roland sh 201 via usb aansluiting werkt niet goed

ik vermoed dat je nog audiokabels van je sh201 in je emu moet doen

dus in principe moet ik morgen gewoon even een midi kabel kopen en die tussen me 201 en me emu verbinden allebij in midi in en uit en dan moet ie het gewoon doen met geluid en kan ik dan gewoon wel me geluid opnemen in cubase en moet ik die usb kabel dan gewoon zo laten zitten?

okey dit staat in de handleiding erover volgens mij:

Indien u de SH-201 via USB op een computer heeft aangesloten, dan zult u het geluid van een apparaat, dat op
de INPUT jacks van de SH-201 is aangeloten, kunnen opnemen met de DAW (Digital Audio Workstation)
software op de computer. Ook kunt u het geluid van de DAW afspelen op een speaker system dat op de OUTPUT
jacks van de SH-201 is aangesloten. (Dit wordt aangeduid als de ‘USB audio’ functionaliteit.)
Ook kunt u sequencer software gebruiken om de performance data (MIDI data) van de SH-201 op te nemen. Dit​
wordt aangeduid als de ‘USB MIDI’ functionaliteit.)

dus in principe moet ik morgen gewoon even een midi kabel kopen en die tussen me 201 en me emu verbinden allebij in midi in en uit en dan moet ie het gewoon doen met geluid en kan ik dan gewoon wel me geluid opnemen in cubase en moet ik die usb kabel dan gewoon zo laten zitten?

okey dit staat in de handleiding erover volgens mij:

Indien u de SH-201 via USB op een computer heeft aangesloten, dan zult u het geluid van een apparaat, dat op
de INPUT jacks van de SH-201 is aangeloten, kunnen opnemen met de DAW (Digital Audio Workstation)
software op de computer. Ook kunt u het geluid van de DAW afspelen op een speaker system dat op de OUTPUT
jacks van de SH-201 is aangesloten. (Dit wordt aangeduid als de ‘USB audio’ functionaliteit.)
Ook kunt u sequencer software gebruiken om de performance data (MIDI data) van de SH-201 op te nemen. Dit​
wordt aangeduid als de ‘USB MIDI’ functionaliteit.)

er zit al een MIDI-kabel in die USB-kabel ingebouwd zeg maar

weet iemand toevallig dan hoe ik dit in cubase moet instellen?

en ik heb me boxen niet in me synth he die zitten aan me geluidskaart!

toch anders maar even zo een midi kabel halen voor de zekerheid kijken of het dan wel lukt want een synthesizer is wel leuk om te hebben maar helemaal als er ook nog is geluid uitkomt ;{

Als je het geluid uit je SH-201 via USB je computer inleidt krijg je dat niet via je Emu interface uit je speakers.

Een optie is zoals eerder genoemd om met audio kabels je SH te verbinden met je audio interface. Midi kabels zijn niet nodig omdat dat, zoals Ramoonus reeds zei, ook via USB gaat.

Ik krijg de indruk dat het voornaamste probleem is dat je niet weet hoe je een en ander moet instellen. Dat vind ik persoonlijk lastig uitleggen via getypte woorden.

midispoor aanmaken
midi output: SH-201 VSTi

dit al geprobeerd?
en dan met de koptelefoon luisteren of er geluid uit de synth komt

koptelefoon doet het wel als ik hem in me synth steek ja maar daar los ik niks mee op helaas!

ik wil gewoon geluid kunnen opnemen in cubase ik denk zelf dat ik echt een midi kabel moet halen en tot die tijd maar even alleen me plugins aansturen met me synth dat werkt gelukkig wel anders was ik helemaal depri nu :mega:

Als je je plugins kunt aansturen met je SH-201 dan werkt je MIDI toch?

ik heb een midi spoor aangemaakt en output sh 201 gedaan

koptelefoon in me emu dan hoor ik niks maar de wijzers in cubase slaan wel uit :s

als ik de koptelefoon in me roland plug doet ie het wel gewoon

welke wijzers slaan uit in cubase?

zullen vast de midi wijzers zijn

en dat van je koptelefoon bedoelde ik ook in je sh201 en niet in je emu

Je kunt niet de SH-201 en de EMU tegelijk als audio interface gebruiken.
Je zult de SH-201 dus echt met audiokabels met je EMU moeten verbinden.

Je kunt niet de SH-201 en de EMU tegelijk als audio interface gebruiken.
Je zult de SH-201 dus echt met audiokabels met je EMU moeten verbinden.

en dan kan iik het wel gewoon in cubase opnemen?

want dan gaat ik morgen als een speer die kabels kopen kut dat de winkels nu dichtzijn :(

en dan kan iik het wel gewoon in cubase opnemen?

want dan gaat ik morgen als een speer die kabels kopen kut dat de winkels nu dichtzijn :(
zou dat maar doen ja,

trouwens,
de lokale muziekwinkel hier is maandag altijd gesloten :dubbel:

Back