(gitaar) delay met midi sync

divi

Ouwe rot
Ben voor m'n live gigs op zoek naar een gitaar delay dat aan mijn sequencer gesynct kan worden. Het zou op de fx-loop van de gitaar amp aangesloten moeten worden.

Ik heb bij TC en Eventide een paar geschikte gevonden maar dat zijn nogal prijzige beestjes. Iemand nog tips?

Korg DL8000r, die kan zelfs aan je eigen spel (of dat van de drummer) gesynct worden! Of de originele Lexicon Jamman.

Wat mag het kosten dan? De Boss/Roland RC50 kan het ook maar is net als de eventide ook aan de prijs (~350 euro?)

Mijn line6 pod xt live kon dat, misschien kan die mini pod het ook, voor minder geld?

Mijn line6 pod xt live kon dat, misschien kan die mini pod het ook, voor minder geld?
we hebben een pod2.0. daar zijn 2 issues mee: geen midi sync (zou met tempo tap verholpen kunnen worden) & de input is op gitaar-level voorzien en niet het line-level dat uit de fx loop van de amp komt. je wil je delay niet voor de pre-amp plaatsen dus dat is problematisch. (ik wil trouwens niet de pod of andere modeler als amp gebruiken daar de gitarist een hele lekker fender tube-amp heeft)

ik heb n adrenalinn2. daar is een probleem mee om m in de fx loop van de amp te gebruiken. het is een parallelle loop waarbij het dry signaal rechtstreeks naar de amp output gaat en de fx loop als een send op een mixer werkt. op de adrenalinn kan je niet het dry signaal muten dus je krijgt een dry+wet signaal terug naar de amp dat gedubbelt wordt met het dry signaal van de amp, met lelijke faseverschillen door de kleine vertraging die de adrenalinn teweegbrengt. ja t is niet makkelijk allemaal...

en waarschijnlijk de goedkoopste optie, als je kwalitiet net iets minder belangrijk vindt. -> tweedehands electribe

De Boss RC-50 is geen delay maar een phrase sampler. Ik heb hem zelf maar midi slave sync werkt niet (bug) dus daar moet je hem niet voor kopen. De Electro Harmonix 2880 is volgens mij ook een phrase sampler en geen echte delay. Voor midi-synced delays gebruik ik momenteel een 19" TC Electronic D-Two, ik denk 1 van de beste 19" delays die je kan kopen

Is de Boss RE-20 geen optie. Deze heeft een tap input, wat erg makkelijk werkt in een life situatie. Andere delay edalen met tap functie werken ook.
En elke delay/multiefx processor met midi en programs werkt natuurlijk ook, je hoeft alleen maar de juiste program change te sturen.

Ik gebruik overgens nooit perfecte sync voor m'n delay's, dat klinkt zo saai.

Als tap tempo ook goed is, is de line6 echo park ook een leuke optie, met behoorlijk veel mogelijkheden, goede klank en niet al te duur...

een ander vraagje uit interesse, wat is eigenlijk de reden om je effecten via de fxloop te gebruiken i.p.v. voor de versterker?

Laatst gewijzigd:
Back