Geen Atmosphere program en banks in Cubase LE

jools321

Nieuwkomer
Ben al dagen aan het zoeken, dus ik hoop dat iemand dit weet.

Ik heb Cubase LE 1.01 en gebruik Atmospehre als plug in. Ik kan Atmosphere laden, maar in de Inspector verschijnt 'init 1' in plaats van de gewoonlijke lijst met banks en programs die andere plug ins wel tonen.

Het gevolg is dat Cubase voor alle tracks de sample kiest die ik op dat moment in Atmoshere kies. En ik wil natuurlijk dat elke track zijn eigen sample speelt.

Bedankt vast. :)

Ben al dagen aan het zoeken, dus ik hoop dat iemand dit weet.

Ik heb Cubase LE 1.01 en gebruik Atmospehre als plug in. Ik kan Atmosphere laden, maar in de Inspector verschijnt 'init 1' in plaats van de gewoonlijke lijst met banks en programs die andere plug ins wel tonen.

Het gevolg is dat Cubase voor alle tracks de sample kiest die ik op dat moment in Atmoshere kies. En ik wil natuurlijk dat elke track zijn eigen sample speelt.

Bedankt vast. :)

Je bedoelt dat Cubase de opgeslagen bank niet laad?
Je bedoelt dat je niet kan kiezen in je verschillende patches?
En ik wil natuurlijk dat elke track zijn eigen sample speelt.
Ja dat willen we allemaal wel:stupid

Je bedoelt dat Cubase de opgeslagen bank niet laad?
Je bedoelt dat je niet kan kiezen in je verschillende patches?

Dank je voor je reactie.

In de Cubase Inspector verschijnen helemaal geen banks en programs. Die kan ik alleen in Atmosphere kiezen, met als gevolg dat alle midi tracks alleen de sample afspelen die op dat moment in Atmosphere actief is. Ik kan dus niet elke midi track zijn eigen Atmosphere sample geven.

Maar ik ga vanavond eens kijken of ik Cubase 4 kan kopen met 50 procent korting. 8~

Maar ik ga vanavond eens kijken of ik Cubase 4 kan kopen met 50 procent korting. 8~

Dan zal in dit geval niets uitmaken. Je begrijpt misschien niet helemaal hoe het werkt met vsti plugins, maar lang niet alle plugins hebben een "multi-channel" mogelijkheid. Je moet meerdere Atmospheres gebruiken om verschillende sounds te krijgen. En daar is op zich niks mis mee. Je gebruikt iets meer CPU, maar Atmosphere is niet zo'n hele zware plugin. Veel geheugen is wel een aanrader.

Dank je Bronswerk. Ik ben inderdaad een behoorlijke noob, en dit wist ik dus niet. Ik weet echter wel dat Cubase 4 een Media Bay heeft en ook met vstpresets werkt (ik heb die van Atmosphere al te pakken), dus ik hoop dat ik daar verder mee kom.

Hey Jools,

Het klopt dat je de sound banks van Atmosphere niet ziet in Cubase. De reden hiervoor is dat het teveel sounds zijn om in de reguliere soundbank weergegeven te worden. (Dit is de uitleg van Spectrasonics trouwens).

Hoe dat in Cubase 4 werkt...ja...dat weet ik niet...ik ben een SL3 gebruiker.

Succes!

Bedankt Roshi Ai. Ik begin het te snappen mede dankzij de reacties hier. Atmosphere heeft inderdaad nogal wat samples, dus dat kan kloppen (toch jammer dat zo'n duur programma niet direct helemaal te benutten is).

Maar ik ga toch maar naar Cubase 4 toe. Dat heeft 8 VST-instruments in plaats van de 2 in LE. Dus daarmee kan ik dankzij de tip van Bronswerk sowieso al meer mee. Maar hopelijk doen Media Bay en de VST3presets ook een duit in het zakje. :)

Ik wil uiteindelijk naar een volledige softsynth studio met alleen een simpele midi/controller wat toetsen en percussie betreft. Gitaar en bas doe ik zelf, en de Presonus Firepod is yummy. :)

Nu maar hopen dat mijn cpu dat allemaal trekt (Dual core 2.4 ghz processor op 2 gig geheugen en Asus PW5 Deluxe MoBo).

Alle samples van atmosphere zitten samen in een grote dat.file van 3GB
Lijkt me niet onlogisch dat er dan wat restricties zijn i.v.m. het selecteren van de presets vanuit de cubase inspector ....

roshi was me al voor

Laatst gewijzigd:
Back