logitech x230 Redelijk ?

ferrybeer

Stamgast
Ik ben hard aan het sparen voor goede studio monitors, maar hoge kwaliteit vraagt ( meestal ) ook om een hoge prijs.

De zomer komt eraan, en aldus mijn project.

Momenteel heb ik een logitech x230 op mijn bureau.
Is dit opzich te doen ?

Wat raden jullie me aan als alternatief?

Bedankt :)

Als je toch aan 't sparen bent voor goede monitors, kun je beter doorsparen en voorlopig met de X230's doen, dan dat je nu "snel-snel" een goedkopere vervanging gaat halen..
De X230's zijn uiteraard gewone PC speakers en meer voor huis-tuin-keuken en game gebruik dat echt monitors, maar ach opzich kun je er toch wel mee vooruit?
Uiteraard hangt 't er een beetje van af WAT je wil, hoeveel je wilt uitgeven en hoe "pro" je wilt gaan.
Maar dat zou IK doen.

Succes iig met je keuze!!

Ik zou dat ook doen.
Maar misschien zijn 2.0 passieve huis en tuin boxen beter als (tijdelijke) monitoren.

Ik ga deze zomer van start met een project.
Vrijwel alle instrumenten zijn akoestisch.

Ik gebruik echter alleen akoestische drum sample cd.

Ik wil een beetje de organische kant van muziek uitdrukken.
Veel eigen samples maken.

Maar dat vereist wel een beetje goede monitoren neem ik aan.

Werk je met (alleen) software of ook hardware synths/gear?

Alleen software kan 'perfect' er op. Combinatie of alleen hardware gaat ook wel, maar misschien ietsje minder.
Maar 'k blijf er bij: ik zou doorsparen ipv een tussenoplossing kopen.

Ik ga deze zomer van start met een project.
Vrijwel alle instrumenten zijn akoestisch.

Ik gebruik echter alleen akoestische drum sample cd.

Ik wil een beetje de organische kant van muziek uitdrukken.
Veel eigen samples maken.

Maar dat vereist wel een beetje goede monitoren neem ik aan.

Hmmja, zelf denk ik dat 2.0 passieve huis en tuin boxen of je X230's in dat geval niet veel verschilt qua kwaliteit?
Okee, in de praktijk KLINKT 't natuurlijk anders :D

Ik gebruik qua synth's alleen softsynth's en de digitale effecten kan ik opzich visueel monitoren. ( Analoog blijft beter natuurlijk )

Ik wil deze project vooral voorzien met opnamens met veel details en zonder synth's.
Hooguit een mooie eigen soundscape op de achtergrond.

Het gaat me meer om de 2.0 oplossing.

Aan mijn linker kant heb ik een sub met een volume knop waar niet op staat wat de standaard waarde is. ( lekker slim )

Opzich heeft deze een goede sound, maar zoals je al zei... Het is niet gemaakt voor professioneel gebruik.

Ik denk dat ik toch twee E-mu PM5 Monitoren aanschaf.
€239,- per stuk, een eerlijke prijs voor een beginner.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de E-mu producten.
Hopelijk denk ik er precies hetzelfde over na deze twee monitoren.

Het is opzich zinloos om verder te gaan met gekleurde desktop speakers die op andere boxen gegarandeerd weer heel anders klinken zoals ik eerder heb meegemaakt.

Waar ik me nu zorgen om moet maken is de beperkte ruimte.
Ze zijn niet bepaald luistergeschikt op bureauafstand lijkt me.

Ik neem aan dat de positie van de monitoren een belangrijk punt is bij het mixen.

Maargoed, het is een feit waar ik niet omheen kan, mijn zomerproject moet even een maand langer wachten dan is gepland.

Als iemand bezwaar heeft tegen deze monitoren, of denkt betere te krijgen voor de prijs... laat maar horen !

Bedankt voor de referentie.

Ik heb een paar pagina's afgelezen, maar ik heb toch besloten het eerst te proberen met de E-mu PM5 monitoren.

Bij vele andere monitoren merk ik vaak op dat het bij veel mensen meer om de stijl gaat dan om de functionaliteit. ( uit vele reviews op verschillende websites en monitoren, met name de goedkopere van €110,-? )

Alhoewel ik een beginner ben in studiomonitoren, koop ik het liefst iets van een merk waar ik veel vertrouwen in heb.

Ik wil toch zo serieus mogelijk aan de slag met mijn project.

Cheers, en bedankt voor jullie hulp :biertje:

Back