Powercore X8 met Virus plugin chrash

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Hoi,

Ik heb n TC Electronics X8 en Virus plugin inc. Multi DSP license.
(geluidskaart TC Electronic 24D)

Mijn ervaring is dat ik onder cubase maximaal 4 virus instrumenten kan laden. DSP1 t/m DSP4 zit dan vol. Dit werkt prima en ik kan zelfs een x aantal andere effecten laden vanaf DSP5. Echter.....

Zodra ik een 5e virus laad in Cubase(wordt dus in DSP5 geladen), dan crashed mijn systeem direct. Heel mijn systeem is NOT responding. Het is dus structureel en dus elke keer dat ik het probeer gaat het fout.

Iemand met een vergelijkbare configuratie die het voor mij zou willen testen.

Alvast bedankt,

Paul

je kunt met je multi dsp licence maar maximaal 4 virus instanties gebruiken, een 5e zal dus niet werken.

Dus is in dit geval unlimited gedefinieerd als 4?
Dan zou hij iig ff netjes moeten melden wat er aan de hand is.
Lijkt me niets anders dan een dikke vette bug.

Het stuk op de virus website geeft het volgende aan: The Unlimited license allows the Virus to be instanced on all four of the PowerCore's DSPs simultaneously. With one PowerCore PCI, you get 64 voices and 16 instances - with 4 PowerCores you'll enjoy a 256 voice, 64 instances Virtual analog monster! The Unlimited license is an add on to the Base license and can utilise an virtually unlimited amount of DSPs. The only limitation is your hardware.

Dit stuk is destijds door Access geschreven met nog niet de kennis van de X8. Daarbij staat er toch echt dat er gebruik kan worden gemaakt van oneindig aantal DSP's. Tevens heb ik het probleem bij TC aangemeldt en TC geeft niet aan dat er maximaal van 4 DSP's bestaat. Als dit wel de beperkte factor zou zijn (Wat het naar mijn inziens niet is), dan kan/mag dit nog niet betekenen dat mijn systeem crashed. Ik zou dan gewoon de melding moeten krijgen dat het volgende instrument gedisabled wordt gezien het maximum is bereikt.

Tevens schijnt de laatste Multi DSP software verder onwikkeld door TC en niet door Access. Het lijkt me inderdaad gewoon een enorme bug in de software of hardware. Ik heb nu de opmerking vanuit TC gekregen dat het waarschijnlijk een HW error is en de vriendelijke vraag om de nieuwe X8 terug te sturen. Lijkt me discutabel gezien ik wel de DSP's kan belasten met andere plugins.

Als iemand anders het zou kunnen testen, dan zou dit mooi zijn.
Ik kan dan in iedergeval uitsluiten dat het een HW of SW probleem is en mijn X8 niet defect is.

gr,
Paul

De laatste powercore sw zou inderdaad het probleem moeten oplossen volgens de log comments. Ik heb deze draaien maar het werkt niet! Nu is het wel zo dat de nieuwe versie van de virus Multi license nog niet zo lang uit is. Mogelijk is dit dan niet getest op de X8 en meegenomen in de laatste software.

Ik vind de x8 sowieso erg instabiel. Vaak crasht logic of wordt de interface van de plugins helemaal vaag. Kwaliteit van de plugins vind ik wel super. Ga maar weer eens naar updates kijken.

Hoi Kasparov,

Heb jij de X8 inc. de Virus? Zou jij dit voor me willen uitproberen?

Alvast bedankt!

gr,
Paul

Naar ik begreep is de virus gelimiteerd indd tot een aantal (4) channels.

Access Virus geeft het volgende aan:

Licensing Scheme:

Base Package: 16 Voices/4 Multimode channels (=4 individual sounds)

Multiple DSP Licence: You can use as many Virus instances as your hardware supports. With 1 PowerCore PCI card, you'll get 16 plug-in Instances and 64 Voices (on 4 DSPs), on 2 PowerCore PCI cards 32 plug-in Instances with 128 Voices and on 4 PowerCore PCI cards an 64 Instances/256 Voice monster synth

Dus 1 single license can idd maar 4 channels of te wel 4 individuele sounds produceren. Zoals bij de Multi license kunt lezen zou je toch daadwerkelijk meerder channels aan moeten. Zoveel als je HW aankan...

Ik weet niet of je zelf ook de multi license hebt. Maar met je 2 powercores firewire zou je dus minimaal 8x 4Multimode channels aankunnen.. Heb je dit in dit geval ook geprobeerd?

Naar ik begreep is de virus gelimiteerd indd tot een aantal (4) channels.

Back