[R&B] mariah carey - touch my body remix

anthony68

Ingeburgerd
http://rapidshare.com/files/115838826/touch_my_body_5min-remix_eerste_sessie_concept.mp3.html

Gemaakt met synthesizer, ableton, cool edit.
Duur productie; 5 uur
Sessie; eerste
duur track; 5.46
Bits; Signed 16 bit PCM
kanaalen; 2 channels
freqentie; 44100Hz

:eureka:

Ideeen over wat ik fout/goed doe, wat beter kan en heleboel over het verder perfectioneren van deze track hoor ik graag.

[R&B] mariah carey - touch my body remix
http://rapidshare.com/files/115877698/touch_my_body_5min-mix_tweede_sessie_echo_proberen.mp3
Gemaakt met synthesizer, ableton, cool edit.
Duur productie; 5 uur
Sessie; eerste
duur track; 5.46
Bits; Signed 16 bit PCM
kanaalen; 2 channels
freqentie; 44100Hz

Even vraagje aan ableton gebruikers;
Wat doet normalize of render as loop??? Enwat zijn de dither options tringular, pow and no dither? en hoe kan ik een analysis file openen?

qwestion for ablton users;
wat does the folling mean when save a file??normalize or render as loop??? and dither options ,tringular, pow and no dither? how do i open a analysis file ?

Ideeen over wat ik fout/goed doe, wat beter kan en heleboel over het verder perfectioneren van deze track hoor ik graag.
Remarks about the mix, good and bad are welkom please mail me or leave a comment.

Laatst gewijzigd:
In 1 woord...NEE!

De beat is hetzelfde door het hele nummer en is gewoon saai. De vocals zijn compleet uit ritme en hoe de zang aan elkaar hangt lijkt gewoon nergens op. Sorry, maar dit is niks.

Dank je, ik heb in de tweede versie gewerkt met echo om het wat spannender te maken.
Maar hoe zorg ik dat de vocals in ritme komen??? heb je daar tips en truuks voor??
Mijn vocals beginnen op elke 1/4 beats dus zou ik zeggen dat ze synchoon lopen. En de beats van de acapella is anders dan de beat van de drums.

Echte vette shit dit. :)

Echte vette shit dit. :)

Meen je dat?? heb je de tweede beluisterd?? heb je ook ervaring met ableton??
mijn midi wordt niet mee gesaved naar de wav?? weet jij daar iets van???
Wat vindt je er goed aan?? is de beat niet te langzaam??? is het tempo goed?? De vorige zei dat de acapella en de beats niet over een komen hoe hoor je dat dan?? Als ze op de eerste beat begint met zingen is de maat goed toch?? Hoe vindt je het echo gedeelte?? zelf geleerd?? doen de profs het zo ook??

Die is gedelete.

Doodse stilte. Verkeerde stuk gerenderd, toevallig?

Sessie; eerste
duur track; 5.46
Bits; Signed 16 bit PCM
kanaalen; 2 channels
freqentie; 44100Hz
Dit hoeft er niet bij.
Wat doet normalize of render as loop???
Probeer het uit en vergelijk de resultaten.
Enwat zijn de dither options tringular, pow and no dither?
Niets waar je je nu druk om moet maken.
en hoe kan ik een analysis file openen?
Niet. Die zijn van Ableton zelf.
Meen je dat??
Ik ben er vrij zeker van dat dat ironisch bedoeld was.
mijn midi wordt niet mee gesaved naar de wav?? weet jij daar iets van???
http://en.wikipedia.org/wiki/MIDI eens lezen.
De vorige zei dat de acapella en de beats niet over een komen hoe hoor je dat dan??
Als je dat niet hoort moet je misschien toch een andere hobby gaan uitzoeken.
Als ze op de eerste beat begint met zingen is de maat goed toch??
... Nee? Opmaat misschien een bekende term?
doen de profs het zo ook??
Misschien moet je eens een dagje met wat profs meelopen, dan denk ik dat er vrij veel duidelijk wordt.

Die is gedelete.

klopt het begin was leuk maar als je bezig bent ondek je steeds meer...

Doodse stilte. Verkeerde stuk gerenderd, toevallig?

idd sorry

dit is juiste link;
http://rapidshare.com/files/116075518/touch_my_body_5min-mix_tweede_sessie_160bpm.mp3

Dit hoeft er niet bij.

Probeer het uit en vergelijk de resultaten.

Niets waar je je nu druk om moet maken.

Niet. Die zijn van Ableton zelf.

Ik ben er vrij zeker van dat dat ironisch bedoeld was.

http://en.wikipedia.org/wiki/MIDI eens lezen.

Als je dat niet hoort moet je misschien toch een andere hobby gaan uitzoeken.

... Nee? Opmaat misschien een bekende term?

Misschien moet je eens een dagje met wat profs meelopen, dan denk ik dat er vrij veel duidelijk wordt.

bedankt voor je steun...:halleluja

Ik raad je ten zeerste aan om even de video's van Ableton te bekijken m.b.t. de "warp markers".

http://www.youtube.com/watch?v=CzxR8OH-fDQ < in het origineel hoor je dat in de tekst "I know... " het woord "know" op de eerste tel valt, er zit nog een stuk voor. Als je dat gewoon als losse .wav in Ableton smijt (knip het ding in stukjes, maakt de klus makkelijker) dan staat 'ie dus op de verkeerde plaats en wordt 'ie ook op de verkeerde plaatsen gestretcht.

Ik raad je ten zeerste aan om even de video's van Ableton te bekijken m.b.t. de "warp markers".

http://www.youtube.com/watch?v=CzxR8OH-fDQ < in het origineel hoor je dat in de tekst "I know... " het woord "know" op de eerste tel valt, er zit nog een stuk voor. Als je dat gewoon als losse .wav in Ableton smijt (knip het ding in stukjes, maakt de klus makkelijker) dan staat 'ie dus op de verkeerde plaats en wordt 'ie ook op de verkeerde plaatsen gestretcht.

Ja, ik heb die video over warp gezien en toegepast op de beat maar niet op de vocals.
Maar moet ik dat met de orginele file doen?? en komt ie automatisch op de juiste plaats als ik die file save??
Ik had gezien dat je de eerste marker op de eerste beat moet zetten en tweede marker op tweede beat...etc maar hoe moet dat in een vocal??? op de woorden???
Ik heb de eerste clip op warp gezet maar het is een werk om alle clips aan te passen. Is er een manier om een clip aan te passen op warp en alle zelfde clips nemen die instellingen over??? Sommige clips hadden warp uitstaan gek want ik heb in mijn pref auto warp staan...

Ik heb mijn remix verplaatst;
Hij staat nu op mijn web-log; http://anthony68.web-log.nl/anthony68/muziek/index.html

Ik wil geen problemen met auteursrechten etc en verspreiden ervan inperken...

Heb je nog meer tips??:halleluja

Laatst gewijzigd:
Maar moet ik dat met de orginele file doen??
Met wat anders?

en komt ie automatisch op de juiste plaats als ik die file save??
Er gebeurt helemaal niks automatisch :).

maar hoe moet dat in een vocal??? op de woorden???
Ja. Print de songtekst uit. Tijdens de tekst moet je op het ritme mee kunnen klappen. Markeer waar je een beat hoort - aan het begin van de zin, op het tweede of derde woord, of misschien zelfs halverwege een woord, anders krijg je ze nooit goed gezet.

maar het is een werk om alle clips aan te passen.
Omdat een acapella niet mooi alle dingetjes met een pompende beat heeft die door een computer makkelijk te vinden is moet je er voor zorgen dat 'ie correct warpt. Daarvoor moet je eerst een aantal warp points handmatig vinden. Vervolgens luister je 'm af zodat je 100% zeker weet dat 'ie op het goede tempo zit. Het boeit niet als je eerst je complete track vertraagt naar het tempo dat de acapella heeft; dat kun je later altijd weer terug omhoog zetten en zo wordt het synchroniseren van de vocalen aan een beat stukken makkelijker.

Heb je nog meer tips??:halleluja
Zet een metronoom aan, of maak er zelf een door 4 klikjes of tikjes te kopiƫren.

En zet nou eens
om de stukken tekst waarop je antwoord wil geven, anders is je antwoord totaal onleesbaar :P dus zo:

(quote)tekst van mij(/quote)
jouw antwoord

jouw antwoord

maar dan met [ en ] ipv ( en ).

.
Met wat anders?.
Ik dacht met de clips in het projeckt?? want die speelt ie toch???

.
Er gebeurt helemaal niks automatisch :).
Jawel, als ik een sample binnen haal staat de auto warp aan. maar de eerste tab komt niet op de eerste woord/beat soms wel soms niet. Nu zie ik mijn remix en al die samples zijn "out of synq" Moet ik ze dan allemaal een voor een editten met de envolope editor of kan ik gewoon een sample op de juiste instellingen zetten en die weer in gehele projeckt copy'en and paste. Dan neemt ie toch de zelfde instelleingen van de envolope over niet waar?? Of beter kan ik dat sample met de juiste instelllingen zodat als ik hem weer opvraag de envolope instellingen gelijk goed staan??

Ja. Print de songtekst uit. Tijdens de tekst moet je op het ritme mee kunnen klappen. Markeer waar je een beat hoort - aan het begin van de zin, op het tweede of derde woord, of misschien zelfs halverwege een woord, anders krijg je ze nooit goed gezet.
Dan is beter dat ik naar het orgineel luister, nietwaar het is zelfde tempo als orgineel nl 160 bpm. Is het goed dat ik de tabs in de eerste 4 beat goed zet dus bijvoorbeeld met "touch my body";
eerste tab op "touch"= 1
tweede tab op "my" = 1.1 of 2??
en derde tab op "body" = etc
en dan verder in midden sample en einde(zag ik in video)

Omdat een acapella niet mooi alle dingetjes met een pompende beat heeft die door een computer makkelijk te vinden is moet je er voor zorgen dat 'ie correct warpt. Daarvoor moet je eerst een aantal warp points handmatig vinden. Vervolgens luister je 'm af zodat je 100% zeker weet dat 'ie op het goede tempo zit. Het boeit niet als je eerst je complete track vertraagt naar het tempo dat de acapella heeft; dat kun je later altijd weer terug omhoog zetten en zo wordt het synchroniseren van de vocalen aan een beat stukken makkelijker.
Als ik gewoon de bpm van het orgineel aan hou met warp uit kan dat ook??
Of met warp aan idem vorige quote??

Zet een metronoom aan, of maak er zelf een door 4 klikjes of tikjes te kopiƫren.

En zet nou eens
om de stukken tekst waarop je antwoord wil geven, anders is je antwoord totaal onleesbaar :P dus zo:

jouw antwoord

jouw antwoord

maar dan met [ en ] ipv ( en )

Bedank daar had ik geen ervaring mee...

Nog een vraag??

Kan iemand me in jip en janneke taal uitleggen wat warp precies in houdt en wat het precies strecht??? Mijn huidige kennis is dat ie de sample uitrekt tussen twee tab points of te wel twee of meerdere beats. Zodat de beats of vocal sync loopt?? klopt dit???

:halleluja

Beide files zijn gedelete door de uploader krijg ik als bericht,
kan er dus niks over zeggen
was wel benieuwd,
komt niet vaak Maria Kerry tegen op het synthforum

Was de maker ook niet diegene met gratis keyboardjes enzo?

De videoclip van dit nummer is zo slecht. Wie stopt er nou zo'n mongool in. Zonder had het een stuk beter geweest.

Back