[diep en droog] Alex O'Rion - Like The Wind Blows (nr 61)

AOR

Ouwe rot
Leuk dat die zoekfunctie zo ver terug kan kijken. Zo kon ik al die ouwe plaatjes van jaren geleden nog eens tegenkomen. Ging voor de gein eens tellen... hmm...

Maar goed. Hier een trackie van mijn hand. Ben er een paar maanden geleden mee begonnen, maar ben toen ontmoedigd door een vriend om er mee door te gaan. Eigenlijk moet ik dat niet doen en ben er daarom vanmiddag weer even mee verder gegaan.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://www.alexorion.com/music/tracks/Alex O'Rion - Like The Wind Blows.mp3

gr lex

Lekker droog plaatje.
FX is wel erg mono maar dat maakt het een geinige mixplaat den'k.

Lekker droog plaatje.
FX is wel erg mono maar dat maakt het een geinige mixplaat den'k.

he fuse,

welke fx? Wooshjes enzo of die fxpercussie?

Lekker kick man. Die droge clap die strak op rechts gepant staat vind ik niet echt passen bij het geheel. Bass loopje is lekker en dan die synth bij 1.44, wouw. Misschien dat je als extra bass layer een mono lage bas er in kan gooit die net niet opvalt. Die stereo bass klinkt lekker maar hij mist iets in het midden.

Vind hem wel lekker die track maar hij mist iets vet, hijs nu een beetje simpel in melodie. Het is wel oke maar hij mist een bepaalde spanning.

Gebruik je hardware voor je track`s of is alles met de cpu gedaan?

Lekker kick man. Die droge clap die strak op rechts gepant staat vind ik niet echt passen bij het geheel. Bass loopje is lekker en dan die synth bij 1.44, wouw. Misschien dat je als extra bass layer een mono lage bas er in kan gooit die net niet opvalt. Die stereo bass klinkt lekker maar hij mist iets in het midden.

Vind hem wel lekker die track maar hij mist iets vet, hijs nu een beetje simpel in melodie. Het is wel oke maar hij mist een bepaalde spanning.

Gebruik je hardware voor je track`s of is alles met de cpu gedaan?

Alles met de cpu. Ik werk op dit moment op een Mac Pro met Logic Pro 7.

Kan je me vertellen welke clap je bedoeld?

Wat de bass betreft, daar beb ik al een monobass onderzitten, maar ik begrijp waar je heen wilt.

Weer bedankt voor t luisteren metatron.

Eens.

Mss een white noise-ige break?

Wel geinige track :biertje:

bedankt voor de tips, kan me er zeker in vinden.

iemand de tweede versie nog geluisterd?

Hij gedeelte na de tweede is helemaal omgegooid.

staat op de laptop, maar ik had geen oordopjes ik zal proberen vanavond ff te checken

Ik luister 'm door mijn hoofdtelefoon (HD600) en klinkt mooi strak afgemixed. Vanaf 3:30 krijgt het nummer een wat andere wending, dit vind ik wel lekker klinken, bij 5:00 komt eigenlijk voor mijn gevoel de track pas 'los' met die lage lead/bass. Maar dan is de track al bijna afgelopen. Dat is een beetje jammer maar klinkt wel heel netjes voor de rest weer! :okdan:

Ik luister 'm door mijn hoofdtelefoon (HD600) en klinkt mooi strak afgemixed. Vanaf 3:30 krijgt het nummer een wat andere wending, dit vind ik wel lekker klinken, bij 5:00 komt eigenlijk voor mijn gevoel de track pas 'los' met die lage lead/bass. Maar dan is de track al bijna afgelopen. Dat is een beetje jammer maar klinkt wel heel netjes voor de rest weer! :okdan:

jij zou m dus nog wat langer willen hebben? Minuutje erbij?

Deze nieuwe versie is voor m'n gevoel wat overgeproduceerd. Die vorige versie was qua arrangement wel ok hoor.

Deze nieuwe versie is voor m'n gevoel wat overgeproduceerd. Die vorige versie was qua arrangement wel ok hoor.

i see what you mean. maar je zegt t al. wel ok.

ga er nog wel mee aan de gang ;)

jij zou m dus nog wat langer willen hebben? Minuutje erbij?

Hoe ik het denk ik zou doen is de intro wat verkorten, dus bij 2:00 ongeveer de break, en dan het gedeelte wat bij 3:30 begint een stuk inkorten. En die break daarna ook kleiner maken, of wel lang houden maar dan eerder beginnen met die dikke bass-lead (die vind ik trouwens wel erg lekker!..) en dan de climax daarmee erin gooien en redelijk lang aanhouden (hoeft niet veel extra's in te gebeuren) en dan afbouwen zoals je nu doet vanaf 6:07, die afbouw is perfect verder.

Ik hoop dat je hier wijs uit kunt hehe :) dit is maar een suggestie hoe ik het zou doen maar misschien heb je er wat aan :)

Ik heb niet zo'n verstand van het afmixen maar naar mijn inzien zou de bass wel wat naar voren mogen vooral rond de wat hogere bass frequentie. Ik moet het nog even over een ander monitor luisteren om eerlijk te zijn.
Na de opbouw in het midden valt de track eigenlijk al snel uit elkaar, ik mis een vette climax die het nummer zeker nodig heeft! Misschien een extra melodielijn eroverheen zetten of wat extra hi-hats/cymbals erbij... maarja dat zijn mijn suggesties.
Verder een hele toffe track waar ik met veel plezier naar heb geluisterd!

Cheers.

Mooi geproduceerd, geluiden passen bij elkaar, loopt allemaal lekker. Ik kan me alleen wel in de kritiek vinden dat het allemaal wat spannender, bijvoorbeeld als je de beat er na een minuut of wat uithaalt. Bouw dat op naar een climax en dan de beat eruit, is het contrast groter. Je doet dat ook een paar keer met een driekwartsmaat basje, bouwt op, leuk, spannend, waar zal het heengaan maar dan komt de beat er al weer snel bij, kun je meer uit halen denk ik. Maar qua geluid enzo :okdan:

Back