Gezocht: Roland MT-32

Status
Please reply by conversation.

Salient

Stamgast
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een goed werkende Roland MT-32 voor een schappelijke prijs.
Wie nog zo'n apparaatje heeft liggen en er niets meer mee doet, laat het me weten.

hey ik heb een MT32 en wil em wel weg doen voor een schappelijke prijs

Wat dacht je van die roland d110 voor 25 euro op Marktplaats ? Beter en handzamer en zelfs goedkoper dan de reguliere mt32.

Een D110 is toch de rackversie van de MT32? Lijkt me juist iets minder handzaam.

btw: Het apparaat moet o.a. gebruikt gaan worden voor een oude DOS setup om het geluid van oude spelletjes (Sierra adventures enzo) te gaan weergeven, ik weet niet of dat met een D110 ook kan?

Normaal gesproken wordt een rackversie als handzamer (want minder ruimte innemend) gezien, maar dat is in zekere zin uiteraard een kwestie van smaak.
Als je bedoeling is om de module in te zetten voor oude DOS spelletjes dan lijkt mij de D110 niet de juiste weg. Hoewel kwalitatief beter gebruikt de D110 volgens mij iets andere samples dan de MT32.
Je kan trouwens ook een CM-32L nemen die schijnt compatibel te zijn met de mt32.

Hoewel kwalitatief beter gebruikt de D110 volgens mij iets andere samples dan de MT32
idd, 'k heb ze beide, en de MT-32 klinkt beter vind 'k!
(Of toch voor bepaalde patchen)

De D110 heeft een clock batterij,
maw. die onthoudt de vorige instellingen...

De D110 heeft ook individuele uitgangen naast de Master uitgang,

De D110 heeft een Memory card adapter voor de patchen,
maar niet echt nodig zoals bij de U-reeks

Dat klopt, op mijn SC-88 kan ik 'm initialiseren in de CM-64 mode (= mt32 compatible ook), maar om het echt authentiek te krijgen is een echte MT-32 denk ik toch de way-to-go.
Maar een CM-32L (of een CM-64) mag natuurlijk ook, al vind ik het voor 'het idee' wel het leukste om een echte MT-32 er voor te gebruiken. :)

Ben nu ook inmiddels voorzien van een MT-32 dus deze thread kan wat mij betreft :slotje:

Status
Please reply by conversation.
Back