akai mpk49 of korg 49 ?

mirando

Nieuwkomer
akai mpk49 of korg 49?

ik wil een van deze misschien kopen maar kom er niet helemaal uit welke aangezien de specs op de sites een beetje te verwarrend zijn voor mijn achterlijke hersenpan.

ik vind de volgende dingen belangrijk:
gewicht van de toetsen
drukgevoeligheid vd toetsen en drumpads

ik wil m voor zowel live als studio gebruiken ik maak geen trance of wat maar meer muziek met 'echte' instrumenten zoals blazers, strijkers, bongo'tje hier conga'tje daar, en ga zo maar door

heeft iemand van jullie geweldenaars ervaring met 1 van deze apparaten?

dan is nu de titanenstrijd gestart!

heb geen ervaring, maar puur op specs en zicht zou ik de akai kiezen. Wel bestaat de korg net iets langer en heeft mogelijk al meer bewezen.
(ik vind bovendien de akai mooier)

Gagarin

Ik heb geen ervaring met één van de genoemde apparaten. Wel gebruik ik al twee jaar een Novation X-Station. En als je een professioneel klavier wilt, dan zijn de verschillende Novation controller keyboards zeker het overwegen waard.

Akai

Akai

Ik heb beide staan , de korg staat in een hoek stof te happen...
Daarmee is alles gezegd denk ik...:doei:

heb geen ervaring, maar puur op specs en zicht zou ik de akai kiezen. Wel bestaat de korg net iets langer en heeft mogelijk al meer bewezen.
(ik vind bovendien de akai mooier)

Gagarin

wat is dan anders qua specs?

Ik heb geen ervaring met de Korg, maar heb the feel van de Akai eens getest bij Feedback. Ik vond persoonlijk de aanslag van het keyboard zo beetje het zwaarste van alle keys daar aanwezig (Yamaha Motif, Alesis fusion, Clavia Nord's, Rolands, Moog) op de piano's en piano-achtigen na. Dit moet dus echt je ding zijn (Let er ook op dat een "zwaar" klavier RSI in de hand kan spelen). Voor het overig steekt het degelijk in elkaar net als de MPD's.

Het ligt er overigens ook maar net aan hoe je het gaat gebruiken... speel je hele partijen en meerdere nummers achter elkaar of speel je incidenteel iets in.

Het loont overigens de moeite natuurlijk om zelf een zaak op te zoeken die meerdere soorten keys heeft staan, zodat je zelf een oordeel kunt vormen.

Succes!

Back