JP8080 / Evolution MK225-C :: aansluit / controller issues

h3retic

blub
Hi,

weer eens een vraagje uit de zuid-oost ;) Ik heb een JP8080 nu heb ik een evolution MK225-c als controllertje erbij gekocht maar er zijn wat issues met het toekennen van de juiste CC nummers aan de draaiknopjes op de evolution (ik doe vast iets fout maar de zeer beperkte beschrijving die bij de evolution kwam is alleen toegespitst op soft(synth etc) controllers)

volgens de beknopte manual:
1: press the 2 control select buttons
2: turn the controller you'd like to assign to
3: pres the 2 control assign buttons
4: enter the # you want add (ie. 74) to the controller

Dit werkt dus niet =( Ik moet de evolution toch in de remote keyboard in van de JP doen? of niet? want als ik em in de midi in steek dan reageert hij (JP8080) niet meer op de preset # changes vanuit de evolution...

heeft iemand hier toevallig ervaring mee / kan iemand me hiermee helpen??

thnx
-TR-

Ik heb een zelfde maar dan groter

Ik heb een zelfde maar dan groter

Namelijk de 249c

maar zo zou het moeten werken, kijk eens op welk kanaal je JP8080 ontvangt en kijk eens op welk midi channel je uitstuurt (channelknopje van de 225c)

En je moet control asign doen om iets toe te wijzen trouwens ;)

Thing is, hij speelt wel gewoon, de 2 wheels doen het ook gewoon, maar hij herkent niet de door mij toegekende functies op de knopjes.... :confused: Ik werkte gewoon volgens de manual.....

kweetnie hoe het met de jp8080 zit, ik heb zelf een jp8000 en die ontvangt default midi data op kanaal 15 of 16 ofzo.... en omdat ie parts heeft kan het ook nog eens maar 1 van beide zijn...mijn tip: check ff in je jp8080 instellingen of ie ook midi cc's kan ontvangen en op welk kanaal ie dat doet...het snelste werkt dit door bv ff je sequencer of midi-ox te gebruiken om midi data *vanaf* de JP8080 op te nemen en weer af te spelen...dan kan je dat in ieder geval controleren en kijken op welk kanaal er verzonden en ontvangen wordt.... dan moet je dit vervolgens aanpassen aan je midi controller of andersom, je midi controller hieraan aanpassen..

Olaf

thnx, maar daar komt dan gelijk mn volgende probleem.... mijn computer heeft nogal issues met de MK zodra ik em connect (als de puter uit is) en dan opstart, dan krijg ik een mooi blauw scherm.... niet echt functioneel (ik vindt blauw wel mooi maar ja, het werkt moeilijk) ik had de MK ook puur als hardware controller voor de JP gekocht... ik zal iig wel even die midi channels checken vanavond als ik thuiskom na mn werk... Aangezien ik nog vrij (lees erg) nieuw ben in het synth etc gebeuren heb ik nog geen hardware sequenser, dus ben erg gelimiteerd in het trouble shooten zoals aangegeven door Olaf...

=( *meeep* :confused:

pak gewoon de manual van de JP8080 erbij en zoek uit op welk kanaal ie midi-CC ontvangt en of ie ook midi cc kan ontvangen...dat kan je volgens mij aan en uitzetten....

Olaf

Ik ben gisteravond al ff snel door de manual geraced, stond me wel iets van bij ja, vanaav maar weer eens verder klooien :) *grin* de gear + manuals op de bank en ik in het midden, lekker mn gf en de cats verder overspannen maken met mn gerommel heheh

Back