Gameboy's pimpen

Hoi,

Ik zag juist deze draad.Volgens ik lees raden jullie nanoloops af omdat het te basic is.Ik van plan was deze te bestellen online.Maar volgens ik lees zou LSDJ beter zijn.Klopt dit?

gr

de eeuwige discussie.

er zijn een hoop mensen die nanoloop beter vinden en een hoop die LSDJ beter vinden.

ik vind persoonlijk LSDJ een heeeeel stuk beter. veel meer mogelijkheden.
check het filmpje hierboven. dit kun je NIET doen met nanoloop.

Nanoloop vs LSDJ

Nanoloop vs LSDJ

Niet te vergelijken deze twee, het zijn totaal verschillende "instrumenten".
Gewoon even wat mp3's googelen en je hoort meteen de belangrijkste verschillen. Met een beetje oefenen kun je met beide vrij snel leuke dingen maken, waarbij je met LSDJ zelf veel meer invloed hebt op het uiteindelijk geluid.

Deze week bij Pitchfork TV:"Reformat the Planet".

"Back for one more week, by popular demand! It started with sequencing 8-bit chipsets on Game Boys, but the Chiptune scene has now expanded well beyond game systems. Directed by Paul Owens, Reformat the Planet is the essential introduction to this awesome new genre. "

Erg interessante docu als je geinteresseerd bent in muziek op de gameboy(LSDJ).

Alleen nog deze week (maar zou me niet verbazen als ze het nog een tijdje aanhouden).

reformat-the-planet Link

oja: uiteraard allemaal in het engels (duh!)

Ik gebruik zelf nanoloop, de simpelheid geeft je creativiteit. Maar ik wil meer, kan je ergens in Nederland zo'n backup device krijgen waar de LSDJ site het over heeft? Dan kan ik een licentie kopen en LSDJ op een cartridge zetten.

Nanoloop kan met LSDJ syncen he? Dat wil ik namenlijk wel!

wel ik gebruik wat verschillende dingen
de belangrijkste zijn:

basic 64
chip 32
quantum 64
ymvst
tb dingen
magic 8 bit

ze zijn allemaal gratis te downloaden
wat gebruik jij?

Ik kan ze toch niet vinden voor mac :( Niemand een link voor een paar dingen?

Back