Zomers trackje TFH: Hot Summer

Heerlijk melodietje. Beetje trancey. Lekker hoor. :) :)

Wat de productie betreft: Hij is weer ruig gemixt, maar dat is ook een beetje jouw stijl.

Als je het mij vraagt zou ik:

- iets meer hoog (EQ) in je synths leggen.
- minder reverb/delay (met name de feedback*) gebruiken.
- je hihats zachter zetten
- probeer je bassline iets duidelijker naar voren te brengen. Persoonlijk geef ik mijn basslines altijd wat extra mid mee.

Ik vind deze track weer een stuk beter dan de laatste. Die vond ik echt TE bizar. Deze heeft een lekkere feeling. Iets liefs, zeg maar.

Maar, qua mix kan je echt nog een hoop halen. Ik ben bang dat in een zaal het minder overeind blijft staan.

Ga alle sporen eens na (dmv solo) en luister welke nu daadwerkelijk laag moeten geven. Zoniet, alles lekker weg halen. En dat geld ook voor delay en reverb. Probeer ze net genoeg te geven, maar niet meer dan ECHT nodig.

* ohja, haal jij ook wel eens het laag uit je delay? Werkt ook wel goed. Zo reserveer je meer en meer ruimte.

Maar goed, mss doe je dit al of vinden anderen het onzin. Maar ik doe ook maar me best.

...

En nu ga ik bier drinken :biertje:

Kijk! Dat zijn tips waar ik wat aan heb, want ik zat enorm te kloten met deze track (had hem al een tijd liggen en had hem nog niet er op gegooid, omdat ik steeds maar niet tevreden was over de mix).

Wat ik meestal doe met de delays en reverbs, is dat ik het 'natte' geluid via een return meemix met het 'droge' geluid. Daarbij maak ik niet heel veel gebruik van de feedback, maar weet het niet zeker hoe die staan in deze specifieke track. Zal het vanavond eens bekijken en de tips toepassen. Dank je wel!

p.s. Die glasbakbezoeker ken ik persoonlijk. Is eigenlijk een AA... vandaar...

Heerlijk melodietje. Beetje trancey. Lekker hoor. :) :)

Wat de productie betreft: Hij is weer ruig gemixt, maar dat is ook een beetje jouw stijl.

Als je het mij vraagt zou ik:

- iets meer hoog (EQ) in je synths leggen.
- minder reverb/delay (met name de feedback*) gebruiken.
- je hihats zachter zetten
- probeer je bassline iets duidelijker naar voren te brengen. Persoonlijk geef ik mijn basslines altijd wat extra mid mee.

Ik vind deze track weer een stuk beter dan de laatste. Die vond ik echt TE bizar. Deze heeft een lekkere feeling. Iets liefs, zeg maar.

Maar, qua mix kan je echt nog een hoop halen. Ik ben bang dat in een zaal het minder overeind blijft staan.

Ga alle sporen eens na (dmv solo) en luister welke nu daadwerkelijk laag moeten geven. Zoniet, alles lekker weg halen. En dat geld ook voor delay en reverb. Probeer ze net genoeg te geven, maar niet meer dan ECHT nodig.

* ohja, haal jij ook wel eens het laag uit je delay? Werkt ook wel goed. Zo reserveer je meer en meer ruimte.

Maar goed, mss doe je dit al of vinden anderen het onzin. Maar ik doe ook maar me best.

...

En nu ga ik bier drinken :biertje:

hier sluit ik me bij aan, het laag uit je delay halen scheelt al een hoop..daarnaast misschien een lagere sustain of release. kijk maar wat werkt..het geheel is er wel in je track alleen alles wordt een beetje weggedrukt. loop het per audiospoor nog even na...

hier sluit ik me bij aan, het laag uit je delay halen scheelt al een hoop..daarnaast misschien een lagere sustain of release. kijk maar wat werkt..het geheel is er wel in je track alleen alles wordt een beetje weggedrukt. loop het per audiospoor nog even na...

Dat ook ja. Je bent geneigd soms errg lange releasewaardes te gebruiken. Aangezien jij behoorlijk veel geluiden in je tracks stopt moet je daar heel voorzichtig mee omgaan. :bekdicht:

Dood aan de master plugins. ;-) Dat is: als je zelf niet kunt masteren.
Jij zegt het! ;)
(Geldt ook voor hardware trouwens.)

Leuk liedje. Lekkere retro stijl.

Hehe, LOL. Als je bezig bent, dan wil je lekker hard kunnen klinken. Nu heb ik eindelijk geleerd, dat je dat ook voor elkaar krijgt als je de RMS op -6 dB zet en met de individuele sporen een goede balans (volume, dynamiek en EQ) zoekt. Op de master zit nu helemaal niets meer.

Back