4 trigger pads (simmons icon o.i.d.) voor drumcomputer

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
als ik bedenk hoeveel icon design dsm200 (of zoiets) hier onder de toonbank zijn gegaan, slingeren er vast nog wel wat triggerpads rond die neit of nauwelijks gebruikt zijn.

ik zoek er 4 maar alles vanaf 1 is welkom.

Leo wil je gaan drummen of je drums live inspelen?

Zelf trigger ik mn SDS8 met de ind. outputs van mn 707 (en de int. seq. van de 707)

Leo,ik denk dat je bij Roland benelux (nog steeds) trigger piezos kan kopen,kost weinig,bestaat uit een koper rond plaatje van 3cm met 2 draadjes eraan,gwoon op een houten plank met of zonder rubber plakken ,aan de 2 draaden een kabel met jack solderen en je hebt een pad.

dit is een bijna gouden tip, vooral omdat je dan geen gedoe hebt met rek of zo, je kan het net zo maken als je wilt. maar..... plak je de plaatjes op een plank en sla je op de plaatjes, of plak je de plak over het plaatje en sla je op de plank? en is piezos de juiste benaming, als ik roland benader?

maakt ni uit je kan ook de piezo op je kop plakken en dan vragen dat je vrouw je meppen geeft,dat zal dan die emu ook wel triggeren, 'human rhythm composer' noemde roland het destijds,ik denk dat ze het ook toepassen in bud spencer films waar al die meppen zo everdreven klinken,wel tis gewoon een trigger pad op de chinees zen kop geplakt met kabeltje naar een syndrum,smash,plash... lol

het reageert op trillingen dus je slaagt op wat je wil,het plakt gewoon onder de pad,plank of noem maar op,maar je kan er ook gewoon rechtsreeks op tikken,maar dan beschadig je het element,zinloos dus,plakte ook bvb binnenin zon amdek synth pedaaltje.

weet naam of item nummer ni,ik weet wel zeker dat ze r hebben/hadden,vraag gewoon aan iemand van tech dienst of Vera (alze er nog werkt)

Status
Please reply by conversation.
Back