(MPC) Externe cont, via MPC

Origineel geplaatst door sander
Als je niet wilt dan CC's steeds opnieuw worden uitgevoerd als een track loopt, zou je
de noot en CC data kunnen scheiden. Deze zet je dan op een aparte track.
Alleen Note of CC data opnemen kan door gebruik te maken van de midi filter functie.

Je kan op 2 (of meerdere) tracks tegelijk opnemen en per track kan je opgeven wat er opgenomen
wordt. (bijv note, pitch bend, program change, CC, etc)
'

Dit is inderdaad een zeer handige tip voor live situatie's !! Beters :D

Thanks

Heb inmiddels het probleem gevonden waarom de modulatie cc's steeds terug sprongen.
Omdat ik natuurlijk pas net ben overgestapt van logic naar de mpc heb ik natuurlijk veel tracks in logic staan. Dus in sommige gevallen liet ik logic dan afspelen en de mpc opnemen. De mpc nam de waardes uit logic natuurlijk gewoon over ... het vage is dat ik toen ik merkte dat er iets mis was ik ben gaan checken in de mpc maar niks zag onder bijv, step.
Terwijl als je controllers opneemt ze juist daar tevoorschijn komen ?? Daardoor raak je natuurlijk 'verward' en kom je er niet zo gauw achter wat nou het probleem.

Is er een plek waar ik die cc's wel had moeten zien staan ??

GlennPlumber

In het stepedit scherm moet je aangeven dat je alles wilt zien. standaard zie je dacht ik de CC's niet.

Laatst gewijzigd:
Even met het risico dat ik iets verkeerds zeg, kan het niet meer controleren maar eh:
het moet volgens mij kunnen in de Event edit. Volgens mij kan je daar alles aflezen of zelfs zeggen wat je precies wilt zien. Verder moet je op veel plaatsen maar eens op het oranje knopje drukken om te kijken of er extra menu's onder zitten 8)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Maar ja, die kwamen met het Akai failliet verhaal en willen zowieso niet meer bestellen. Kon alleen nog een demo meenemen als ik wil.

Huh? Is akai failliet?

Mmmm het bovenstaande is opgelost .... komt het volgende punt er al weer aan.
Het heeft met elkaar te maken ... vandaar in deze topic.

Het opnemen gaat nu goed .... alleen krijg ik de cc opnamens niet zichtbaar in de step(edit)

Als ik ze stap voor stap opneem zie ik ze wel staan .... alleen als ik al spelend opneem en ik wil later iets gaan editen kan ik ze nie vinden .... vaag of ligt het aan mij ?? (hehehe zal wel aan mij liggen natuurlijk !!)

Ik hoop dat jullie de oplossing weten ??

Thanks Glenn

:doei:

Dan moet je je TC in de meest debiele precieze stap zetten en dan rustig met je jogdial draaien. Kom je ze tegen. Maar volgens mij heb je toch een knopje vlakbij de transportknoppen "play, stop, etc" zitten. En als je daar op drukt krijg je toch een hele lijst met alle midi info? Check het even, is alweer lang geleden.

Al duurt het waarschijnlijk niet lang meer voor ik weer een Mpc'er ben 8)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Dan moet je je TC in de meest debiele precieze stap zetten en dan rustig met je jogdial draaien. Kom je ze tegen. Maar volgens mij heb je toch een knopje vlakbij de transportknoppen "play, stop, etc" zitten. En als je daar op drukt krijg je toch een hele lijst met alle midi info? Check het even, is alweer lang geleden.

Al duurt het waarschijnlijk niet lang meer voor ik weer een Mpc'er ben 8)

ach ik moet niet zo snel vragen ... maar gewoon goed zoek !!

Heb ut inmiddels gevonden.

Thanks !

Back