808s overvloed

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
check mp eens zo zijn der geen een tekoop en ineens verkoopter een iemand m aan een maloot voor dik boven duizend ,...
en ineesn komen ze los
iedereen wil JACKPOT
nouja iig ...zn tr kwijt

Roland TR-808

Een geheel nagekeken schoongemaakte en perfect werkende Roland Tr 808 Alle 16 schakelaars zijn vervangen en werken weer naar behoren Technisch 100 optisch 99 procent want de...

Bieden

11 May '08

192

Zutphen, GE
64 km
Tr 808

Tr 808

Aangeboden wegens over compleet de bekende drum computer van Roland Specificaties te vinden op het internet Deze Tr808 is al enige jaren in mijn bezit en heeft geen gebreken Het...

Bieden

11 May '08

332

Groningen, GR
163 km
Tr 808 uitmuntende staat
Tr 808 uitmuntende staat

Te koop de legendarische Roland Tr 808 in uitmuntende staat met gekopieerde handleiding Behoeft verder geen uitleg Geintresseerde kunnen een bod uitbrengen en of contact met me...

Bieden

06 May '08

113

Nootdorp, ZH
61 km
Unieke Roland TR 808 met midi !!

Unieke Roland TR 808 met midi !!

Unieke Roland Tr 808 met Midi Dit is een ingebouwde Kenton Midi Interface ter waarde van 600 euro excl inbouw De 808 is volledig te origineel te gebruiken en indien gewenst kunt...

€ 1.650,00

22 Apr. '08

326

Uden, NB
42 km
TR 808 handclap Boss HC-2

TR 808 handclap Boss HC-2

Nog steeds geen Tr 808 maar wel de behoefte om de clap te gebruiken Hier aangeboden een Boss Hc 2 handclap Heb er 2 maar die andere is defect en missen wat onderdelen is wel...

€ 50,00

21 Apr. '08

148

Raamsdonksveer, NB
41 km
Roland tr-808 rhythm composer drumcomputer

Roland tr-808 rhythm composer drumcomputer

Roland tr 808 in goede staat zowel optisch als technisch Copij handleiding inbegrepe

Ik hoop dat er nog tien bij komen van de week ;)

Ja das normaal,'als je nu na al die jaren beseft dat je de bruine moest hebben eigenlijk' lol

De prijs van de tr808 zakt wel,daarom had ik een tijdje terug ook beslist de mijne weg te doen,heb er 1500e van gehad en niet via ebay,wat niet mis is.

de 808,909,ms20 zijn toestellen die zeker in prijs gaan zaken ,alsook de tb303 maar dat zal nog lang duren,er zijn er gewoonweg ook teveel van in omloop.

imo omdat de ms20 plots overprijst is geweest in usa op een gegeven ogenblik (net als de 303 enkele jaren terug hier)(of de 909 in de 'house' jaren) ..de rest omdat ze overmatig gebruikt zijn geweest en het niet echt meer een must is om er 1 te hebben,om bepaalde style van muziek te willen/kunnen maken.

Koopkracht die vermindert,velen gaan al gauw is nadenken wat je zoal kan gaan kopen met wat hun 808 of 303 opbrengen zal,dan beseffen dat ze het toestel eigenlijk perfect wel kunnen missen,hop en daar gaat die dan te koop.

Ja das normaal,'als je nu na al die jaren beseft dat je de bruine moest hebben eigenlijk' lol

De prijs van de tr808 zakt wel,daarom had ik een tijdje terug ook beslist de mijne weg te doen,heb er 1500e van gehad en niet via ebay,wat niet mis is.

de 808,909,ms20 zijn toestellen die zeker in prijs gaan zaken ,alsook de tb303 maar dat zal nog lang duren,er zijn er gewoonweg ook teveel van in omloop.

imo omdat de ms20 plots overprijst is geweest in usa op een gegeven ogenblik (net als de 303 enkele jaren terug hier)(of de 909 in de 'house' jaren) ..de rest omdat ze overmatig gebruikt zijn geweest en het niet echt meer een must is om er 1 te hebben,om bepaalde style van muziek te willen/kunnen maken.

Koopkracht die vermindert,velen gaan al gauw is nadenken wat je zoal kan gaan kopen met wat hun 808 of 303 opbrengen zal,dan beseffen dat ze het toestel eigenlijk perfect wel kunnen missen,hop en daar gaat die dan te koop.

[tikkie mee eens - kdenk dat iid veel gasten denken mmm 1500 voor 303
tr808 nog 1x en hopla mn 909 ook maars eruit
en veel hardware gasten van tien jaarterug zijn uitgekakt op de roland gear [kinderen / vrouw wil opvakantie ....u kent wel !!

:r[kheb hier ook t roland setje staan waarvan niks van mij ,...wel flink duur aangekocht allemaal vindt ik ...door t desbetreffende :halleluja:bekdicht::doei:
en idd leuk om op de een start te drukken en er instant byna "blake baxter "uitrolt ...

ik heb bv veel lol met de rsf / drumulator ....
[ik denk voornamelijk dat gasten die bv iets wuillen gaan doen met muziek ; koopje die en die endie ook [die bruine] wat dat heeft die en die bekende producer ook ]
asje omje heen k9ijkt zijn der veel ouder producers die alles wegdoen gizzzzmo/ en uhhh ..
naja
begryp de hype wel vanrolandspullen willen hebben
en t willen verkopen ook ,...:duivels:

ask bv voor een tr808 een z1 / virus b en acid labje bv kan kopen ,...
zouikt denk ook doen
zijn / blijven grensen
:slotje:

::doei:
en idd leuk om op de een start te drukken en er instant byna "blake baxter "uitrolt ...

ja das natuurlijk het grote voordeel :okdan:

Ik denk dat de machines nu aan zon hoge prijs nog weggaan is mede te danken aan de nostalgische waarde en het instand realtime genuine effect dat je hier aanhaalt.

maar of die gasten het een must vinden 1500e voor een TB neer te tellen om deze te gebruiken in moderne techno of andere muziek geloof ik niet in ,wat ook voor reply of bewering hier op moge komen.

Zelf indien dit toch de bedoeling was,resulteerd dit in het vroeg of later te koop te stellen van het toestel imo.

Dit is wat er nu plots gebeurt met de 808ts

de enige echte diehard is de collector,of de retro gast die em af en toe opzet en alle herineringen komen boven,duur speelgoed maar terecht in dit geval.

Ik denk persoonlijk niet dat ze veel gaan zakken hoor. De koopkracht van de mensen is behoorlijk groot tegenwoordig en ook al komen er allerlei clones op de markt, de collectors of idd de die hard retro mofo's die zijn opgegroeid met die geluiden en die voor altijd blijven romantiseren (like me).

Juist nu in het tijdperk dat er allerlei goede clones op de markt komen en VSTi's die de oude gear moet nabootsen, blijft de vraag groot en de prijzen hoog.

Nope, persoonlijk denk ik dat die prijzen alleen maar blijven stijgen. De prijsstijgingen in nederland in de afgelopen paar jaar zijn volgens mij ook meer veroorzaakt door de prijzen in de UK en de VS. Net als in Duitsland zijn de prijzen hier zo erg gestegen (ms20 van 600 in 2003 naar 1000 nu, 808 van 750 in 2003 naar soms wel 1400 nu, etc etc.)

Ik denk van wel een 808 gaat nooit de 2000e halen en een ms20 nooit de 1500e ,in de house jaren waren er 909 aan 2000e en meer,maar dit was omdat het de machine was die je moest hebben om house sound te hebben nu gaat die met moeite voor 1100e weg,er zijn er gewoon teveel,is niet zoals een juup8 ofzo.

Volgens mij zijn deze bakkes meer een mode verschijnsel geworden dan de gave bakken die ze horen te zijn. En dat mensen ze kopen om hun studio aan te vullen of om meer aanzien te krijgen of zo.

De koopkracht van de mensen is behoorlijk groot tegenwoordig
Wacht maar tot een vat olie door de USD200 grens heen gaat.

in de house jaren waren er 909 aan 2000e en
Dat klopt volgens mij niet, toen deden ze max DM2700 (ik had nog keys magazines liggen van die tijd), rond de 1350 euro dus. Ik heb er toen nooit een voor veel meer weg zien gaan.

Ik denk van wel een 808 gaat nooit de 2000e halen en een ms20 nooit de 1500e ,in de house jaren waren er 909 aan 2000e en meer,maar dit was omdat het de machine was die je moest hebben om house sound te hebben nu gaat die met moeite voor 1100e weg,er zijn er gewoon teveel,is niet zoals een juup8 ofzo.
hoe meer mensen met vst in aan raking komen.hoe meer als ze een beetje geld hebben op een later tijd stip toch nog even zoon ding aanschaffen :mexico:

Kalusi, ik heb moeten zoeken echt voor een 909, in FR gingen ze toen al rond de 900-1000e ,in Belgie hier 1 vinden was onmogelijk,ik heb er 70000 aude Belgische franken moeten voor neertellen (das zon 1750e) dat was in 93 pas enkele jaren later zijn ze beginnen zakken tot wel 800-900e dat is er terug een massale stijging geweest rond 2001-2 ,dan heb ik de mijne terug verkocht via ebay voor 1600e (mint full met original schemas manual en spare parts (cipforbrains met spare parts was er nog niet)

Derf is ook een opstoot geweest in usa voor de 808'ts rond 98 met die nieuwe electro toestanden,terwijl ze hier laag nog stonden 300-450.

Idem voor de ms20 rond deze periode gingen er ms20's al voor meer als 1000e

terwijl ze hier nog vrij laag stonden.

Allemaal door muziekstijl hypes.

Voor een deel (groot?) denk ik idd dat het zo is fuse,waarook zoals ik tervoren post,dat er veel te koop verschijnen,dit wil iets zeggen,je kan idd best wat andere leuke gear ervoor kopen,waarmee je ook vell kan,ja de echte sound is beter en dynamischer maar het blijft veel centen en dat zet de mensen tot nadenken uit de keuzze van wat ze uiteindelijk houden willen.

Het lijkt me dat de 808 / 909 toch nog wel heel lang gewild zullen blijven. Het is tenslotte niet een rage van een korte tijd, ze zijn echt al langer dan 10 jaar HET hebbedingetje voor elektrieke muzikanten. Ik zou er zelf ook best 1 van ieder willen hebben (en misschien komt er ook wel een keer 1), maar ik vind de prijzen zelf niet in verhouding staan tot het gebodene. Als ik bedragen van 1000 euro of meer stuk te slaan heb op muziekapparatuur zijn er nog wel een paar andere dingen die ik eerst zou willen hebben.

hoe meer mensen met vst in aan raking komen.hoe meer als ze een beetje geld hebben op een later tijd stip toch nog even zoon ding aanschaffen :mexico:

Waar!,dat is wat de prijs ook doet stijgen,probleem is veel verkopen hem erna,en gezien er blijvende vraag is loopt de vraagprijs op,tot de circel rond is tesamen met het veranderen van muziekstijl,nieuwe technologieen en andere alternatieven ,het is geen synth maar een drummachine dan nog bij.(vaste sounds dus)

Wordt er morgen een wereldhit gemaakt waar een super coole sound erinkomt van een jen sx 1000 dan stijgt deze in prijs.

de 808,909 en 303 zijn kult,daarom blijven ze zolang aan de top(prijs) ,maar der komt een limiet int stijgen en dan een kans dat het daalt (waneer plots iedereen ervan af wil net zoals de 909,ik heb nooit zoveel 909's te koop gezien als de 2 laatste jaren)

Wanneer Cher haar hitje uitgebracht had met die autotune shift fx op de stem,moest iedereen zon antares spul hebben herhinner ik mij nog.

Interessant draadje dit..:geslaagd:

Om eerlijk te zijn had ik sinds ene R. Hawtin zijn Decks, EFX & 909 album uitbracht van beide machines (zowel 808 als 909) nog nooit gehoord, hoewel ik al wel sinds 1998 geïnteresseerd ben geraakt in de housemuziek.

Heb vanaf begin 2007 al aardig wat gear gekocht en verkocht, maar merk toch dat ik het meest met de 808 én 909 in de weer ben.

Het valt me inderdaad wel op dat vooral de laatste tijd veel 808 en 909 bakken te koop staan. En het is natuurlijk veel geld wat die bakken opleveren.

Ik denk dat de prijzen van beide drumbakken gelijke trend houden en voorlopig nog niet zullen dalen tot het niveau tussen '93 en '01 zoals Hexagon al eerder in zijn post vermeldde.

Interessant draadje dit..:geslaagd:

Om eerlijk te zijn had ik sinds ene R. Hawtin zijn Decks, EFX & 909 album uitbracht van beide machines (zowel 808 als 909) nog nooit gehoord, hoewel ik al wel sinds 1998 geïnteresseerd ben geraakt in de housemuziek..

Het is daarom dat ze duur verkocht raken,een gast die em massas malen al gebruikt heeft in begin 90 gaat er nu niet op jagen en de max ervoor betalen,hij kent het ding door en door ,dat doen de nieuwe ontdekkers zeker wel (of degen die weten dat zem zo terug kunnen verkopen...) een 808 is niet echt iets speciaal in men studio ,ik heb em 7 jaar non stop gebruikt idem de 909 dus...na 7 jaar non-stop :gaap:

Ik denk dat de prijzen van beide drumbakken gelijke trend houden en voorlopig nog niet zullen dalen tot het niveau tussen '93 en '01 zoals Hexagon al eerder in zijn post vermeldde.
heb ik nooit beweerdt,duidelijk zijn aub

ik denk dat ze gaan stagneren en stabiel blijven tussen 900-1100 alles wat nu erover haalt tem 1500 of meer is verloren geld

natuurlijk ik kan mis zijn,dat zullen we dan wel zien.

Maar ik vind die MM ook toch wel best stabiel blijven al 7jaar.. of een arp2600..

Tsja goed lezen blijkt soms ook wel s lastig :D

tja idd,hangt af hoe je(ik) je reply interpreteerd.

enfin,hoop maar alemaal dat ze zakken dan kan iedereen die een 808 wil er 1 aanschaffen zouk zeggen zonder 2 maand confituur te moeten eten alle dagen.

Ik kan aan heel die synthprijzen geen touw meer vastknopen...

Ik kocht pakweg 3 jaar geleden een yamaha SHS-10 met yamahariem voor zo'n 30€, kon hem een jaar later ruilen voor een K1M, en nu wordt de SHS-10 voor 150€ verkocht. Honderdvijftig. Zonder draagriem. Wie geeft er nu 150€ voor minikeys en een minipitchbender??

Allemaal door muziekstijl hypes.

vergeet niet dat een heel nieuwe generatie is opgestaan of met deze geluiden zijn op gegroeit, daarom dat deze geluiden niet zomaar verdwijnen. denk aan de electrice gitaar.( rond jaren dertig) het kosten toen echt nog 25 a 30 jaar voor dat het zoals jullie een hype noemen. (jaren 50 de eerste versterker) vanaf pas 65 werd de electronische gitaar geaccepteerd daarom die in tijd vak helemaal niet zoveel eerder is uit gevonden. 17 jaar (hype 25 jaar na dato electronische gitaar die bestaat ook nog steeds. het gaat ok echt om de basic sounds die worden uit gestuwd.

wees blij dat je in de tijd van de komst van de electronische beat leeft. nu kan je nog history maken je bent nu echt nog wel een pioneer :D. suc6

Back