S50 Video-uit naar PC-video in

Kraan

Ouwe rot
De bestaande topics over de video uitgang van de Roland S-serie vond ik niet echt relevant genoeg, dus vandaar een nieuwe.

Ook al heb ik een superklein mini-tv'tje voor mijn Roland S50, toch vind ik dit ding naast mijn 4 monitoren een beetje te veel van het goede. Daarom kwam een vriend van mij met de suggestie: "Waarom neem je geen soort van pci tv-kaart of zo met video-ingang. Hier knoop je dan de uitgang van de S50 op en zo heb je het beeld van de Roland on-screen van een van je PC-monitoren."

Ik heb even vlug rondgekeken en de enige opties lijken met de Pinnacle PCTV of de Wintv van Hauppage. Allebei voor weinig tweedehands te krijgen.

Wat denken jullie? Maak ik hier een denkfout, of moet dit gewoon kunnen? Uiteraard gebruik ik hiervoor de monochroom video-uitgang en resulteert dit in zwart/witbeeld. Natuurlijk heb ik liever een ingang waar ik de RGB-poort op aan kan sluiten, maar dit lijkt me zo 1,2,3 (lees:goedkoop) niet mogelijk.

Heeft iemand 2 cents om er tegenaan te gooien?

Kun je niet beter een tuner box kopen ? dan belast je je pc ook niet met zo'n klote kaart.

Heb zelf een Neovo tv tuner 02 tussen me pc en me 2de lcd hangen, heeft allerlei soorten video inputs (rgb, composite, s-video) , en een kabel/antenne ingang, teletekst. En ook erg makkelijk: hij heeft picture in picture dus je kunt je s50 edit scherm in een klein windowtje plaatsen (die je ook over het hele scherm kunt schuiven) zonder meteen een hele monitor er aan op te offeren.

http://www.ciao-shopping.nl/Neovo_T_V_Tuner_Box_TV_02__523306

even naar onder scrollen voor product informatie

Hey Anoniempje!

Bedankt voor het meedenken. Ik zal dat ding echt alleen gebruiken voor het zwart/wit beeld van de S50, dus ondanks ik de prijs zo vlug niet kon vinden, ga ik er van uit dat het in mijn geval het een beetje een te kostbare oplossing is.

Die tweedehands PCI-kaartjes heb je voor een habbekrats. Zijn die dingen echt zo'n zware belasting voor je PC?

Nee geen zware belasting lijkt mij (al begint mijn pc wel eens midi timing te haperen door een simpele webcam), maar ik zou er zelf niet graag een in m'n muziek pc willen hebben.

Die ik had was een 150 euro meen ik en indd voor jou doeleind een beetje overdreven, je hebt ze wel een stuk goedkoper hoor.

Nee geen zware belasting lijkt mij

Mmmm... Tja, het is een 2e pc die voornamelijk als sampler dient (slave via midi). Die heeft op zich wel wat power over, maar ik loop liever niet te veel risico op dat gebied.

Andere mensen ervaring op dit gebied?

Ik heb nog een terratec cinergy 400 pci kaart liggen waar ik niks mee doe. Met coax in, video in, S video in.
Verder IR sensor en bijbehorende afstandbediening (kan je zelfs tv kijken en zappen tijdens het EK ;))
Compleet met doos en een paar bijgeleverde kabeltjes.
Werkt met win98, 2000 & XP. Voor 35 euro stuur ik hem naar je op als je interesse hebt.

Ik heb hem 4x gebruikt om wat oude video 8 opnames over te zetten naar m'n pc.

Hier een groot png plaatje met alle aansluitingen:
http://www.karbosguide.com/books/videosound/images/868.png

@ Niel,

Bedankt voor het aanbod! Maar dit is voor mij echt een kwestie van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Daar komt bij dat ik op zich wel voorzien ben van een kleine monitor (zo'n tv-tje voor in de vrachtwagen), dus een echte noodzaak is het niet.

In het verleden is me wel eens zo'n ding voor heel weinig aangeboden (echt een habbekrats/appel-en-een-ei/etceera). Ik wilde vooral weten of het de moeite is daar een volgende keer op in te gaan.

:biertje:

Terwijl iedereen Nederland-Italiƫ aan het kijken was, heb ik op Ebay een USB-TV gevalletje gescoord.

Ik wou een screenshotje maken, maar op de een of andere manier neemt hij het beeld van het venstertje niet op. Vandaar dus een fotootje.

Edit:
De foto is een voorbeeld met een laptop overigens. De S50 staat nog even niet in de studio.

Attachments

• S50.jpg
    S50.jpg
    61,2 KB · Bekeken: 89
@ Niel,

Bedankt voor het aanbod! Maar dit is voor mij echt een kwestie van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Daar komt bij dat ik op zich wel voorzien ben van een kleine monitor (zo'n tv-tje voor in de vrachtwagen), dus een echte noodzaak is het niet.

In het verleden is me wel eens zo'n ding voor heel weinig aangeboden (echt een habbekrats/appel-en-een-ei/etceera). Ik wilde vooral weten of het de moeite is daar een volgende keer op in te gaan.

:biertje:

pinnacle kaart is een optie vruiendin van me heeft t ook erin hangen ,...
maar iksnapter niks van krijgter niet eens video uit
dus ...tekkie wezen is een must

http://en.wikipedia.org/wiki/Video_overlay

Kort gezegd: overlay uitzetten op je grafische kaart en dan kan het wel, of VLC downloaden waarmee je screenshots kan trekken :).

Dank! Dat is best leerzaam. Maar zo lang als alles goed werkt en een foto het werk ook doet, verander ik maar niets. :okdan:

En Ron: Video uit een video-kaart? Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar zoek anders tweakers eens door, daar staat best wat info over die Pinnaclekaartjes.

Back