focked standaard windows geluid met Delta44

olafmol

[EXPANSIONS]
aloha,

dit is niet echt een urgent probleem maar het begint me toch ietwat te irriteren...als ik in windows98SE een .WAVje dubbelklik dan gaat de MS mediaplayer proberen deze af te spelen, en dat gaat me toch met een gehakkel enzo..... iemand hier een oplossing voor? ohja..ik heb een delta44.... ASIO enzo gaat allemaal prima verder, ook directX in proggies...dus zal wel ergens aan de mediaplayer of default MS sound-instellingen liggen vermoed ik

Olaf

jawel de sample wordt wel afgespeeld maar ongelovelijk hakkelig......

Olaf

gewoon de default mediaplayer..heb wel directX 8 geinstalleerd..

Olaf

nah ram lijkt me sterk dan zouden alle progs er last van moeten hebben..... en ik ga geen directx9 installeren als mijn systeem verder goed werkt..vragen om ellende ;)

ik ga wel ff checken over die oude mediaplayer en anders zoek ik wel een klein wav-playertje op het net dat wel werkt en koppel ik die default aan wav en mp3...winamp ofzo ;)

thanx!

Olaf

hmm, dat probleem had ik ook in het begin met mijn Delta44. Na een beetje klooien met de Control Panel van de Deta was het in orde. Ik kan niet nagaan welke settings want een aantal dagen geleden is mijn PC gecrashed en zit nu op PC van mijn broer.

sjees wie gebruikt er nou mediaplayer ;)
gewoon winamp doen daarmee kan je kiezen tussen waveout of directx
en het werkt gewoon veel sneller

als je winamp nog niet hebt pak dan gelijk de 2.8 versie: www.oldversion.com

nou het zit zo: op mijn studioPC installeer ik zo min mogelijk overbodige software, vandaar..

Olaf

Olaf, probeer eens:

start>instellingen>configuratiescherm>multimedia

probeer daar eens wat te stoeien met de instellingen.

Heb je je Latency in je mixer van je delta kaart al iets hoger gezet?

Hij gaat namelijk OOK kraken als je je Latency te hoog zet..

zoals gezegd is er nix aan de hand met andere proggies...... volgens nolet moet ik de audio acceleration in de directX instellingen aanpassen..dat ga ik maar es proberen, klinkt plausibel

Olaf

Maar er zijn gewoon programma's die liever hebben dat je je latency hoger of toch lager zet!
Ik heb het namelijk zelf ook ondervonden met een Delta 66.

Alle programma's werkten perfect, maar als ik Een quicktimefilpje af wilde spelen dat kraakte het aan alle kanten,
Dus heb ik de Latency 1 of 2 stapjes lager gezet, en nu is het weg..

nou het is opgelost, het was dus idd die audio acceleration die in directX standaard op "full" staat... na het runnen van dxdiag.exe en vervolgens onder het tabje audio de acceleration op het minimum (off dus) te zetten wordt alle audio netjes afgespeeld zoals het hoort! case closed..

Olaf

Oftewel je zet uit dat DirectX de hardware van de geluidskaart gebruikt voor een tijdelijke buffer met alles wat er verder nog bij hoort om de boel wat smoother te krijgen (geluid krijgt niet zoveel CPU tijd bij games nl, en dan is buffering een manier om dit te omzeilen).

Schandalig dat de makers van goede geluidskaarten daar niet goed in voorzien. Zelfs RME doet het ook niet.

Back