stepknopjes TR-808

Hooihuis

Acta est fabula
Ik heb gezocht, maar kon over dit specifieke onderwerp niet 123 wat vinden.

Vandaag een 808 afgehaald en kom tot de ontdekking dat sommige stepknopjes wat stroever werken dan andere. Ik neem aan dat dit vuil is en geen slijtage; ik heb sowieso niet echt het idee dat deze veelgebruikt is.

Kan iemand mij vertellen of dit snel / eenvoudig te verhelpen is door middel van schoonmaken? Dan weet ik namelijk of het zin heeft hem open te schroeven.... anders maak ik gewoon direct een afspraak met de TR dokter :D

Mijn dank alvast weer :halleluja

Ik heb gezocht, maar kon over dit specifieke onderwerp niet 123 wat vinden.

Vandaag een 808 afgehaald en kom tot de ontdekking dat sommige stepknopjes wat stroever werken dan andere. Ik neem aan dat dit vuil is en geen slijtage; ik heb sowieso niet echt het idee dat deze veelgebruikt is.

Kan iemand mij vertellen of dit snel / eenvoudig te verhelpen is door middel van schoonmaken? Dan weet ik namelijk of het zin heeft hem open te schroeven.... anders maak ik gewoon direct een afspraak met de TR dokter :D

Mijn dank alvast weer :halleluja
gefeliciteerd man

meestal als de volume knop stroef gaat is hij niet veel gebruikt. (of er zit een nieuwe pot in natuurlijk)/ step knop je kan proberen om de step knoppen die het moeilijker doen een klein beetje naar de zijkanten te drukken ....dus niet recht naar beneden maar meer naar de zijkant want hij kan een klein beetje scheef zitten ..is niet zo erg als je maar niet te hard op de knopjes drukt.

heb je er een met rode stop toets of een met verbleekt geel/wit :yamaha:

Thanx! Ben er ook erg blij mee hoor; heb wel een tijd gezocht. Heb de "drie-eenheid" (heilig of niet) van 808, 909 en 303 nu compleet - voor ze nog duurder worden :stupid

De mijne heeft de verbleekte start/stop toets :)

Alle draaiknoppen doen het prima in ieder geval. Maar ik zit er toch over te denken om hem open te maken zodat ik die stepknoppen aan kan pakken. Ik ben wat dat betreft een vreselijke miereneuker, kan er niets aan doen.

Iemand daar ervaring mee? Met de 303 heb ik min of meer hetzelfde gehad en die drukknoppen waren niet schoon te maken. Daar heeft Boemtsjak toen allemaal nieuwe schakelaars ingezet, en ik hoop niet dat dit ook nodig is bij de 808 :D

die schakelaars vervangen is een breezy, zeker voor iemand als boemtsjak. je kan ze ook gewoon eens een tijdje gebruiken. ik had er 1 die al even niet gebruikt was en start/stop en step switches gingen steeds beter werken in het gebruik. heb vertrouwen!
ow eh ik heb evt nog wel een stuk of 10 schakelaartjes voor je ter overname, maar wat ik zei, gebruik hem goed en kijk het even aan.

tss, een 808, sommige mensen weten ook alles te vinden!
veel plezier ermee!

tss, een 808, sommige mensen weten ook alles te vinden!

....zegt iemand die er gewoon 2 tegelijk koopt ;)

Bedankt voor je tip in ieder geval! Heb hem wel even open gehad maar hij is nu weer dicht - en helemaal schoongemaakt aan de buitenkant.

Ziet er weer netjes uit zo, er mist alleen 1 wit kapje op een knop. Geen probleem uiteraard en misschien weet ik er nog wel wat op te vinden.

Ben blij met deze bak! :luv:

Attachments

• IMG_0076.jpg
    IMG_0076.jpg
    213 KB · Bekeken: 101
ow eh ik heb evt nog wel een stuk of 10 schakelaartjes voor je ter overname
he Leo heb jij toevallig ook roland I/F variation schakkelaar over.die van mij is stuk.

hooihuis mooie hoor. ik hoor weleen track van je gauw :D

Nou idd, die van mij lijkt er ook op :D Gefeliciteerd iig met je 808 :halleluja
En ik zou net zoals Leo aangeeft eerst ff een maandje lekker op de knopjes drukke en dan nog maar eens kijke wat er nou daadwerkelijk vervangen moet worden. Bij mijn 909 deed step10 en 13 het niet meer, (kwas op vakantie geweest voor 2weken) ik balen en had geen zin om het ding te laten fixen. Nu ben ik 3 maanden verder en ze doen het allebei weer 100% Zolang je maar bezig blijft met je gear is het goed. Moet eigelijk ook wel logish zijn ;)

Wat bedoel je met stroever? Mechanisch stroever? Of reageert de 808 minder snel als je een toets indrukt?

Mechanische stroefheid wordt meestal door vuil veroorzaakt. Dat is alleen wel lastig weg te halen, want je 808 moet helemaal uit elkaar en om goed bij de steptoetsen te komen, zul je de frames die erop zitten, los moeten solderen.

Als de 808 onregelmatig reageert als je een toets indrukt, dan zijn de steptoetsen vanbinnen geoxideerd. In dat geval is vervangen de beste oplossing.

Wat bedoel je met stroever? Mechanisch stroever? Of reageert de 808 minder snel als je een toets indrukt?

Mechanische stroefheid wordt meestal door vuil veroorzaakt. Dat is alleen wel lastig weg te halen, want je 808 moet helemaal uit elkaar en om goed bij de steptoetsen te komen, zul je de frames die erop zitten, los moeten solderen.

Als de 808 onregelmatig reageert als je een toets indrukt, dan zijn de steptoetsen vanbinnen geoxideerd. In dat geval is vervangen de beste oplossing.

Ja, ik was inderdaad niet helemaal duidelijk :) Het was niet zozeer mechanisch als wel dat sommige knoppen wat minder goed reageerden op indrukken. Ik zeg "reageerden", want het lijkt erop dat het nu al een stuk beter gaat! Vaag zeg, door mijn oppervlakkige schoonmaak actie kan het niet komen denk ik; waarschijnlijk is hij blij dat hij weer eens gebruikt wordt of zo :D

Zit hem nu even mono te beluisteren op de koptelefoon en man, wat klinkt dat goed. Eerst maar eens kijken hoe het allemaal werkt (net weer even anders dan de 909) en dan proberen met de 303 via de mix in. Feest! :mega:

Vaag??? lees je niet wat Leo en ik zeide dan???
Dat is niet vaag, zo gaat dat dus blijkbaar altijd.

Ja, ik had dat wel gelezen natuurlijk, maar had geen idee dat het zo snel zou gaan. Ik klop net m'n eerste pattern in zo'n beetje :)

Gelukkig maar dus!

Hee, bedankt RSB :okdan:

Ik moet het allemaal nog even uitknobbelen want het is me nog niet duidelijk. Zo merk ik bijvoorbeeld dat de 303 wel sync loopt, maar op halve snelheid zeg maar.

Kom ik allemaal wel uit en het heeft ook geen haast :) Eerst maar eens de manual vinden op het net en dan uitprinten op mijn werk.

Moet eigenlijk ook nog wat andere dingen doen, maar ben juist zo lekker bezig...

he Leo heb jij toevallig ook roland I/F variation schakkelaar over.die van mij is stuk.

was die van mij ook, is nu vervangen maar heb dus geen schakelaar meer over.
weet er nog wel een voor je eventueel. zal ik vragen?

was die van mij ook, is nu vervangen maar heb dus geen schakelaar meer over.
weet er nog wel een voor je eventueel. zal ik vragen?

ja graag :okdan:, ik er nu een in gezet en die functioneerd niet. eeuwig zonde eigelijk

Back