekocht ( dus dat was cashe voor die marktplaats lui ) en nu gaat ebay cashe.
welkom in the 21ste century!
gewoon overstappen naar een andere gratis site, hoop dat dat , snel, gebeurd.
kunnen de betalers gewoon op marktplaats hun "zakelijke" stuff blijven verkopen. ( zou er trouwens software bestaan die het zou kunnen omzeilen?, puur interesse)
zie ook vaker advertenties hier op synthforum staan van nieuwe leden met 1 bericht ( de advertentie) op hun conto, is de verhuizing al aan de gang?

Iedereen gebruikt tegenwoordig toch veilingkijker.nl...ik bedoel dan gaan mensen toch inderdaad gewoon naar gratis sites uiteindelijk.

Je bent wel goed dom als je 3 euro gaat betalen voor marktplaats...als het niet om die 3 euro is het extra gedoe om dat te betalen.

Back