De grote UAD draad

Heb zelf ook wat gedoe gehad met mijn 2 UAD-1 kaartjes.

Na aanschaf van een nieuw moederbord (Gigabyte) met nieuwe processor en geheugen vond de uad configuratie tool (in het metertje) maar 1 kaart in plaats van 2. Windows vond ze wel beide (apparaatbeheer).

Nu had ik een dag eerder de /3GB switch aangezet omdat ik wat geheugenproblemen had met Omnisphere.
Blijkt dus dat de 2 uad's niet tegelijk werken met die /3GB switch. Nadat ik de switch uit gezet had liep alles weer als een trein.

Het geheugenprobleem van Omnisphere is met wat tweaken nu zo goed als opgelost.

Ik heb 'm aan de praat!!

Er is een conflict met mijn videokaart volgens iemand op een forum. Op zijn advies ging ik in veilige modus naar Windows, de kaart installeren en vervolgens moest ik 'm in device manager uitschakelen. Tadaa, nu kan ik gewoon in Windows komen en als ik 'm dan weer aan zet, dan werkt het allemaal prima!!

Moet alleen niet vergeten om 'm weer uit te zetten als ik Windows ga afsluiten. :frons:

Kan toch niet de bedoeling zijn dat je dat steeds aan en uit zeg :confused:
Terwijl je nog 1 pci slot vrij hebt als ik het goed begrijp.

Ik zou als ik jou was toch nog eens verder kijken. In het bios alle overbodige devices uitzetten (Paralelle poort controller, seriele poort controller, floppy drive etc).
Gebruikt je de laatste (5.10) versie van de uad software? En de laatste versie van de videokaart drivers.
Windows geupdate naar sp3?

Misschien nog overbodige firewire poorten aangesloten die disabled kunnen worden?

Het is een KNOWN ISSUE dat de UAD insteekkaart problemen kan geven als je ze naast je video-kaart steekt !! Ander slotje nemen en opgelost.

Ook in mijn onderste PCI slot gaf hij dit probleem. Maar het kaartje is ondertussen al weer van eigenaar geswitched dus het is niet meer aan de orde. Heb bijna genoeg geld bij elkaar om de UAD-2 Duo aan te schaffen.. had 'm paar weekjes terug al willen kopen maar kwam weer wat tussen.. ;{

Kan niet wachten!!

Zie hier een hele UAD thread staan en vroeg me eigenlijk af of het nou echt de moeite waard is om er een te kopen. Ik heb best wel wat plugins zoals van Sonnox en Waves, biedt UAD echt een hogere kwaliteit dan deze plugins?

Ik doe vrijwel alles softwarematig en maak house en techno-achtige dingen waarbij ik veel eq, compressie, limiting en andere fratsen gebruik.

Fokov schreef:
Zie hier een hele UAD thread staan en vroeg me eigenlijk af of het nou echt de moeite waard is om er een te kopen. Ik heb best wel wat plugins zoals van Sonnox en Waves, biedt UAD echt een hogere kwaliteit dan deze plugins?

Ik doe vrijwel alles softwarematig en maak house en techno-achtige dingen waarbij ik veel eq, compressie, limiting en andere fratsen gebruik.

Ik had ook tijden lang mijn twijfels! Is het wel nodig? Het is toch wel duur en kan nog duurder worden als je meer pulgins wilt hebben! Twijfel, twijfel, twijfel... :D Ik ken het gevoel.
Maar uiteindelijk had ik wat geld over en dacht, nou het moet maar. Ik lees zoveel goeie dingen over de uad-2.... dus hupsa.
Ik heb de UAD-2 nog niet eens zolang, maar ik kan je nu al vertellen dat ik niet meer zonder kan. De plugins zijn mooi, Universal Audio is ook een top bedrijf, veel kortingen en goeie communicatie.
En ik weet niet hoe goed je computer is, maar mocht je dit aanschaffen dan maakt het weer meer CPUs vrij voor je computer, omdat deze plugs dus runnen vanaf de kaart (en dus weinig/niks) van je computer vragen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt? Check hun website en youtube ook effe, er staan aardig wat filmpjes op die je helpen.

Als geld een probleem is kan je altijd kijken of je een tweedehands uad-1 kaart kan vinden, of misschien zelfs een uad-2 mocht iemand opwaarderen van een solo naar multi of zo.

Succes.

Ik gebruik op dit moment nog cubase sx3 en ik twijfel of ik over zal stappen op cubase 5 of uad-2 zal nemen. Ik begrijp dat eq, compressie etc met uad veel beter zal zijn dan met cubase, maar hoe zit het met reverb en delay?

Komt realverb/dreamverb een beetje in de buurt van bijv. een goede Lexicon?

De delays in cubase 4/5 schijnen wat beter te zijn dan die in sx3; Hoe goed/bruikbaar is de dm-1 delay van de cs-1 channel strip hierbij vergeleken?
Ik zoek vooral een straight-forward stereo en ping pong delay en heb al heel wat delay-plugins versleten maar eentje die me echt bevalt moet ik nog vinden...

Tot 30 juni krijg je bij aanschaf van uad-2 resp. 100/200 of 500 dollar erbij voor plugins wat het weer extra interessant maakt...:biertje:

Tja watvoor computer heb je? Cubase 5 vraagt weer meer van je computer. Hou dat in de gaten. Want straks zit je met Cubase 5 en CPU overload en dus moet je of terug naar sx3 of een nieuwe computer kopen.

Ik persoonlijk vind de reverb die je erbij krijgt erg goed. Ook is net die nieuwe mkII chorus/delay uit, ook erg vet. CS-1 channel strip werkt goed op synths (vind ik). Zoals ik zei, ik gebruik (en volgens mij ook veel mensen hier) in elk project UAD plugs.

Universal Audio heeft echt bijna altijd van die kortingen. Ik weet niet wat je wilt aanschaffen? Maar ik ga er van uit dat je voor de "solo" wilt gaan, dan is de korting maar 50 of 100 geloof ik. Hou dat in gedachten. Koop je de uad-2 nu, dan krijg je bijvoorbeeld 25% korting als je 3 plugins tegelijk koopt (tot eind april). Maar elke maand is er wel zo'n soort korting.

Als je echt zo twijfelt zou ik kijken of je iemand kent die er een heeft waar je kan testen, effe kijken enz. Of toch hier (of marktplaats) kijken of iemand een uad-1 kaart verkoopt. Scheelt je veel geld, en kan je toch ook al die plugs testen.

Thanks voor je antwoord, DJTheBandit. Denk wel dat ik hetzelfde ga doen als ik wat geld over heb...
Enig idee hoeveel plugins je kan runnen vanaf een UAD-1 of 2? Ik heb begrepen dat het verbruik van elke plugin anders is maar als moet ik eerder denken aan 3 plugins of aan 20 die je tegelijklertijd kan gebruiken? Of is hier ergens een overzicht van? Kon het niet echt vinden op de UAD website en ik luister liever naar ervaringen van gebruikers natuurlijk...

Thanks voor je antwoord, DJTheBandit. Denk wel dat ik hetzelfde ga doen als ik wat geld over heb...
Enig idee hoeveel plugins je kan runnen vanaf een UAD-1 of 2? Ik heb begrepen dat het verbruik van elke plugin anders is maar als moet ik eerder denken aan 3 plugins of aan 20 die je tegelijklertijd kan gebruiken? Of is hier ergens een overzicht van? Kon het niet echt vinden op de UAD website en ik luister liever naar ervaringen van gebruikers natuurlijk...

Het hangt er helemaal vanaf welke plugin je gebruikt. Sommige plugins kan je vet vaak draaien, maar neem bijvoorbeeld de Moog Multimode Filter, daar kan je er maar 1 van draaien op je UAD1.

Hier een overzicht van hoeveel plugins je maximaal kan draaien op je UAD1 en UAD2 kaartjes: http://uaudio.com/support/uad/charts.html

UAD-1 is heel snel vol. Dan is de prijs/prestatie van de UAD-2 veel beter.
Maar het addertje onder het gras is het aantal plugs wat je wilt hebben. Tel die maar eens op en je komt vaak dan nog aan een aardig bedragje.

Ik begrijp dat eq, compressie etc met uad veel beter zal zijn dan met cubase, maar hoe zit het met reverb en delay?

UAD heeft een hele goede reverb plugin, Plate 140.
En de nieuwe Cooper Time Cube MkII, die wil ik zelf ook graag hebben is helaas alleen voor UAD-2.

[..] Komt realverb/dreamverb een beetje in de buurt van bijv. een goede Lexicon?

[..]Tot 30 juni krijg je bij aanschaf van uad-2 resp. 100/200 of 500 dollar erbij voor plugins wat het weer extra interessant maakt...:biertje:

Realverb/dreamverb gebruik ik amper, kan ik niet goed over oordelen, maar de plate140 van UAD vind ik echt zo super goed!! :halleluja

Die actie tot 30 juni is inderdaad heel interessant!! Als je nu geen UAD-2 hebt en je zit er serieus aan te denken.. dan zou ik niet meer twijfelen!! kopen die QUAD!!! :peukie:

UAD heeft een hele goede reverb plugin, Plate 140.
En de nieuwe Cooper Time Cube MkII, die wil ik zelf ook graag hebben is helaas alleen voor UAD-2.

Net de Cooper Time Cube MkII demo geactiveerd omdat ik een rock'n roll project ga mixen, supervet op vocals en gitaren!

Wat een voordeel trouwens als je zowel UAD-1 als UAD-2 hebt, fijn een maand alle plugins testen (met uitzondering van de plugs die enkel op UAD-2 draaien).

Tja watvoor computer heb je? Cubase 5 vraagt weer meer van je computer. Hou dat in de gaten. Want straks zit je met Cubase 5 en CPU overload en dus moet je of terug naar sx3 of een nieuwe computer kopen.

Ik persoonlijk vind de reverb die je erbij krijgt erg goed. Ook is net die nieuwe mkII chorus/delay uit, ook erg vet. CS-1 channel strip werkt goed op synths (vind ik). Zoals ik zei, ik gebruik (en volgens mij ook veel mensen hier) in elk project UAD plugs.

Ok, bedankt voor de info!

Waarschijnlijk is m'n computer wel snel genoeg voor cubase 5 (dual core 2.7 Ghz). Maar ik denk dat ik gewoon voor uad ga. Bij Thomann kan je het volgens mij zelfs weer terugsturen mocht het niet bevallen (waar ik niet van uit ga natuurlijk 8) )

Als je die Cooper MkII bedoelt, die lijkt me ook wel cool; op dit moment heb ik alleen meer aan een rechttoe-rechtaan delay. Ik denk dat ik als eerste plugin erbij voor de Cambridge eq zou gaan...

Ok, bedankt voor de info!

Waarschijnlijk is m'n computer wel snel genoeg voor cubase 5 (dual core 2.7 Ghz). Maar ik denk dat ik gewoon voor uad ga. Bij Thomann kan je het volgens mij zelfs weer terugsturen mocht het niet bevallen (waar ik niet van uit ga natuurlijk 8) )

Als je die Cooper MkII bedoelt, die lijkt me ook wel cool; op dit moment heb ik alleen meer aan een rechttoe-rechtaan delay. Ik denk dat ik als eerste plugin erbij voor de Cambridge eq zou gaan...

Het enige bij UAD is dat het echte geld uitgeven pas begint na het aanschaffen van de kaarten :)...

Je krijgt een 'leuk' basispakket om mee te starten, maar uiteindelijk herbergt dat nog niet 1/20 van het klankpotentieel der plugins.

Het enige bij UAD is dat het echte geld uitgeven pas begint na het aanschaffen van de kaarten :)...

Je krijgt een 'leuk' basispakket om mee te starten, maar uiteindelijk herbergt dat nog niet 1/20 van het klankpotentieel der plugins.

Daarom is het wel verstandig om dus voor 30 juni tot de koop over te gaan (als je het toch al van plan was binnenkort), want dan krijg je, bovenop de eventuele voucher die al in het pakket zit, nog eens extra vouchers! Dan wordt zo'n UAD-2 QUAD Flexi best leuk, want dan mag je dus voor totaal 1000 dollar plugins gaan uitzoeken. :-)

Enne.. bij Uaudio hebben ze vrijwel elke maand leuke acties/aanbiedingen.. en als je het geduld hebt wacht je gewoon tot december/januari.. dan hebben ze vast wel weer alle plugins voor half geld in de aanbieding!! :)

Wat iedereen zegt, mee eens. :)

En wat beteft je computer.... en cubase 5. Dat zit rond de minimale system requirements, als ik het mij goed herinner.

Persoonlijk zou ik eerst voor de UAD gaan, zeker met de kortingen. Cubase kan altijd. Uad doet het ook in Cubase 3sx, maar ja.... dat is mijn mening. En men heeft zeker gelijk dat je kan verwachten dat je (veel) meer dollars gaat uitgeven vor extra plugins die je wilt hebben, vergeet dat niet.

Dan ga ik alvast maar sparen...

Gelukkig staat de dollar nog steeds laag. :biertje:

Als je toch al elke euro moet omdraaien om te sparen voor dit soort spul.... check youtube ondertussen, en zoek effe UAD. Ze zitten daar ook op. Ook kan je om je heen eens vragen of iemand er een heeft... kan je het "zien" en horen enz... in ieder geval proberen iemand te vinden, zou ik zeggen. Kan nooit geen kwaad.

Back