De grote UAD draad

Heb ff een bestaande drumset snel en lomp door die Studer plugin gegooid, met alleen maar standaard presets. Ik moet zeggen, ben meteen aangenaam verrast!

HOE VOEG IK EEN SOUNDCLOUD BESTAND IN?

Ik vind het een beetje jammer dat ze bij uad niet echt een oplossing hebben voor mensen met een laptop.

Ja oke ze hebbe dat laptop geval, maar mijn expresscard 32 zit al vol.

Denk dat er best een markt voor is

Er is inderdaad een markt voor, en daar speelt Magma op in, zoals ze dat traditioneel steeds gedaan hebben toen het nog over desktops met overvolle pci sloten ging. Nu hebben ze dus ook pci-expansion systemen met een kabel naar een express card.
Magma is echter overdreven duur.
Ik heb een gelijkaardig systeem van virtuavia. 4 uad kaarten op 1 laptop.

Ik heb onlangs ook een UAD aangeschaft of eigenlijk bij een la-610 gekregen. Wilde hem al heel lang hebben eigenlijk. Maar deze aanbieding deed het hem zeg maar.
Ik had dit al een paar jaar eerder moeten doen. Maar goed ik heb hem nu.

Ik heb net de hele thread doorgelezen. en ik kom eigenlijk niks tegen over SPL Transient Designer. Ben er wel van gecharmeerd. Heeft iemand die? en wat zijn de ervaringen?

Ik heb onlangs ook een UAD aangeschaft of eigenlijk bij een la-610 gekregen. Wilde hem al heel lang hebben eigenlijk. Maar deze aanbieding deed het hem zeg maar.
Ik had dit al een paar jaar eerder moeten doen. Maar goed ik heb hem nu.

Ik heb net de hele thread doorgelezen. en ik kom eigenlijk niks tegen over SPL Transient Designer. Ben er wel van gecharmeerd. Heeft iemand die? en wat zijn de ervaringen?

De UAD SPL Transient Designer is erg goed, beter dan de versie die SPL zelf heeft uitgebracht als native VST plugin. Ik gebruik 'm tegenwoordig niet meer, heb geen UAD meer... ben al tijden van plan om weer een UAD te kopen, maar aan de andere kant, heb ook al best veel geinvesteerd in native VST plugins.. en heb een beetje moeite met zo'n dure UAD-2 kaart die eigenlijk niet heel krachtig zijn. Maarja.. een aantal plugins van Uaudio zijn wel geweldig!

SPL Transient Designer gebruik ik best vaak op drums. Klinkt een heel stuk beter dan alleen een envelope. Bij bepaalde drums dan. Gebruik het meestal op snares en claps met attack en sustain instelling gebruik ik meestal op hihats.

zo gebruik ik m'n SSL Drumstrip continue, kan je lekker een ritmesectie mee shapen

SPL TD hier ook op snare, vooral als je een niet-punchy geval hebt en je mixt er een extreem punchy versie onder. Doet het beter dan compressie.

Ik gebruik hem ook op vocals, trouwens, om de nadruk te leggen op medeklinkers i.p.v. klinkers.

Tenslotte om reverb uit een totaalmix te krijgen :).

SPL gebruik ik ook heel veel vooral in echte opnames, ik mix ook bands en pop werk en daarvoor is het heerlijk, beetje ingekakte bas speler maak je weer fris en fruitig en voor een drummer die wat lui is wordt opeens weer actief ermee. Ook op microfoon bleed en guitar bleed is het een uitkomst, werkt veel sneller dan een compressor en Gate en klinkt ook beter, top plugje IMHO

Nog steeds goed, al heb ik echt een vaste set aan plugins die ik vaak gebruik en andere zelden (of ik heb ze niet):

- Pultec / Pultec Pro -- briljante EQ voor boosten
- Roland FX Bundle -- zowel chorus, dimension-d als space echo zijn allemaal zeer bruikbaar
- Moog Filter -- heerlijke filter
- LA2A -- mooie compressor om iets net effe mooi glad te strijken
- Fairchild -- lekker rond, lekker blond
- Little Labs VOG -- goede sub harmonic oscillator voor goed SUB
- Beide EMT-verbs -- nice verbies

De rest is me te duur ;)

Culture Vulture heb ik nog altijd de HW-variant van :)

Die Fatso heb ik ge-demo'd... die was wel nice. Ben ook wel benieuwd naar die Ampex

Culture Vulture is heel breed inzetbaar.. ik heb er zelfs weleens tracks mee gemasterd!

De lichtere T1-stand is tof om dingen net even een randje te geven.. percussie-achtige dingetjes bv. compressed ook een beetje
De P1 stand is wat agressiever en leent zich goed voor bassen en leads. Als je de overdrive aan zet gaat t helemaal los :D

Daarnaast is de CV ook heel goed om direct bv. een basgitaar op te nemen via de Hi-Z input

Software 7.0 is uit met inflator, spl twintube en een nieuw soort plugin: ocean way studios plugin. De site is nu niet benaderbaar voor me. Dus ben benieuwd wat het is. Gok een soort ambience plugin vd studio zelf.

Software 7.1 is uit met de update behandeling voor de Pultec en de nieuwe Millennia NSEQ-2. Ik heb nog niks gedemo'd, maar het klinkt allemaal erg veelbelovend. De "oude" Pultec vond ik al mooi, maar gebruik hem niet genoeg om te willen updaten denk ik. De Millennia ga ik zeker eventjes uitproberen (wel duur, staat in e-mail $199 maar in de shop $299. Zelfs met vouchers e.d. een hoop geld nog..)

Nog steeds heel tevreden met een 2 x uad 1 mackie edition en een express pack met als extra plugins de pultec pro en cambridge eq. Echter wegens overstap op mac laptop zoek ik naar een manier om ze op de mac te kunnen gebruiken zonder een peperdure satelite of (iets minder dure) uad solo laptop te kopen. Iemand ideen hier? Ik heb al een paar keer zo'n magma PCI chassis bekeken maar die zijn ook vrij duur. Iemand een alternatief? Ook virtuavia is vrij prijzig.

Ik heb ook een tijd gezocht naar een oplossing voor zoiets omdat ik heel veel UAD-1 kaarten had (kwam door wat ruil en verkopen etc). Echter, bijna elke oplossing die er is is eigenlijk niet praktisch, en net zo duur zo niet duurder. Zo'n magma bijv. kost je meer dan een UAD. Uiteindelijk ben ik gewoon helemaal overgegaan op UAD-2.

P.S. Mocht je tot de conclusie komen dat je toch een UAD-2 Solo/Laptop wilt dan heb ik er wel nog eentje voor je liggen die ik best schappelijk aan je kan verkopen. Evt. met zeer leuk plugin pakketje. Maar in dat geval kunnen we verder praten via pm ;)

Back