64 bits of toch maar 32 ?

ruudvee

Ouwe rot
Er vanuitgaande dat ik alle drivers die ik nodig heb 64 bits zijn.

Heeft een 64 bits DAW voordelen zoals stabieler of meer power zeg maar ten opzichte van de 32 bitter ?

Dus : wat is het voordeel om over te stappen ?

1 voordeel wat ik je kan opnoemen is dat je meer geheugen kunt adresseren in een 64 bits systeem. Dus meer geheugen in je pc prikken. ipv <4gb(afgerond, die 4 haal je zelfs niet) bij een 32 bits windows xp/vista dus meer dan die 4gb bij een 64 bits. Als je veel op samples gebaseerde vst's gebruikt, heeft het zeker zijn voordelen. Maar goed, we laden niet allemaal de complete Vienna symphonic library in...

Voor de rest durf ik er niks over te zeggen.

Als alles wat je hebt 64 bit is. Dus je drivers, je software en je hardware die er mee overweg kan dan zou het iets sneller moeten zijn. Of dat in de praktijk ook zo is weet ik niet.

64-bit DAW wil niet zeggen dat het ook sneller is. In tegendeel, sommige DAW's programma's zoals Cakewalk Sonar preseteren in 64-bit omgeving (64-bit OS, drivers en programma) slechter dan in 32-bit omgeving.

Kijk eens op http://www.dawbench.com/ voor meer info en benchmark resultaten.

en hogere geluidskwaliteit;
384 dB dynamisch bereik

Als windows in 64 bit werkt, dat heeft toch helemaal niks te maken met wave bit depth (dus 16, 24 of 32bit audio) ? lijkt me een beetje vreemd, misschien heb ik het helemaal mis hoor.

Hm, ik gebruik dus Sonar 7....
Meer info wordt nog steeds gewaardeerd.

Ik ga zelf een testsysteem opzetten om het zelf eens te proberen.
XP64bit kost via mijn werk toch maar 17,50 dus dat is wel te doen.

Wat een gezever weer.
Het maakt geen zak uit.
Alleen maar marketing praat.

Het bijzondere van die 64 bit wordt nu toch niet gebruikt dus voorlopig heb je er ook geen profijt van.

384 dB
de dag dat je zoveel dB door je oren gepompt krijgt staat je bloed al lang letterlijk te koken en zou je toch al dood op de grond moeten liggen, maar daarover gaat het niet.

Gagarin

de dag dat je zoveel dB door je oren gepompt krijgt staat je bloed al lang letterlijk te koken en zou je toch al dood op de grond moeten liggen, maar daarover gaat het niet.

Gagarin

Wat een debiel hè?

Wat zeggen mensen hier toch stomme dingen.

*mompelt iets over dynamisch bereik, internet en opzoeken*

Werken de huidige vst's nog op een 64 bit windows eigenlijk? :confused:
(neem aan van niet gezien Sonar een "bitbridge" heeft waarmee het wel zou kunnen)

En bestaat er mss een soort universele bitbridge software ofzo waarmee men in bv. Ableton op een 64bit windows toch nog gebruik zou kunnen maken van zijn "oldskool" vst's?

Anders is dit nog wel voer voor de hardware vs vst discussies. :)

Thx!

Werken de huidige vst's nog op een 64 bit windows eigenlijk? :confused:
(neem aan van niet gezien Sonar een "bitbridge" heeft waarmee het wel zou kunnen)

En bestaat er mss een soort universele bitbridge software ofzo waarmee men in bv. Ableton op een 64bit windows toch nog gebruik zou kunnen maken van zijn "oldskool" vst's?

Anders is dit nog wel voer voor de hardware vs vst discussies. :)

Thx!

32 bit software draait gewoon onder x86-64.

Back