[Progressive] Drops

Nap

Nieuwkomer
Tamelijk recht toe recht aan progressive/trance/deephouse (geef het een naam) trackje: Drops.

Ik wil er nog wel wat aan sleutelen, want na het einde toe 'dooft' 'ie naar mijn zin een beetje te suf uit. Aan de andere kant heb ik ook niet zoveel inspiratie meer :) Tips zijn welkom.

Laatst gewijzigd:
Je bas geluidje moet harder, die ene waar steeds met de cutoff word geklooit. Die kick moet je ff door een compressor gooien en er voor zorgen dat er zo`n mooie tik in komt en ff iets beter eqen, klinkt nu erg blubberig. Dat pad achtige geluidje bij 0.45 is mooi man, ik zou er alleen wel meteen een ander geluid bij doen. Misschien een arp achtig ding. Voor 1.15, als de percussie wegvalt, zou ik zo`n opswiepend geluidje neer gooien zo`n uplifter.

Als dat juno? achtige geluidje er inkomt, das zo rond de 1.30, dan moet je langzaam die kick in een LPF laten weglopen zodat dat geluidje alle aandacht krijgt. Bouw het op naar een soort van climax en dan weer los.

Ik hoop dat je wat aan de informatie hebt, iig sucses.

En nog een tip...

Je hebt het er over dat je het er een beetje mee gehd hebt met die track. Op zo`n moment moet je hem opnemen, afsluiten en pas naar een maand weer eens opzoeken. Meestal vallen dan de kwartjes op hun plaats.

Back