Yamaha Mu100r problemen!

MarsMusica

Composer/Musician
wie heeft deze problemen met zijn Yamaha Mu100r:

meerdere geluiden van verschillende banken hebben een storing in het geluid: van een digitale distortion tot hoge digitale tonen! :confused:

mijn systeem versie is 1.06

en in test-mode 10 (wave rom) geeft hij de volgende fouten aan:
IC 38, 39 ERR
oftewel twee chips die problemen veroorzaken.

de effecten, PLG-boards doen het nog prima.

elke reactie, TIP of advies is welkom!! :eureka:

Mijn tip zou zijn om de technische dienst van Yamaha even te bellen/mailen. Misschien dat zij kunnen uitleggen wat de errorcodes betekenen en/of wat er gerepareerd moet worden en/of wat het kost.

kostbare tip

kostbare tip

Mijn tip zou zijn om de technische dienst van Yamaha even te bellen/mailen. Misschien dat zij kunnen uitleggen wat de errorcodes betekenen en/of wat er gerepareerd moet worden en/of wat het kost.

de yamaha- cervice centers zeggen hierover: dit probleem kennen we niet, kom maar langsbrengen ( 50 euro). reparatie zal nog meer euros kosten en ze hadden het ook al over systeem upgraden (140 euro). dit alles nog zonder de reparatiekosten en BTW dus.......

een nieuw en goedwerkend 2de hands exemplaar kopen is nog goedkoper.....

dus.............

en dan nog heb ik na al deze dure reparaties nog geen zekerheid van Yamaha dat de MU100r het weer doet........

Wellicht is het te proberen: Haal de chips uit hun socket en stop ze weer terug...misschien zitten ze er losjes in ofzo...

Ow probeer eerst even de factory reset procedure, das misschien wat minder drastisch...Ik had ook zoiets met mijn QY70 (is met dezelfde chips toch soort van)...en na het resetten deed die het weer prima...let wel al je eigen geluiden enzo gaan dan weg.

ik geloof dat de chips ( General Midi-smaak) vast zijn gesoldeerd. ik ga nog wel kijken in het apparaat. de factory-reset heb ik al op 3 manieren gedazan. geen resultaat.
De chips zijn het probleem, dat is wel zeker.....

ik merkte net dat steeds meer geluiden er mee kappen ! Grrrr!!!!

Back