Virus TI snow: TI Control -> Audio/Midi commununication failed :-(

Bedoelt ge dat in de Virus zelf bij het gebruiken van de audio out al een conversie van digitaal naar analoog gebeurd is, en dat deze stap gebeurt bij het gebruiken van de usb dan in de pc zelf plaats vind?

(ik weet niet wat virtueel analoog voor de virus betekent eerlijk gezegd...wat is es nog echt analoog aan?)

Groeten

Virtueelanaloog ...digitale simulatie van transistors en weerstandjes en voltage ..dus de componenten waaruit een analoge bak is gemaakt etc....dus niks anders dan een binaire voorstelling ...hoe beter de algoritmes/codes ( dus de programmeur ) hoe waarheidsgetrouwer de benadering ingebakken in een daarvoor geoptimaliseerde c.P.U ...m.a.w. ee D.S.P.bak
Wat wel analoog inde virus ( en alle andere v.a. bakken )is de omzetting van het digitale signaal naar een analoog ...daar voor dienen de D.A.C.'s en de analogue outs ...hence what's in a name ? ( ditital 2 analog converters ) behalve als je de usb out gebruikt van de t.i. dan blijft het allemaal in het digitale domein ...behalve dan de stroomtoevoer ...die blijft analoog

http://en.wikipedia.org/wiki/Analog_synthesizer
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_synthesizer
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital-to-analog_converter
http://en.wikipedia.org/wiki/Cpu
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_current
http://en.wikipedia.org/wiki/Voltage-controlled_oscillator
:biertje:

in uw geval wel..
later als je maybe meer hardware hebt zou het wel steek houden om hem analoog aan te sluiten

maar als je het toch digitaal gaat bewerken/opnemen heb je geen reden om het analoog te maken..

Als ik dit zo lees lijkt de conclusie dat ik de audio van mijn virus TI beter via de USB uit kan laten lopen. Maar bij mij zit er weldegelijk verschil tussen de USB audio en de analoge out.

De analoge variant klink in mijn oren ;) een stuk beter en harder. Staat er iets verkeerd ingesteld of komt dit omdat mijn delta 1010 d/a converter de boel opvrolijkt?

(of klopt de conclusie gewoon niet)

Als ik dit zo lees lijkt de conclusie dat ik de audio van mijn virus TI beter via de USB uit kan laten lopen. Maar bij mij zit er weldegelijk verschil tussen de USB audio en de analoge out.

De analoge variant klink in mijn oren ;) een stuk beter en harder. Staat er iets verkeerd ingesteld of komt dit omdat mijn delta 1010 d/a converter de boel opvrolijkt?

(of klopt de conclusie gewoon niet)

Luider kan ik aannemen, ma als ge de digitale versie versterkt zou het toch op zijn minst identiek moeten zijn (lijkt me, af te leiden uit het voorgaande wat hier gezegd is).

Zal het ook wel eens testen en mijn bevindingen hier posten. Maar zal niet meer voor vandaag zijn.

Volgens mij klink alleen al anders omdat het door de analoge kabel heen gaat, hierdoor zal er een stukje ruis toegevoegd worden. Vervolgens wordt dat signaal omgezet in een digitaal signaal. Let wel dat het stukje ruis zeker niet slecht hoeft te zijn, bij mij lijkt het er beter op te worden.

Ik heb nog geen testen gedaan met de sp-dif outgang. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben wel benieuwd hoe deze uitgang klinkt ten opzichte van de USB en analoge uitgang.

zie het als van een trap een glijbaan maken en dan terug weer een trap

die trap zal er nooit meer hetzelfde uitzien ;)

het kan zijn dat onder bepaalde omstandigheden de AD converters in je sound card alles beter doen klinken..
maar ja, daar heb je toch plugins voor, om dingen beter te doen klinken..

Volgens mij klink alleen al anders omdat het door de analoge kabel heen gaat, hierdoor zal er een stukje ruis toegevoegd worden.

Goh, dan heb ik toch liever mijn puur geluid waar ik eventueel een vintage warmer op plaats om ruis te krijgen als echte ruis erop. Ruis zie ik toch eerder als iets negatiefs ookal hebben analoge bakken dat wel en digitale dingen dat niet.

Aha, merci voor de info gasten.

Dan kunt ge het geluid van een VA synth dus altijd best digitaal laten...wist ik niet.

Groeten!

Niet perse , als je je synth wilt oversturen doe je best door een lekkere mixer of tape compressie etc....
Kvraag me eigenlijk af hoeveel mensen er nu nog denken dat een virus analoog is ....net zoals de subtractor van reason :D

Niet perse , als je je synth wilt oversturen doe je best door een lekkere mixer of tape compressie etc....
Kvraag me eigenlijk af hoeveel mensen er nu nog denken dat een virus analoog is ....net zoals de subtractor van reason :D

Bwa...mij lijkt het op het eerste zicht (als synth n00b) dan toch nutteloos om hardware en software regelmatig te gaan mixen gezien de verliezen bij AD conversie. Voor software zou ik een vst compressor gebruiken en voor analoog geluid een hardware compressor om die reden. (moest ik al echte analoge hardware hebben natuurlijk)

Waarom noemen ze het dan een Virtueel Analoog en niet VST in een bakske? :D Want daar komt het dan toch op neer eigenlijk.

Volgende wat ik me aanschaf gaat wsl toch iets echts analoogs zijn...ne phatty ofzo mss als dat nog echt analoog is.

Wees gegroet!

Tja, ik geen expert hoor. Ik gooi gewoon een balletje op. Ik vind het wel belangrijk om te weten wat er nu echt daadwerkelijk beter is. USB / analoog / SP-DIF.

Gewoon clean lijkt de analoge uitgang mooier klinken als de digitale (USB) uitgang. Misschien is na bewerking met plugins de USB out wel beter, Misschien zal dit ook te maken hebben welke plugins er gebruikt worden. HQ plugins zullen ook goed om kunnen gaan met het analoge signaal.

Ik zal binnekort wel wat meer gaan testen met de verschillende uitgangen.

Waarom noemen ze het dan een Virtueel Analoog en niet VST in een bakske? :D Want daar komt het dan toch op neer eigenlijk.

!

Dat is e-het ook en al zo'n 13 jaar de eerse v.a. synth was de clavia nord lead 1 ..
Waaarom geen vst in een bakske ..omdat in 1995 de ( consumer ) cpu's ( er was nog geen pentium te bespeuren , nog niet snel genoeg waren ...hoe en konden de cpu's in de v.a. synths dat wel kan je nu zeggen? ....yep omdat deze daar speciaal zijn voor geoptimaliseerd ...( welkbekende motorolla coldfire ..
Dus voor eens en altijd neen een virus klinkt echt niet beter dan reaktor/zebra/minnimonsta etc ( mits je goede a.d. converters hebt aangesloten....Als je naar de rauwe osc's luistert van een virus en vergl. met een nord lead .....Maar ja een virus is hip en oogt wel sexy ...

Dus voor eens en altijd neen een virus klinkt echt niet beter dan reaktor/zebra/minnimonsta etc ...

Bizar. Hopelijk is het dan tenminste nog een baske met een heel erg goede vst derin (in vergelijking met de andere vst's) en goede presets. Anders is het toch beetje weggegooid geld geweest gezien ik nog lang niet aan het max. van mijn cpu capaciteit zit.

Merci voor d'info!

al deze dingen hebben ik en anderen ook gezegd in je vorige topic toen je de Virus TI snow nog niet had..

snap nog steeds niet waarom mensen geld willen uitgeven aan software in een hardware doosje..
enige reden zou ik zeggen is hands-on-control, user interface
maar daar lijkt de Virus ook niet in uit te blinken
binnen 2 jaar isie achterhaald
er staat duidelijk op de Access site "virtual analogue"
as in "virtual reality" dus, VST,.. dsp

nou ja..
je kan hem nog steeds terugbrengen naar de winkel :)

Het gaat ook helemaal niet om wat beter klinkt maar om karakter.

Een synth uit reaktor kun je vrij gemakkelijk herkennen als er geen gebruik is gemaakt van custom core cells. Het meeste van Native Instruments maar vooral reaktor heeft gewoon een bepaald sausje wat je vrij gemakkelijk kunt onderscheiden van andere softof hardware synths.

Zo ook bij de virus waar een combinatie van bepaalde features samen de sound bepalen. Natuurlijk kun je op een Virus Ti enorm brede sounds maken maar ik durf ook te zeggen dat veel softsynths wat betreft bepaalde Virus Ti patches toch behoorlijk aan de bak zullen moeten. Wat ik direct tegen de Ti zou durven zetten is Massive van Native Instruments. Een allround erg goede plugin met hele goede modulatie mogelijkheden.

Als je van een virus de kale osc gaat luisteren klinken deze inderdaad niet heel bijzonder. Misschien zelfs wat karig. Ik heb daar ook een tijdje veel waarde aan gehecht maar ik besef me nu juist dat het om het totaalplaatje gaat dat telt. En wat dat betreft is de Virus een synth die nog prima zijn mannetje staat tegen de verscheidenheid aan soft en hardware synths en bovendien een erg prettige machine is om mee te werken.

Qua VA is de TI op dit moment het beste wat je kan kopen ongeacht het hard of soft is. Qua toepassing kan je met dit beestje heel breed gaan. Van de typische trance geluiden tot ook bijzonder goed geslaagde 'vintage' sounds. Zelfs als synth voor een coverband zitten er nog goede blazers, orgels en EP's in. En ook zelfs glitch achtige sounds wat je anders alleen met MAX/MSP kan maken.
En qua dynamische geluiden ken ik geen andere VA die het beter kan. Lekkere harde strakke bassen en kicks wordt hiermee een peuleschil.

En dat er hardware omheen zit is alleen maar een goeie dongle.
Wellicht dat ze met een powercore versie aan komen zetten.

Is de Snow ook goed als audio-interface te gebruiken voor Ableton? En dan vnl om een dj-set te doen? kan je de Phones apart van de master gebruiken voor een cuemix? Latency? Is het stabiel?

vragenvragenvragen

:)

Back