Korg MS20 FS elke vierde toets werkt niet

Synthesist

Getoetst lid
Mijn Korg MS20 FS doet ineens vreemd. Elke vierde toets doet namelijk niks. Dus geteld vanaf C1 doet Eb1, G1, B1 het niet, dan C2(enige afwijking in het patroon van drie toetsen wel dan een niet), E2, Ab2 en zo verder tot het eind van het klavier. De envelope wordt door deze toetsen niet getriggerd en als de envelope nog loopt, verandert de toonhoogte niet.

Gisteren merkte ik dit voor het eerst op en werkte de toetsen weer toen de synth een tijdje aanstond. Vanmiddag weer aangezet, niks aan de hand, maar vanavond was het probleem weer terug.

Patchbay is leeg, geen midi aangesloten dus ik zie zo geen externe factor die het veroorzaakt.

Wat kan er aan de hand zijn?

Google fu

Are they consecutive keys that aren't working, or random? Or every Nth key?

Every Nth or a consecutive group could mean a loose connection between the keyboard and the scanning board (or main board, or whatever the keyboard connects to). Did you check the connectors when you had it open?

Dank je @klinkske , mijn zoektocht (met DuckDuckGo dan) leverde niks nuttigs op.

Ik heb in de handleiding van de MS20 kit gekeken en daaruit haal ik dat het klavier met stekkertjes aan de pcb wordt gemaakt. Dat zal voor de FS dan ook wel zo zijn. Stekkertjes nalopen kan ik wel. Met een soldeerbout kom ik niet bij de MS20 in de buurt.

Het magische woord was “dead keys” - dan kreeg ik hits.

Hou ons op de hoogte of t werkt. Succes

Back