geluidskaart vraaag....

defonk

Ingeburgerd
ik heb een akai mpd 16 en een se elektronics 2200a mic, met een mixer dr tussen die dient als voor versterker.

ik heb uiteraard een latency met mn mpd en geen optimaal opname geluid want ik heb een crappy realtek geluidskaart.

wat voor geluidskaart moet ik aanschaffen? mijn budget is rond de 150 euro ..

b.v.d

Moet je denken aan Alesis IO of M-Audio Fast Track Pro of M-Audio Audiophile USB. Krijg je veel soundcard voor weinig. De IO en de Fast Track hebben ook mic pre-amps.

De Emu 1212m zou ook een optie zijn. Goede opnamekwaliteit, DSP aan boord en een hoop opties.

m audio niet een goed idee

m audio niet een goed idee

koop niet een m - audio, they suck ass!

voor 150 euro kan je betere sound card kopen, en denk over firewire, is beter dan usb... en ook kan je mooie vinden zoals echo audiofire

is dat spul een beetje geschikt voor midi controller werk en stem opnames ?

Grootste speler op de markt en meneer zegt dat het zn
:kont: zuigt. Dan zijn er wel héél veel sukkels op de wereld die de spulletjes van hun willen hebben.

Maargoed back on topic, beste oplossing lijkt een M-Audio Audiophile 2496. Deze heeft gewoon een simpele links/rechts input&output. Daarnaast de mogelijkheden voor Midi in/uit en SPDIF in/uit.

Meer informatie:
http://www.maudio.nl/?page=catalog&view=product&product_id=39

Grootste speler op de markt en meneer zegt dat het zn
:kont: zuigt. Dan zijn er wel héél veel sukkels op de wereld die de spulletjes van hun willen hebben.

Maargoed back on topic, beste oplossing lijkt een M-Audio Audiophile 2496. Deze heeft gewoon een simpele links/rechts input&output. Daarnaast de mogelijkheden voor Midi in/uit en SPDIF in/uit.

M-Audio maakt gewoon leuke spullen voor niet al te veel geld. En de (geluids)kwaliteit is prima.

is dat spul een beetje geschikt voor midi controller werk en stem opnames ?

Wat betreft welk type kaart: de 2496 is een goede suggestie, maar da's een PCI kaart voor in een desktopcomputer. Alternatief is de USB versie, kun je er ook mee op reis. Als je al een mengpaneeltje hebt met mic pre-amps is dat voldoende, anders wellicht die Fast Track Pro, want die heeft naast midi en line ins en outs ook mic-ins.

voor 150 euro kan je betere sound card kopen, en denk over firewire, is beter dan usb... en ook kan je mooie vinden zoals echo audiofire
M-audio levert gewoon goede spullen voor het geld dat er voor betaalt. Punt

Ik heb net mijn M audio Fast Track Pro binnen gekregen, en stond toch we een beetje verstelds van de degelijkheid hoor. Had een plastic veel te licht kastje verwacht. Het valt dus allemaal heel erg mee. Heb hem van Ebay voor maar 122,50 :) Dus een hele leuke prijs. Een nieuwe is denk ik net te duur voor wat je er voor terug krijgt. :)

oke dan .. hardstikke bedankt, dan ga ik dr op uit

hoe bedoel je dat?

Latency wordt veroorzaakt omdat het signaal van de softsynth door een aantal lagen software heen moet (je kunt niet direct bij de hardware). Met ASIO en Core Audio kan dat dus wel; die verhelpen dat dus, niet je MIDI-interface, want MIDI pompt op z'n hoogste snelheid ongeveer net zoveel door als een ouderwets 33k6 inbelmodem.

ik heb nu door mn sample rate in FL heel laag te zetten, asio4all latency compensation op 0 te zetten en in FL de latency compensation zo laag mogenlijk te zetten zonder kraken maar wel met gaar geluid gewoon bijna tot helemaal geen latency meer, hij houd het alleen niet echt lang uit.. ik ben benieuwd of dit goed is voor mn apparaat(en)

ik wil zowiezo een emu of een m-audio kopen .. moet alleen nog effe zo precies mogenlijk weten welke precies voor de dingen die ik er mee doe

En wat als je geen firewire hebt...
En zoie zo is een M audio kaart niet ruk...

Weet niet waar jij die info vandaan hebt.

Ik zeg: "Koop een Lexicon Lambda (2 inputs gelijktijdig opnemen) of Omega (4 inputs gelijktijdig opnemen)". Zijn rond budget, USB (=prima).
Gewoon doen!

Iedereen die ik deze interface heb geadviseerd, en achteraf weer heb gesproken, is er zeer tevreden mee!

P.S. M-Audio zijn ratten in hun support. Die brengen een nieuw modelletje uit, terwijl de andere nog prima is, en supporten jouw model dan ineens niet meer. Drivers van het nieuwere model zijn op de oude niet meer te installeren, en ze dwingen je gewoon de opvolger te kopen. Dit is mij gebeurd met M-Audio. Die liggen er dus echt uit bij mij!

Ik ben zeer tevreden met de E-Mu 0404 USB. Is tweedehands ruim binnen je budget.

Grootste speler op de markt en meneer zegt dat het zn :kont: zuigt.

Dus iets is goed als er veel mensen gebruik van maken?

McDonalds is dus goed voedsel?

Nou ja je snapt mn punt :)

Wat betreft ontopic:
Ik ben zeer tevreden met mn 1212m en 0404 van e-mu hoewel ik de dsp nog nooit heb gebruikt, zijn de geluidskwaliteit en routing opties geweldig.
Hoewel andere mensen daar weer anders over denken uiteraard....

Succes!

Back