Yep...wat Bodo zegt...alleen zou ik Ohmicide eerst goed testen,hun presetbeheer werkt erg raar en op mijn computer kan ik niet eens hun presets openen...en zo goed vind ik 'm ook niet klinken,net als Trash...
Een andere in die categorie is NI Guitar Rig...die wel leuke imitaties van gitaarpedaaltjes heeft en waarmee je zelf een distortion rack kunt bouwen...er is nu net een goedkopere versie van op de markt trouwens...
De voorgaanden vind ik alleen persoonlijk te snel digitaal klinken...en ze komen imho beiden zwaar tekort in vergelijking met hardware distortions...neemt niet weg dat het allemaal zeer uitgebreide plugs zijn waar je uren mee kunt spelen en alle kanten mee op kunt...
Maar goed,zelf gewoon proberen,smaken verschillen...
D16 Devastator is wat mij betreft de beste software distortion die er is...vrij simpel maar klinkt erg fijn...kost maar 29 euro...komt naar mijn mening het dichtst bij de klank van analoge distortions...en dat is voor mij erg zwaar om toe te geven,aangezien ik het nodige aan hardware heb staan
Camelphat van Camel audio klinkt ook prettig en ze hebben de gratis Camelcrusher die minder mogelijkheden heeft maar wel okee klinkt (en heel veel gebruikt wordt)...
Voor subtiele vervorming wordt Voxengo Varisaturator door veel mensen aangeraden...maar ook PSP Vintagewarmer (eigenlijk een compressor) doet het goed...
De gratis Tube Driver is ook okee voor het subtiele werk..weet alleen ff niet van wie die ook al weer was...
Er zijn trouwens stapels met gratis distortions te vinden...Cyanide is redelijk,Audio Damage heeft er ook eentje....
Je kunt het ook gaan zoeken in filters :
Fabfilter Simplon heeft een erg fijne klank en is goedkoop...erg goed voor dat smerige randje...
Tone2 BiFilter...die heeft ook ingebouwde distortions trouwens...
De gratis Naieve LPF (van Admiral Quality) klinkt ook goed,en heeft subtiele saturation...
Van bijna alle bovenstaande software kun je demo's downen en zo zelf beslissen wat je lekker vind...
Sorry dat ik niet alle links heb,maar met Google vind je ze allemaal wel...