Studio meubel vraag

BaZzmaze

Steigerend Lid
Hallo,

Ik ben momenteel een nieuw meubel aan het ontwerpen voor mijn apparatuur.
De wanddikte van de vier "poten" is 25mm en de rest word 18mm dik.
Nu stuit ik op een probleem.
Hoe breed moet ik mijn racks eigenlijk maken zodat het rackprofiel en mijn gear er straks netjes in past?

Bedankt alvast :okdan:

Zie tekening voor meer info:

hmm.. ik kom hier op 48.5 cm
En daar moet je volgens mij niet te veel van afwijken , anders moet je de boel daarna gaan opvullen of weghalen.
Je hebt wel een millimeter of 2 a 3 speling in de kooimoer gaten

thnx voor de snelle reply..

Dat word dus aanpassen want zoals ik het nu heb gemaakt zit ik op 50cm.

even iets heel anders wat mij opviel. Als je een master-keyboard hebt, waar ga je die plaatsen?

Ziet er goed uit trouwens

Mijn master keyboard is maar 58cm breed en komt in het midden te staan.

mijn zelfbouwracks hebben een binnenmaat van 49,2cm en daar past alles netjes in. 't Is ook nog afhankelijk van de rackrails die je gebruikt. Om het zeker te weten, moet je het gewoon zelf even uitproberen met de rails die je hebt en een 19" apparaat. Even de duimstok/ het meetlint erlangs leggen en klaar!

Dat word dus aanpassen want zoals ik het nu heb gemaakt zit ik op 50cm.

Dat ligt er natuurlijk aan hoe je het wilt hebben, en jou eigen smaak natuurlijk.
Mijn maten zijn gemeten dat 19 inch apparatuur redelijk strak passen , met weinig speling aan bijde zijden.
Je kunt natuurlijk ook 2 latjes aan de zijkant maken [tussen rail en kast plank] , en dan zit het 19 inch spul natuurlijk wat losser.
Het is wat je zelf mooi vind.

Zo te zien heb je geen rekening gehouden met evt toekomstige uitbreiding?

Bijvoorbeeld een 2e monitor of wat meer spul onder je handen.

Ook lijkt het me niet heel fijn om te moeten bukken als je aan je rack apparaten wilt klooien.

Idd als het kan zou ik het middenstuk iets van 80cm tot 1m breed maken of zo ivm de toekomst.
En je monitors kunnen ook wel wat verder van de muur staan (ivm bas enz).

Zelf zou ik ervoor kiezen om die rack modules wat breder te maken zodat je de rails voor de 19" rack naar binnen kan laten vallen zodat je minder snel tegen uitstekende knoppen/stekkers komt met je benen.
En dan kan je bij die mixer ook de hoek precieser bepalen zodat je het goed kan zien.
Trouwens als je een patchbay boven je mixer hangt dan is het lekker praktisch want dat scheelt weer flink aantal lange kabels van/naar je mixert.

Dat schuifplankje onder aan het blad kan ervoor zorgen dat je qua hoogte en beenruimte minder goed uitkomt. En zowieso is het goed bepalen van hoe hoog het moet zijn erg belangrijk anders kan je last krijgen van je nek en of rug. (Goeie stoel helpt ook!!!!)
Wat ook belangrijk is dat je scherm niet te ver weg komt te staan zodat je het moeilijk kan zien.

En wat ruimte voor warmteafvoer en bij apparaten aan de achterkant komen betreft ziet het er wel goed uit.

En bij mijn meubel heb ik ervoor gekozen dat het ook te verhuizen is. Dwz dat je met 6 schroeven de boel uit elkaar kan halen en een verhuiswagen in kan douwen.

Back