Korg poly 61 blijft hangen

Novice1

Stamgast
Sinds gisteren blijven de geluiden hangen om de 6 noten. Het lijkt een beetje op het stemmen-probleem zoals ik ook had met mijn juno 106. Mijn vraag is: krijgt een korg poly 61 ook dit soort van typische stem-problemen na enige tijd (zoals een juno106)? Of kan het aan iets anders liggen?

Het is in ieder geval niet dezelfde oorzaak als de Juno-106. De Poly61 heeft niet dezelfde VCF/VCA chips (80017A) als de Juno-106. In de Poly61 is het 12db filter opgebouwd uit een reguliere 13700 OTA.

Het zou ook nog aan een envelope IC kunnen liggen.

Het zou ook nog aan een envelope IC kunnen liggen.

Misschien een domme vraag hoor, maar heeft de P61 er daar 6 van dan? Ik veronderstelde dat de 6 voices gemixt werden voordat ze de envelope ingaan.

Is de batterij al 'ns vervangen? Ik heb totaal geen ervaring met de Poly 61, maar zou het niet veroorzaakt kunnen worden door de beruchte lekkende batterij? Zover ik weet lekt die batterij op het circuitboard, vaak zelfs zonder dat je het merkt (patches blijven ook bij de lekkende batterij in eerste instantie in het geheugen) en veroorzaakt zo veel schade. Nogmaals, ik ken de synth niet en ben geen techneut...

Back