Monitors piepen na opstarten van Reaper

Als je de tape in naar Main output hebt gekozen, en de main output gaat je computer is dan heb je loop gemaakt. Check of het knopje CD / Tape to main uit staat. Als je de Tape (oftewel de uitgang van je computer) wilt luisteren, dan kies je CD / Tape als control room source. Ik neem aan dat je je monitors op de CTRL room hebt aangesloten?

zou het niet gewoon usb interferentie zijn? dit is namelijk ook een groot probleem bij bijvoorbeeld Digidesign MBox series. Wanneer je dan PT le opstart krijg je een lekkere piep en wanneer je PT weer afsluit is het weg.

Wat je zou kunnen proberen is bijvoorbeeld een DI tussen de outputs van je geluidskaart en de inputs van je monitoren plaatsen. Want dit klinkt inderdaad wel als de standaard USB (rumble) die vaak wordt omschreven.

@meesha74: dat zal ik dadelijk eens proberen. De monitors zijn inderdaad aangesloten op de CTRL room in & uitgang.

@Oscillatorion: zou het probleem daarmee opgelost zijn mocht het niet om een loop gaan? Het is misschien een rare vraag hoor, maar wat is een DI? :confused:

Bedankt allebei! :halleluja

Bedankt. Ik had al wat zoekwerk op internet verricht, maar dit is een stukje duidelijker. Alleen, ik snap niet hoe dit het gepiep weg kan krijgen? Het is toch gewoon een "extra module" die er tussen wordt gestopt? Want als ik het goed heb zou het dan dus zo worden:

USB module - DI - Mengpaneel - Monitors

Toch? Dan is er toch in principe geen wijziging gebeurt in het inkomend & uitgaand signaal?

Sorry als ik domme vragen stel hoor, het is allemaal nog verwarrend de eerste keer.

Nogmaals bedankt!

Als je de tape in naar Main output hebt gekozen, en de main output gaat je computer is dan heb je loop gemaakt. Check of het knopje CD / Tape to main uit staat. Als je de Tape (oftewel de uitgang van je computer) wilt luisteren, dan kies je CD / Tape als control room source. Ik neem aan dat je je monitors op de CTRL room hebt aangesloten?

Sorry voor de dubbelpost, maar dit helpt alvast niet. Gepiep blijft en nog steeds enkel bij het opstarten van een programma die zowel input als output opvraagt.

Voor de duidelijkheid, dit is de usb module:

http://www.behringer.com.au/XENYX-SERIES/UCA200_big.jpg

USB module Out --> In Mengpaneel / Controlroom Out - In Monitors

je hebt geen DI nodig hoor

Toevoeging op Ramoonus:

Module out -> mixer Tape in
Mixer tape out -> Module in
CTRL room out -> monitors in

Als je de knop "tape / cd to main" uitzet en de knop "tape / cd to CTRL room" aan dan kun je geen loop krijgen en kun je de pc gewoon beluisteren.

Als je dan nog een piep hebt heb je idd een ander probleem. Wellicht kun je nog proberen de drivers van de usb module te updaten...

DI heb je NIET nodig!!

Toevoeging op Ramoonus:

Module out -> mixer Tape in
Mixer tape out -> Module in
CTRL room out -> monitors in

Als je de knop "tape / cd to main" uitzet en de knop "tape / cd to CTRL room" aan dan kun je geen loop krijgen en kun je de pc gewoon beluisteren.

Als je dan nog een piep hebt heb je idd een ander probleem. Wellicht kun je nog proberen de drivers van de usb module te updaten...

DI heb je NIET nodig!!

Ik heb het nu zo ingesteld en ik moet eerlijk toegeven dat het gepiep met het uitzetten van de tape / cd to mail en aanzetten van enkel de tape / cd to CTRL room niet veel verschil maakt... Om maar niet te zeggen geen.

Ik hoorde van een andere persoon dat hij hetzelfde probleem had en dat het aan USB kon liggen. De vriendelijke man is overgeschakeld op PCI, maar dit is geen oplossing aangezien ik met een IMAC werk.

Ai, ai, ai ..

het lijkt me toch echt dat je iets verkeerd hebt aangesloten

zo niet dan is je geluidskaart kapot

Ik hoorde vandaag dat nog meer mensen het probleem hebben, maar dan met USB interfaces in het algemeen. Iemand zei me ook dat de aardpen uittrekken oplossing zou bieden, maar daar ga ik me niet aan wagen. Ik ga het nog even bekijken, maar als het klopt wat ik (en enkele andere mensen vermoeden) dan ligt het gewoon aan de USB interface zelf en ga ik even kijken naar een firewire interface. Jammer dat het dan weer zo'n pak geld kost, maar op deze manier valt er echt niet te werken.

Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat alles echt geheel correct is aangesloten.

Ik hoorde vandaag dat nog meer mensen het probleem hebben, maar dan met USB interfaces in het algemeen. Iemand zei me ook dat de aardpen uittrekken oplossing zou bieden, maar daar ga ik me niet aan wagen. Ik ga het nog even bekijken, maar als het klopt wat ik (en enkele andere mensen vermoeden) dan ligt het gewoon aan de USB interface zelf en ga ik even kijken naar een firewire interface. Jammer dat het dan weer zo'n pak geld kost, maar op deze manier valt er echt niet te werken.
als het aan de aarding ligt kan je het al volgt oplossen
zorg dat je PC en geluids-installatie uiteindelijk op 1 stekkerdoos uitkomt welke in de wand zit. zo is alles hetzelfde geaard

Back