[GESPOT] Juno60 voor 175

Is inderdaad niet duur, ze gaan anno 19-2003 toch gauw voor 400 euro, en tegenwoordig verbaasd het me niet als ze meer vragen. 'Nadeel' is wel: wil je 'm midi aansturen dan heb je een midi to DCB convertor nodig en die zijn ook al weer 200 euro... (hoewel het schijnt dat je dat kunt omzeilen, maar ikzelf zou niet snel met schema's in de weer gaan).

offtopic

WAT!!???

400 Euro voor een Juno 60 is tegenwoordig normaal???!....:stupid

DAT is echt belachelijk...!

Tja, ze zijn even duur als de 106... waarschijnlijk omdat in iedere review staat dat 'ie beter klinkt dan de 106... God dank is het niet eenvoudig om dat ding aan te sturen, anders zouden ze vast nog duurder zijn dan de 106. Alles wat Roland en analoog is wordt beschouwd als een vet-pot. Zag laatst een 808 voor 1500 EURO> dat ding is 1500 gulden waard in mijn boek. Nou denk ik dat 1500 ongebruikelijk is, maar ik geloof dat je met moeite een 808 zult vinden onder de 1000 euro.
Grap is dat de juno's niet zozeer populair zijn geworden alleen vanwege hun geluid, maar ook vanwege hun low budget prijs/ imago. Kennelijk heeft datzelfde imago ervoor gezorgd dat dat spul alsmaar gewilder en dus duurder werd, waardoor je nu echt onredelijke prijzen betaald. Dat zal wel met alle low budget analoge synths zo zijn. Vergelijk de prijzen van een Korg MS 10 of 20 (toch ook low budget) eens met de prijzen van 5 of 6 jaar geleden. Markt-werking heet dat volgens mij.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Bass
...400 Euro voor een Juno 60 is tegenwoordig normaal???!....:stupid

ik heb destijds (1993) mijn Juno-60 gekocht voor 750 gulden en in een top staat!
dus tsja... eigenlijk is die prijs nog niet eens zo heel vreemd hoewel... we zijn nu al wel weer 10! jaar verder en hoelang houd zo'n JU het nog uit... het is nutuurlijk wel een keer afgelopen met deze prijs-stijg-mania en de dag des oordeels voor alle begin 80's synths zal ooit komen... sad but true...
(oopz...! was deze laatste uitdrukking wel synthforum georienteerd??? 8o) )

De Juno-60 klinkt erg vet.
Zoek effe op het forum naar die goedkope DCB converter. Niet die van Kenton, maar van 1 of ander oostblok land.

off topic

off topic

Origineel geplaatst door 6 trak
het is nutuurlijk wel een keer afgelopen met deze prijs-stijg-mania en de dag des oordeels voor alle begin 80's synths zal ooit komen... sad but true...
(oopz...! was deze laatste uitdrukking wel synthforum georienteerd??? 8o) )

Nou, de prijs-stijg-mania zal nog wel even duren: zolang er mensen zijn die die dingen willen, en het aanbod steeds kleiner wordt (vanwege die dag des oordeels maar ook vanwege mensen als ik die gewoon niks meer verkopen) zullen de prijzen echt nog wel omhoog gaan, hoewel er vast wel een grens zal zijn... Hoop ik. Het doet me wel deugd dat er de laatste paar jaar meer en meer goede, nieuwe alternatieven zijn gekomen, zowel virtueel analoog als gewoon analoog. Maar voor de echte analoog puristen zal het wel een zuur appeltje zijn en blijven.

Er staat trouwens een klein artikel over de 106 in de laatste Interface.

Origineel geplaatst door 6 trak
ik heb destijds (1993) mijn Juno-60 gekocht voor 750 gulden en in een top staat!

Deze verkeert ook in topstaat. :D Alleen dus 2 schakelaars waarvan de staafjes aan de bovenkant zijn afgebroken. Als deze zijn vervangen, dan ga ik lekker urenlang genieten van deze 'poor-man's Jupiter-8'. ;)

Voor een in een zeer goede staat betaal je zn 375 tot 450 Euro dus 175 met 2 gebroker schuif kapjes is volgens mij niet duur.

mijn juno 60 is mijn vetste synth ooit, begin jaren 90 gekocht voor 500 gulden in topstaat en er is nog nooit iets mee mis geweest.

ik zou er zo nog eentje willen hebben, de sound is zeer bruikbaar, helemaal met externe effecten.

en ik heb een midi interface (alleen note on en off, geen pitch bend of filter ofzo) maar niemand weet echt waar dat kastje vandaan komt, ook music house niet waar ik het vandaan heb.

de juno6(0) is inderdaad supermooi! ook al moest ik van die van mij een "i love my teckel" sticker ofzo afkrabben, het ding blijft altijd de moeite waard...voor mij is de juno een triomf van de userinterface...de synthengine is helemaal niet zo geweldig uitgebreid of mega-goed-klinkend.....maar door de interface die ze erop geplakt hebben is het bijna onmogelijk om er een slechte sound uit te halen....

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
de synthengine is helemaal niet zo geweldig uitgebreid of mega-goed-klinkend.....maar door de interface die ze erop geplakt hebben is het bijna onmogelijk om er een slechte sound uit te halen....

Olaf

hee hee! niet schelden he!:) met het eerste en laatste ben ik het eens maar naar mijn mening is ie wel een synth in de classificatie mega goed klinken. ik bedoel zet alle golfvormen aan, enveloppe op gate, filter open, resonance half en naar smaak pwm toevoegen.... druk nu een toets.... dan krijg je me toch een ram voor je smoel! (dat is mijn ervaring dan) dat is iets wat je echt niet met elke synth krijgt en al helemaal niet indeze prijsklasse.

nadeel van de juno's zijn wel (en dit komt mede door hun simpele architectuur/mogelijkheden) dat de geluiden die je er uit komen redelijk standaard/cliche zijn omdat ze al zo vaak gebruikt zijn. maar dat wil niet zeggen dat je met een beetje vrieken de lekkerste bliepje er uit kan krijgen!

zo dan!

Back