TimeClypse
Nieuwkomer
Binnenkort wil ik een in-ear systeem aanschaffen aangezien ik het gekloot met die losse monitoren en het rondzingen hiervan meer dan zat ben.
Nu is mijn oog gevallen op de EW300 IEM G2 van Sennheiser. Alleen ik word echt gek van de frequenties en hoe dit allemaal in elkaar steekt. Ik zie door de bomen het bos niet meer, wellicht dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Op de site van sennheiser rept men over:
Frequency Range: 518-554, 626-662, 740-776, 786-822, 830-866MHz
Switchable frequencies: 1440
Nu heb ik gelezen dat het systeem in stapjes van 25khz kan schakelen. Pakt men nu een bandbreedte van bijv 518-554 = 36Mhz. 40 stapjes van 25khz per Mhz x 36mhz = inderdaad 1440 verschillende frequencies.
Maar dit is maar op één bandbreedte
! Wil dit nu zeggen dat als je de EW300 koopt, dat je maar één bandbreedte krijgt, of kun je schakelen tussen deze bandbreedtes?
Zeker verwarrend aangezien de ene site praat over bijvoorbeeld EW300 IEM G2 / D-Band (wat in dit geval dus de 786-822 is, zoals ook in de omschrijving staat). De andere site praat weer over alle bandbreedtes.
Kan iemand mij duidelijkheid geven of je inderdaad kan schakelen tussen deze bandbreedtes, of dat je één vaste bandbreedte koopt bij een systeem?
Helemaal aangezien ik zo'n systeem in Amerika wil kopen (scheelt weer de nodige euro's
) en volgens mij mag je niet zonder meer die lage frequenties gebruiken
.
Nu is mijn oog gevallen op de EW300 IEM G2 van Sennheiser. Alleen ik word echt gek van de frequenties en hoe dit allemaal in elkaar steekt. Ik zie door de bomen het bos niet meer, wellicht dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Op de site van sennheiser rept men over:
Frequency Range: 518-554, 626-662, 740-776, 786-822, 830-866MHz
Switchable frequencies: 1440
Nu heb ik gelezen dat het systeem in stapjes van 25khz kan schakelen. Pakt men nu een bandbreedte van bijv 518-554 = 36Mhz. 40 stapjes van 25khz per Mhz x 36mhz = inderdaad 1440 verschillende frequencies.
Maar dit is maar op één bandbreedte
! Wil dit nu zeggen dat als je de EW300 koopt, dat je maar één bandbreedte krijgt, of kun je schakelen tussen deze bandbreedtes?Zeker verwarrend aangezien de ene site praat over bijvoorbeeld EW300 IEM G2 / D-Band (wat in dit geval dus de 786-822 is, zoals ook in de omschrijving staat). De andere site praat weer over alle bandbreedtes.
Kan iemand mij duidelijkheid geven of je inderdaad kan schakelen tussen deze bandbreedtes, of dat je één vaste bandbreedte koopt bij een systeem?
Helemaal aangezien ik zo'n systeem in Amerika wil kopen (scheelt weer de nodige euro's
) en volgens mij mag je niet zonder meer die lage frequenties gebruiken
.