Ook even voorstellen

Mauro

Ingeburgerd
Beste mensen,

Mijn naam is Maurice, sinds mijn achtste jaar speel ik al keyboard en piano. Sinds 2 jaar ook een klein beetje gitaar. Muziek is niet meer weg te denken uit mijn leven. Sinds november '07 ben ik toetsenist, background-zanger (& btje gitarist) geworden van een coverbandje: www.random-band.nl. Een jong enthousiast clubje met heel erg veel potentie.

Mijn oude keyboard (psr-620) was natuurlijk niet goed genoeg voor een band. Daarom ben ik overgestapt op de synths. Aangezien ik niet bekend was met dit soort toetsen ben ik helemaal onderaan begonnen en wel met een Yamaha MM6. Ik heb al gelezen dat niet iedereen even enthousiast is over deze synth. Toch was het voor mij voldoende om mee te beginnen. Ik vond het verbazingwekkend dat ik een nummer als "liquido - narcotic" (incl. intro m.b.v. de cutoff) bijna exact kon nabootsen.

Toch heeft de MM6 ook voor mij inmiddels zijn beperkingen en daarom ben ik op zoek naar de juiste synth om op over te stappen. De geluiden en userinterface van Yamaha bevallen mij erg goed. Zowel met de psr-620 als met de MM6 was/ben ik erg tevreden.

Om tot een goed besluit te komen, hoop ik hier wat meer informatie op te doen over de mogelijkheden en toepassingen van alle beschikbare synths. Ik vraag me ook af of de overstap van MM6 naar een "echte" synth niet te groot is. Wellicht dat jullie mij kunnen adviseren :D.

Mvgr,

Maurice

Laatst gewijzigd:
welkom
succes met zoeken, ik ben zelf ook nieuw. ik ben bijzonder erg tevreden met mijn clavia g2, maar ja zoeken naar een goeie synht is zoiets als vragen wat een goeie auto is.
maar hoe dieper je graaft hoe leuker het wordt
groeten
flevo

Welke zaken ervaar je momenteel als beperkend op de mm6 ?
Wat wil je doen dat je nu niet kunt ?

Welke zaken ervaar je momenteel als beperkend op de mm6 ?
Wat wil je doen dat je nu niet kunt ?

1. Op de MM6 kun je m.b.v. dual maar 2 instrumenten "onder mekaar" zetten.
2. Ik mis wat effecten en het kunnen bewerken van effecten (probeer T.A.T.U. - All the things she said na maken; niet te doen!!)
3. Bij het splitten werkt de sustain niet op het linker gedeelte van de split
4. Beperkt aantal banken om instellingen & geluiden in op te slaan
5. Beperkt aantal geluiden, overigens wel erg mooie geluiden!

Ben vandaag toevallig bij Feedback geweest en daar heb ik de MO6 uitgeprobeerd. Ik de korte tijd ben ik er niet heel erg wijs uit geworden, wel de geluiden eens goed uitgeprobeerd. Niks over te zeggen. Wat me wel tegenvalt t.o.v. de MM6 is het kleine (opeengehoopte) display. Ik heb liever groot en overzichtelijk :).

Back