wat vinden jullie van fl studio

devious dre

music is an art
ik wil graag jullie mening horen wat jullie van fl studio vinden zijn er mensen die zweren bij fl studio of zijn er ook mensen die daar een andere mening over hebben.
Ik gebruik fl studio nu zo'n 6 jaar en ben er op zich wel tevreden over makelijke interface maar wat maakt bijvoorbeeld sonar 7 weer zo anders als fl studio en cubase weer zo anders als protools welke is er eigenlijk het beste van deze software

graag hoor ik van jullie gebruikers de voor en tegen's gebruiksvriendelijkheid geluidskwaliteit enz...
om zo een duidelijk beeld te krijgen of mijn mening over fl studio wel de goede is

greetz devious

vermeld ook even je spec's er bij en hoe jouw systeem loopt met die software
thanks

ik wil graag jullie mening horen wat jullie van fl studio vinden zijn er mensen die zweren bij fl studio of zijn er ook mensen die daar een andere mening over hebben.
Ik gebruik fl studio nu zo'n 6 jaar en ben er op zich wel tevreden over makelijke interface maar wat maakt bijvoorbeeld sonar 7 weer zo anders als fl studio en cubase weer zo anders als protools welke is er eigenlijk het beste van deze software

graag hoor ik van jullie gebruikers de voor en tegen's gebruiksvriendelijkheid geluidskwaliteit enz...
om zo een duidelijk beeld te krijgen of mijn mening over fl studio wel de goede is

greetz devious

Als je het echt wilt weten :

Ik heb fl studio maar gebruik deze eigenlijk nooit. Ik heb het meer van hoofdzakelijk MSP en daarnaast Reason 3 en Adobe audition.

Waarom , gewoon de overzichtelijkheid , de mogelijkheden en het zelf kunnen aanpassen naar jouw idee.

Ik zeg niet dat fl studio slecht is want velen gebruiken deze dus wel heel veel.
Het is meer een gevoel van prettig volgens mij :D

ik vind fl studio steeds beter worden, heb het gevoel dat de sequencer stabieler is geworden en geluidskwaliteit ook een stuk beter. Cubase vind ik wel wat breder klinken maar interface is wat lastiger. Laatste versie van Ableton is ook erg goed. Maar met wat speurwerk zie je hier diverse draden over dit onderwerp..

Ik heb een aantal DAW samples geprobeerd zoals Cubase, Ableton en FL Studio. Ik vond FL er met kop en staart bovenuit steken qua logica. Zes maanden verder ben ik nog steeds heel erg tevreden met m'n keuze. Met het gratis updaten heb ik nu FL Studio 8 draaien en de nieuwe features zoals bv. Slicex zijn heel aardige toevoegingen!
Vrij volledig pakket dat lekker werkt voor een heel schappelijke prijs en daar als bonus levenslange upgrades bij...:verkoght:

En voor de critici...luister maar eens naar wat Maor Levi allemaal kan met FL Studio (met name de 3xOSC), je kan er zeker een professioneel geluid uitkrijgen...alleen even weten hoe ;).

Ik gebruik ook FL studio, ik kan nergens sneller drumbeats mee maken, en vind het goed klinken, hangt ook van de plugins af die je gebruikt... en in vind de layout handig
ik vind reason en cubase bijvoorbeeld weer helemaal niks om mee te werken...
Ableton is ook erg tof, maar het hangt gewoon een beetje af van waarvoor je het prog. wilt gebruiken... mijn muziek ( pas geplaatst op myspace -plug-)
is allemaal gemaakt met FL studio. en hardware..maar bijna alle drums komen iig uit FL.

ik ben overgestapt op renoise en kijk nooit meer om ....maar fl studio is idd een aardig pakket geworden ....Beste onder de zon als je met vst's werkt ....
Alleen die kutinterface :r

greetz devious

Jij werkt er al jaren mee en het bevalt je. Dan maakt het toch niet uit wat wij er van denken?

Ik ben groot gebracht met de manier van denken in Cubase. Sequensers als Sonar en Ableton begrijp ik direct. FL en Logic werken niet voor mij. Maar dat heeft meer met mij te maken en de manier waarop ik gewend ben te werken.

Het gaat om de muziek die je maakt. De sequenser is slechts een middel. Als het voor je werkt, dan is het goed.

Ik vind het niet echt fijn werken. Heb een jaar of twee met renoise gewerkt die zal ik er ook zker bij houden maar ben van de week overgestapt op Cubase. Begin nu weer op nul maar ben met m'n basis kennis er nu al dik tevreden mee.

Maakt eigenlijk geen flikker uit wat je gebruikt. Als je iets hebt waarbij je je lekker voelt werkt dat vaak het beste.
En als je een van die programma's redelijk kent, ken je ze eigenlijk allemaal want zo gek veel verschil zit er ook niet in.

daarin hebben jullie wel gelijk als je met fl studio uit de voeten kan en je bent er tevreden mee waarom dan omwisselen? ik zal altijd fl studio blijven gebruiken maar wil mijn horizon wat verbreden een vriend van mij gebruikt sonar 7 heb daar weleens mee gewerkt opzich een goed programma met het voordeel dat we makkelijker onze songs kunnen uit wisselen.
bedankt voor jullie reakties
greetz devious

daarin hebben jullie wel gelijk als je met fl studio uit de voeten kan en je bent er tevreden mee waarom dan omwisselen? ik zal altijd fl studio blijven gebruiken maar wil mijn horizon wat verbreden een vriend van mij gebruikt sonar 7 heb daar weleens mee gewerkt opzich een goed programma met het voordeel dat we makkelijker onze songs kunnen uit wisselen.
bedankt voor jullie reakties
greetz devious

hey , je horizon kan niet breed genoeg zijn :)... ik gebruik ook renoise naast FL, het is gewoon een heel andere manier van programmeren, en dus zijn de resultaten ook anders, dat kan geen kwaad dacht ik zo.
ook is het handig om dingen uit renoise te importeren in FL en omgekeerd..
Voorbeeld: een drumloopje maken in FL, en die dan helemaal vernaggelen in Renoise.... het is maar waar ik zin in heb.

Even een dooddoener: verandering van spijs doet eten. Maar het is wel waar, ik ben via Cubase en FL nu bij Live aangekomen en heb ook nog een tijdje geprutst met een demootje van Acid, elk programma heeft zijn voor- en nadelen en af en toe switchen kan heel verfrissend zijn.

Back