Hoe zit het nu met een MPC500

The Untitled

Ouwe rot
Mijn intresse gaat al erg lang uit naar éen van de mpc familie.
Alleen om zomaar de mpc 1000 of 2500 te kopen, kan ik me niet veroorloven ivm mn fuckin rijbewijs.
Het is de bedoeling om hiermee mn live acts te gaan doen.

Hiervoor heb ik nu een Yamaha RM1x, een E-mu ESI4000 + 4gb Externe Hardeschijf en een Soundcraft mixer.
Alleen is dit me veelste omslachtig, te veel apparaten (=teveel gesleep), veel om aan te sluiten en neemt veel ruimte in (wat er op een feest vaak gewoon niet is naast de decks).

Daarom zit ik erover na te denken om bovenstaande shizzle te verkopen en voor een MPC500 te gaan.
Alleen als ik op het internet naar die dingen informeer, blijkt er vaak nogal wat aan te mankeren, wat ik me eigenlijk niet kan permitteren op een feest.
Dit schrok me nogal af, en ik ik vraag me af hoe het nu echt zit.

Zijn het nou allemaal error's, foutmeldingen etc?
Ik hoor het graag van mensen met ervaring over deze apparaten.
Dingen waarvoor je moet oppassen, tips zijn ook welkom.

Alvast bedankt,

Jacob

Ik ken niemand die er enthousiast over is.

Kun je niet beter een MPC-achtige controller aan je laptop hangen?

Als ik een ding wel afgeleerd heb is het het kopen van veel middelmatige dingen omdat ik steeds niet het geld bij elkaar kan krijgen voor echte goede spullen.

Beter spaar je ff door voor die mpc1000, jj os erop knallen en je hebt een 2500..... kies wel de zwarte uitvoering :)

Voor het prijsverschil krijg je veel meer en meer kwaliteit.

http://cachepe.zzounds.com/media/MPC_Comparison_Chart_2008-75b4204ce0146172a573a48c4c2772cf.pdf

Meer functies/capaciteit wel, meer kwaliteit niet, dingen klinken gewoon hetzelfde hoor! Pads zijn prima, ding is stevig gebouwd ook.

Afijn, ik heb er een gehad en voor het beoogde doel (sketchpad voor onderweg of om mee te nemen naar andermans studio) voldeed het ding voor mij eigenlijk prima. Ik heb er nooit mankementen aan kunnen ontdekken en heb er geen problemen mee gehad.

Ik heb hem geruild omdat ik uiteindelijk toch voor het grootste deel in m'n eigen studiootje zit en daarvoor is de bediening uiteindelijk toch iets te omslachtig. 2 displayregels, dus je zit wel door een hoop menuutjes te bladeren.

In jouw geval is portabiliteit erg belangrijk; ik vind juist dat de (basis) MPC1000 weinig toegevoegde waarde heeft t.o.v. de 500. En dat je met de 500 toch zo'n 5 a 6 uur op batterijen kan werken is in sommige gevallen wel verrekte handig.

Maar heb je het over een live-act of over een aanvulling op je decks tijdens een DJ-set?

Beter spaar je ff door voor die mpc1000, jj os erop knallen en je hebt een 2500..... kies wel de zwarte uitvoering :)

Voor het prijsverschil krijg je veel meer en meer kwaliteit.

Kun je niet beter een MPC-achtige controller aan je laptop hangen?
Heb ik al, de mpd24 die ik nu ook gebruik (in samenwerking met een laptop).
Alleen om dan in ableton zo'n setup te bouwen ben ik te lui voor, en met een echte mpc moet je dan wel.
Ook lijkt het me leuker om met een mpc (en een kaospadje misschien) op een feestje te staan ipv een achter je gare laptop te hangen..

http://cachepe.zzounds.com/media/MPC_Comparison_Chart_2008-75b4204ce0146172a573a48c4c2772cf.pdf

Meer functies/capaciteit wel, meer kwaliteit niet, dingen klinken gewoon hetzelfde hoor! Pads zijn prima, ding is stevig gebouwd ook.
Oke mooi, het moet ook een beetje stevig inelkaar zitten voor onderweg.
Wat me ook erg fijn lijkt dat je alles via usb er op kan knallen ipv alles te samplen zoals ik nu doe op mn emu sampler
Afijn, ik heb er een gehad en voor het beoogde doel (sketchpad voor onderweg of om mee te nemen naar andermans studio) voldeed het ding voor mij eigenlijk prima. Ik heb er nooit mankementen aan kunnen ontdekken en heb er geen problemen mee gehad.
Gelukkig dat er dan ook mensen zijn die geen problemen er mee hebben :)
Ik heb hem geruild omdat ik uiteindelijk toch voor het grootste deel in m'n eigen studiootje zit en daarvoor is de bediening uiteindelijk toch iets te omslachtig. 2 displayregels, dus je zit wel door een hoop menuutjes te bladeren.
Als thuis toch alles voorbereid, moet dat wel te doen zijn lijkt me.
In jouw geval is portabiliteit erg belangrijk; ik vind juist dat de (basis) MPC1000 weinig toegevoegde waarde heeft t.o.v. de 500. En dat je met de 500 toch zo'n 5 a 6 uur op batterijen kan werken is in sommige gevallen wel verrekte handig.
Oke tof, portabiliteit is idd erg belangrijk, en dat ie maar liefst 5 uren op de batterijen kan werken is deste beter.
Soms heb ik al niet genoeg aan de accu van mn laptop tijdens mn set, waardoor je in vervelende situaties kan komen.
Maar heb je het over een live-act of over een aanvulling op je decks tijdens een DJ-set?
Ik heb het over een live act, wat ik vaak in een donker hoekje naast de decks moet uitvoeren.
Het mag dus ook niet teveel ruimte in nemen, anders kan je die rotzooi nergens kwijt.

Bedankt voor jullie reply's mensen, als er verder nog mensen zijn met een mening hierover hoor ik het graag!

Heb pas ook een mpc500 gescoord en ik vind hem leuk voor erbij.
Lekker beats bouwen als je even snel iets wilt maken.
Bijna net zo makkelijk als op een x0x of een drumcomputert.
Onboard FX is niet veel soeps maar live zal dat ook niet veel uitmaken.
En ik ben het ook wel eens dat hij qua proggen nogal simpel werkt maar dat is meer een kwestie van goed voorbereiden.
Dus wat dat betreft is er weinig verschil tussen ableton en dit ding denk ik.

Ja, zoek dat zelf maar op hoor.

Back