mp3 winkel online

Mad Dan

Got milk? Dan don't!
Ik zoek een winkel waar ik a la carte mp3 kan kopen. Ik ben al op napster, msn, itunes etc geweest, maar die verkopen geen Nederlandse titels. Drama.

Iemand een suggestie?

Ik zoek een winkel waar ik a la carte mp3 kan kopen. Ik ben al op napster, msn, itunes etc geweest, maar die verkopen geen Nederlandse titels. Drama.

Iemand een suggestie?

iTunes verkoopt geen Nederlandse titels? Wat bedoel je precies?

koop gewoon de single en maak zelf een mp3? (als je de mp3 nergens kan vinden dus) :)

www.legaldownload.net

staan veel nederlandse titels in

Ik zag net een nieuwsbericht in m'n mailbox zitten over legaldownload.nl, iemand ervaring mee als klant of als label/artiest ?

Verkoop je tracks via jouw downloadshop
Artiesten, labels en producers kunnen zich gratis aanmelden. Legaldownload hanteert geen selectie aan de poort. Alle genres zijn welkom. De artiest verwijst zijn fans naar het winkeltje op zijn eigen site of profielpagina. Dit kan door de winkel eenvoudig te embedden. Je fans kunnen daar alle muziek beluisteren en direct kopen.

Voorbeelden:
Bekijk downloadshop van Spinnin records
http://www.legaldownload.net/downloadshop/label/spinnin

Bekijk downloadshop van eigen beheer producer
http://www.djtonyfoxx.com/index.php?p=download

Meld je gratis aan via:
http://www.legaldownload.net/artistlabel/

PS: Downloads tellen mee voor de charts in Nederland, Belgie en Duitsland!
Minpunt is dat de shop er gaar uitziet en je geen wavefiles kan aanbieden, verder zie ik bijna alleen voordelen:
* 11.000 bands en 980 labels gingen je al voor!
* 75% van de opbrengst
* Bepaal zelf de verkoopprijzen
* Realtime verkoopstatistieken volgen
* De meest relevante betaalsystemen
Mastercard
Visa
PayPal
American Express
0900
Ideal
* Niet exclusief en je behoudt alle rechten
* Gratis muziek aanbieden (optioneel)
* Plaats eenvoudig je downloadwinkel op verschillende websites zoals Hyves, Myspace en uiteraard je eigen website
* Alleen MP3 bestanden (Af te spelen op alle muziek apparaten)[/quote]

Laatst gewijzigd:
Ik vraag me dus wel af hoe dit LEGAAL kan. Ik kom op talloze mp3 sites nummer tegen die ik heb gemaakt waar voor ik nooit toestemming heb gegeven, maar die worden dus wel tegen betaling aangeboden. En ik krijg daar echt geen geld voor! Hoe kunnen die mensen van legaldownload.net nou weten of het van de oorspronkelijke artiest is. Voor hetzelfde geld stuur ik een nummer in wat ik een keer van een cdtje geb geript.

Ik vraag me dus wel af hoe dit LEGAAL kan. Ik kom op talloze mp3 sites nummer tegen die ik heb gemaakt waar voor ik nooit toestemming heb gegeven, maar die worden dus wel tegen betaling aangeboden. En ik krijg daar echt geen geld voor! Hoe kunnen die mensen van legaldownload.net nou weten of het van de oorspronkelijke artiest is. Voor hetzelfde geld stuur ik een nummer in wat ik een keer van een cdtje geb geript.

Met andere woorden: dieven :kont:

Ik zie ook regelmatig mp3's staan op vage sites waar ik nooit toestemming voor heb gegeven als label zijnde. Doe je niks aan. In azië je recht gaan halen met dit soort dingen is bijna kansloos.
Maar hier gaat het om een NL bedrijf, waar je kan aangeven als er iets niet in de haak is. Je kan ze zelfs opzoeken mocht het echt uit de hand lopen :D
Omgekeerd weten ze jou ook te vinden mocht jij illegaal dingen aanbieden, de site maakt geen deel uit van dat soort criminele activiteiten.

Ik heb ze even gebeld vanmiddag.
Afdrachten naar buma/stemra doen ze ook volgens de regels en als je geen lid bent wordt dat gedeelte gewoon bij je royalties opgeteld.
Staat zelfs openbaar in de algemene voorwaardes incl. rekenvoorbeelden. Bij de meeste andere legale mp3 shops zie je dat soort constructies pas uitgelegd als je het contract voor je neus hebt liggen. Hoe minder geheimzinnigheid, hoe beter, wat mij betreft.

Het is mogelijk om 320kbps mp3's te verkopen, dus dat is wel de minimale kwaliteit om het ook voor dj's interessant te maken om er te kopen. Met een goeie encoder klinkt dat in de praktijk beter in de zaal dan de gemiddelde vinylpersing.
Verder ideaal voor iedereen die zelf mp3's wil verkopen tegen zelfbepaalde prijzen maar de rompslomp van dingen als facturen van detailhandel nederland, opzetten van een betaalsysteem en dat draaiende houden niet ziet zitten.
Zal eens een testaankoop doen om te kijken of het goed werkt.

Onrust> vanaf welke bitrate of -diepte/frequentie is het geen kutgeluid meer volgens jou ?

hadden ze toen al mp3 ?

Nah, laten we het erop houden dat wij beiden geen voorstanders zijn van mp3.
Enige verschil is dat ik vind dat 320kbps door de beugel kan omdat ik dat in de praktijk zo heb ervaren.

Ik weet nog steeds niet waar voor jou de kwaliteitsgrens ligt, ben ik wel beniewd naar gezien je felle reactie (ja ok, je reageert overal op sf fel de laatste tijd maar goed :D).

Laatst gewijzigd:
Heb gisteren even 4 testaankopen gedaan bij legaldownload, het werkt, snelle server en je hebt 24 uur de tijd om je aankoop te downloaden.
Jammer dat er niet bijstaat dat spinnin records alleen 196 kbps mp3's verkoopt, de hihats en soortgelijke frequenties snirpen als de pest.

Back