samples in FL met vreemde timestretch?

funzel

Gebruiker'
Hey iedereen,

Ik heb me laatst een cheap wav. sample packje gedownload met wat kicks.
Zoals normaal pleur ik ze in FL en heb 4 on da flo:L. Echter, bij deze samples gebeurt iets vreemds. Ze zijn helemaal omlaag gepitched en gestreched. God mag weten wat er gebeurt allemaal. (timestretch en die buttons staan normaal!)

Het grappig hieraan is dat ik ze links(sample viewlist) normaal hoor tijdens de preview.

Iemand eenig idee?

mvg funs

dat had ik wel gelezen maar het zou niet de eerste keer zijn ;)

zet onder timestretching de time eens op NONE

Hij interpreteert ze als loop ja, rekt ie ze helemaal uit. Zoals Ramoonus al zei: zet ze onder timestretching op none en het moet werken.

Ik open ze niet in een slicer channel. De time stretch en dergelijke staan op 0.
Ik heb er net weer een paar zitten openen en zitten experimenteren met de hele sample gewoon hoger in de piano roll te spelen. Het grappige is dat sommige samples op c7 ( 2 oktaven omhoog) normaal klinken zoals in de browser:erm:.

Helemaal leuk wordt het toen ik zag dat weer een andere op E7 normaal klinken. Terwijl weer een andere op F6 normaal klinkt!

logica vergaat me nu toch effe:D

Tja, of het zijn allemaal sampletjes met een andere samplerate dan de samplerate waar je DAW op ingesteld staat.

Ik weet niet of Ableton automatisch resampled, als dat niet het geval is, dan kan het zijn dat ze na het inladen veel te langzaam of veel te snel worden afgespeeld...

Back