De Kurzweil K2XXX Club!

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
het leek mij een goed idee een topic te openen met alle info over de kurzweil K2XXX series

deze synthesizers zijn behoorlijk gevult met allemaal lekkers en wat is nou mooier dan al die smaken te combineren maar hoe verzamel je al die info...

daarom dit topic :okdan:

zou zeggen join the club en vertel ons jouw ervaringen met deze synths

tips, sample cd's, editors, ombouw etc meld het in dit topic

kan zelf nog geen tips geven helaas, mijn schatje (k2600r) kan ik zondag pas ophalen maar zal ook zo snel mogelijk mijn ervaring met jullie delen :)

Da's wel leuk. Ben gek op mijn K2500r. Ik zou er ook wel een K2600r bij willen hebben.

Het VA gedeelte is subliem. En hij is bijna net zo modulair als NM.

Ik heb een K2000R en een K2000 gehad. Nu heb ik een K2600S. Bloedgeile bak!
Buiten dat je er bijna alles mee (sequencen, samplen, synthen, etc), klinkt hij vooral zóóó ongelofelijk lekker! Da's ook de enige reden dat ik hem houd, want de meeste van die opties kunnen me gestolen worden, maar die sound heeft iets wat ik nog nooit bij andere ROMplers gehoord/gevoeld heb...

Da's wel leuk. Ben gek op mijn K2500r. Ik zou er ook wel een K2600r bij willen hebben.

Het VA gedeelte is subliem. En hij is bijna net zo modulair als NM.
En dat die klanken er na twintig jaar er nog steeds staan,zegt genoeg,over kurz,maar ze mogen niet stilstaan,want de concurrentie komt toch opzetten hoor,eentje is beter in mijn ogen....de oasys.

zo ff 500km gereist maar dan heb je wel een kurzweil :P

stuk of 20 sample cds erbij jammie wat heerlijk

maar goed morgen testen die hap nu veeeeel te moe hehe

K2000 , tijdelijk buiten gebruik tot ik een scci schijf vindt , voor presets op te slaan.

als iemand info heeft over welke scci schijfies ervoor in aanmerking hoor ik het graag .

al die synth desingers zijn volgens mij , astronaut of wetenschapper met een muziekale tik:D

http://www.youtube.com/watch?v=X4Neivqp2K4

'k gebruik een Zip, een Jazz en een cd-rom...

en idd, 't is toch effe anders zo'n K2x00 programeren - met al
die menu's - dan de meeste andere synths met hun knoppen...

K2000 , tijdelijk buiten gebruik tot ik een scci schijf vindt , voor presets op te slaan.

als iemand info heeft over welke scci schijfies ervoor in aanmerking hoor ik het graag .

dit vond ik op een site

2GB is the maximum per-drive space that the K2000/K2vx (all models) can access. These drives will only work with os version 3.54 and higher, so be sure to check your version before ordering.

heb een 2gb hd in de k2600r zitten (8gb max volgens de site)
en zou daar wel een compact flash cardreader bij willen om alle sample cds op te zetten
PCD-47Bi_black.jpg

dit vond ik op een site

2GB is the maximum per-drive space that the K2000/K2vx (all models) can access. These drives will only work with os version 3.54 and higher, so be sure to check your version before ordering.

heb een 2gb hd in de k2600r zitten (8gb max volgens de site)
en zou daar wel een compact flash cardreader bij willen om alle sample cds op te zetten
PCD-47Bi_black.jpg

dat is een probleem , want ik heb os 3.01 ,alleen de flopy blijft over :erm:

dat is een probleem , want ik heb os 3.01 ,alleen de flopy blijft over
bwa, kost echt ni zo veel meer - op ebay...

bwa, kost echt ni zo veel meer - op ebay...

inderdaad ,wat denk je ,een calvin of een janis of maakt het niet uit.

een calvin of een janis of maakt het niet uit
tja, maakt wel uit volgens de info,
ben effe met iets bezig, anders zal ik straks wel een link geven
hoe je't kan zien welk type 't is

kijk welk nummer je os heeft, normaal als er een J achter staat, dus in jouw geval 3.01 J is het een Janis, als er niets achter staat is het een Calvin.

Je kunt heel wat scsi spul aan de k2000 hangen :)
tevens kan de K2600 ca 30 GB HD aan met OS 4.01

tja, maakt wel uit volgens de info,
ben effe met iets bezig, anders zal ik straks wel een link geven
hoe je't kan zien welk type 't is

bedankt, ben er uit

er komt geen j achter het os , dus dan is het de calvin chips

die zijn voor jou inderdaad niet de juiste deze zijn voor de "janis". Vreemd is wel dat er @1999 staat terwijl er meestal (c) 1999 staat. Maar dat zal wel niets zijn hé.

die zijn voor jou inderdaad niet de juiste deze zijn voor de "janis". Vreemd is wel dat er @1999 staat terwijl er meestal (c) 1999 staat. Maar dat zal wel niets zijn hé.

oke thx

dat is al de tweede chips die niet goed is , de eerste was een autochip, dat zag ik zelf dat die niet goed was, en nu deze janus chips

fuck :bekdicht:

Back