808 VSTi

LOWtense

Hallo!
Hallo!
Na jarenlang Rebirth en Reason gebruikt te hebben wil ik toch graag aan de gang met Cubase SX3. Wat is in jullie opinie de beste TR808 VSTi (ik wil Elektro maken namelijk)? Geef ook aan waarom. Ik zal de software moeten kopen en alle voor en tegens moeten afwegen....
Schiet maar!

Die van D16 lijkt mij ook wel vet

nephetonBig.jpg

Je kan op de D16 site ook gewoon even de demo downen en deze even uitproberen.....dan kan je zelf bepalen wat je er van vind voordat je besluit om hem te kopen....wat je waarschijnlijk wel gaat doen:D

Je kan ook de sampels DL'den die ik gepost heb van men 808,of .

Drumrack van Ableton heeft ook een vrij sterke 808, D16's Nepheton blijft echter veruit de dikste emu.

Als je open staat voor een hardware bak, kan ik je de Novation Drumstation aanraden.
Dit ding kost 2de hands niet veel en de 808 sounds zijn behoorlijk overtuigend.
Ze snijden net ff iets lekkerder door de mix dan bovengenoemde software emu's.

Als je open staat voor een hardware bak, kan ik je de Novation Drumstation aanraden.
Dit ding kost 2de hands niet veel en de 808 sounds zijn behoorlijk overtuigend.
Ze snijden net ff iets lekkerder door de mix dan bovengenoemde software emu's.

Ja dat is zeker waar en de DStation, dus niet de Drumstation v1 of v2, want de DStation is iets hotter op de outputs en iets meer pucnh ook. Valt niet te vergelijken met de D16 Nepheton vind ik. Zeker met wat SPL gear en D&R limiters erachter op de indivduele outs :D

Die Nepethon is wel leuk hoor daar niet van, maar mist gewoon de oempf van hardware.

Die Drummachine van Audioreleasm vind ik echt bar slecht eerlijk gezegd, hun Bassline2 vind ik wel top en die gebruik ik wel heel veel, ik heb er me echte TB303 voor weggedaan, maar dat is weer een ander verhaal hehe..

voor 569 + porto ofzo kan je ook een vermona DRM1 MK3 kopen, is niet 100% 808 achtig,maar wel 100% analoog en heerlijk cheesy.

dat ding gaat van cr78/cr8000 naar tr606 (modded wel te verstaan) tot en met een aardige 808 en 909 indruk, als je de sweetspots van de potmeters weet te vinden, that is...

Waar te koop:
http://www.schneidersbuero.de/index...ona&kategorie=hersteller&currency=EURO_BRUTTO

Picture BIG:

http://www.schneidersbuero.de/images/full/v_drm1mk3.jpg
v_drm1mk3_s.jpg

Back