Trackje Mikemix.......

mikemix

push the button!
Leuk...

Heb je hier echt een paar dagen over gedaan???

Eeh volgens mij loopt dat basloopje niet helemaal gelijk met de rest????

Idd een paar avonden, tot een beetje in de nacht:D

Was wel flink aan het pielen voor de "sound" .
Ik denk dat daar nog de meeste tijd is in gaan zitten.
De basis is ook gelayerd, om de sound dikker te maken.
En zoals gezegd veel compressie!

Die Pulse shuffeled idd een beetje, heb hem handmatig ingespeeld.
Als ik hem ging quantiseren was het effect minder,
heb hem bewust een fractie soms later laten klinken.

Re: Trackje Mikemix.......

Origineel geplaatst door mikemix
Drums zijn gemaakt met mijn 909 en 606

Vaag toen ik dit las stelde ik me heel wat anders voor, dan wat ik te horen krijg. Het is niet mijn stijl maar ik moet zeggen dat het toch wel lekker klinkt. Vooral dat geluidje uit je pulse vind ik heerlijk!!

Hmm dat klinkt helemaal niet verkeerd! Lekker loopje.. Kheb nog wel iets kleins: er zit wel veel mid in, en wat weinig bass in het 100 Hz gebied. Als dat ook nog ff opgekrikt wordt..

Het swingt wel, maar niet alles swingt mee ofzo (lead/delays/drums).
Probeer het eerst eens met een strakke quantisering en probeer er dan opnieuw de swing in te brengen die je wilt.

Ik vind persoonlijk het soundje wel lekker!

Eeh volgens mij loopt dat basloopje niet helemaal gelijk met de rest????

Ik moet zeggen, dit stoort een klein beetje.

En ik mis een beetje laag.

Voor de rest,vind ik hem lekker klinken.
Maar welke stijl is dit nu? techno, tech-trance?

Origineel geplaatst door DJ Stimpy
Maar welke stijl is dit nu? techno, tech-trance?

Hokjes-denker! ;)

Zolang het maar lekker klinkt

1 woord alvast: HEEEERLIJK!

lekker basje. ik luister hier met een headphone. maar echt super swingie!
ik vind de delay op het basje misschien ietsje teveel en ik mis wat laag. maar verder heb ik weinig aan te merken.

keep 'm comin' :)

Origineel geplaatst door Arveyman
Hmm dat klinkt helemaal niet verkeerd! Lekker loopje.. Kheb nog wel iets kleins: er zit wel veel mid in, en wat weinig bass in het 100 Hz gebied. Als dat ook nog ff opgekrikt wordt..

You're right, komt door de compressie, sneeuwt de kick wat onder.
Zal een ongecomrimeerde kick eronder zetten, was dat ook eigenlijk al van plan.

Idd wat meer in het laag, en zal wat meer sounds aan toevoegen om hem tot aan het eind spannend te houden.

Ik wil iedereen die com. en tips heeft gegeven alvast bedanken, en zal na het
weekend een nieuwe aangepaste versie uploaden...

:okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :peukie: :doei:

Track MIKEMIX aangepast.....

Track MIKEMIX aangepast.....

In het weekend even al jullie kritiek meegenomen met het
afmaken van mijn track.......

Heb de pulse iets zachter gezet en in het midden gebied iets
aangepast (zachter) + wat nootjes laten herhalen voor wat variatie...
en wat minder delay effect.

Een extra 909 kick erbij gezet

Strings en reverse crash, en wat reverse beats.

En over de gehele mix het 100hz gebied met 0.5 db opgekrikt
voor dat net ff meer "kick-ass!!!!

Enjoy!

http://looze.net/~blindnotes/transit/MIKEMIX_02.mp3 <http://looze.net/~blindnotes/transit/MIKEMIX_02.mp3>

Door dat je de kick wat harder heb gezet en die percussie/conga geluidjes wat zachter krijgt de track een wat meer dance achtige sound. Wat imho beter klinkt! :okdan:

Is die synth-lead met die delay gemaakt met jouw waldorf pulse??????
Want ik zoek een synth met zo'n sound. Ik zoek een synth voor van die steve rachmad-chris liebing geluiden te krijgen en dit trekt er aaardig op!
Dus als het zo is zal ik dringend eens een waldorf moeten checken :D

Mikemix ... :)

Lekker track .... maar om in detail op in te gaan moet ik um nog een keertje goed luisteren !! Maar door deze track kwam ik op een andere vraag.
Ik kom zelf uit amersfoort ben (kweet nie hoe) ook lid van jullie mailgroup en heb jullie een aantal keer live gehoord. Geweldige show .... keertje met poppenkast en een keertje gewoon .... en een paar keer tracks geluisterd via jullie site geloof ik. Maar 1 iets valt me erg op en dat is dat jij/jullie (denk ik ?) alles met de hand inspelen ?
Is dit een kenmerk van jullie ??
Met alle respect :) maar 80% van jullie live act denk ik dan bij m'n eigen $#$!$4 als dit nou eens wat strakker gequantised was zou ik er veeeeel meer van genieten.

GlennPlumber

Origineel geplaatst door caster
Is die synth-lead met die delay gemaakt met jouw waldorf pulse??????
Want ik zoek een synth met zo'n sound. Ik zoek een synth voor van die steve rachmad-chris liebing geluiden te krijgen en dit trekt er aaardig op!
Dus als het zo is zal ik dringend eens een waldorf moeten checken :D

YEP!
Is idd de Waldorf Pulse, opgenomen met Audiowerk8 in Logic en heb de stereo delay in Logic gebruikt.
Pulse is elke Euro waard, perfecte analoge bak, gebruik m eigenlijk best vaak.....:halleluja

Michael.

Origineel geplaatst door glennplumber
Mikemix ... :)

Lekker track .... maar om in detail op in te gaan moet ik um nog een keertje goed luisteren !! Maar door deze track kwam ik op een andere vraag.
Ik kom zelf uit amersfoort ben (kweet nie hoe) ook lid van jullie mailgroup en heb jullie een aantal keer live gehoord. Geweldige show .... keertje met poppenkast en een keertje gewoon .... en een paar keer tracks geluisterd via jullie site geloof ik. Maar 1 iets valt me erg op en dat is dat jij/jullie (denk ik ?) alles met de hand inspelen ?
Is dit een kenmerk van jullie ??
Met alle respect :) maar 80% van jullie live act denk ik dan bij m'n eigen $#$!$4 als dit nou eens wat strakker gequantised was zou ik er veeeeel meer van genieten.

GlennPlumber

Hee Glenn, ik denk dat je behoorlijk in de war bent met een ander, want ik treed niet op en heb geen mailgroup.
Dus op het eerst terug te komen, ga hem nog eens een keertje goed luisteren, en laat het nog eens weten.....ENJOY!

Michael.

Origineel geplaatst door mikemix
Hee Glenn, ik denk dat je behoorlijk in de war bent met een ander, want ik treed niet op en heb geen mailgroup.
Dus op het eerst terug te komen, ga hem nog eens een keertje goed luisteren, en laat het nog eens weten.....ENJOY!

Michael.

Heeee joh .... fout ... wacht ff checken :confused: :confused: :confused:

Ik haal je helemaal in de war met miketv

Hahahahaha goed zeg ..... mijn excusses !!

Back