De grote UAD draad

dione

hardkoor
Barst maar los...

Wat zijn je favoriete UAD plug-ins ?
Hoeveel kaarten heb je ?
Welke plug-ins heb je allemaal ?
Welke vond je goed,maar gebruik je niet meer ?
Nog gebruikers tips ?
Denk je dat UAD snel met nieuwe,krachtigere kaarten gaat komen ?
Wat vind je van het coupon en sale beleid van UA ?
Heb je zelf plug-ins met de real deal kunnen vergelijken ?

Was zelf eerst geen fan van UAD,maar toen ze met meer emulaties van hi-end spul kwamen ben ik toch overstag gegaan en kan nu ondertussen niet meer zonder...ik heb 3 kaarten en bijna alle plug-ins...

Mijn favorieten zijn de Neve 88rs,Pultec (Pro) en Cambridge...
Voor mastering kan ik niet meer zonder Precision EQ...
Fairchild en Precision Multiband gebruik ik eigenlijk nooit meer...

Ik heb zelf het vermoeden dat UAD snel met een nieuwere kaart gaat komen...en ben zowiezo erg nieuwsgierig naar de samenwerking met Empirical Labs (er schijnt een Fatso plug-in te komen,maar een Distressor zou ook niet verkeerd zijn)...

Ik heb op dit moment 2 kaarten, 3de kaart komt erbij als ik de nieuwe PC heb. Ik heb de Ultra-Pak, de Neve Classic Consoles MK2 bundle en de VCA VU. De LA-3A komt daar asap nog bij.

Favo's Neve 33609 in combi met de Pultec Pro, de 88RS, de VCA VU en Cambridge. De Plate 140 gebruik ik ook zeer vaak. de 1081 op stemmen en gitaar en de 1176+1073 in all buttons mode zga iedere productie op m'n parallelle drumbus.

Die coupons en aanbiedingen zijn erg vet, ik vind dat UA een goede manier van klanten binding heeft, zo heeft die Neve bundle me bijvoorbeeld geen cent gekost, volledig van coupons aangeschaft.

Ze mogen van mij idd nog wat high-end stuff emuleren, Culture Vulture, Distressor, Fatso, misschien een Mutron en wat spul van Manley zou ook niet verkeerd zijn.

Laat ze eerst maar eens wat DSP power oppeppen. Alle concurrenten hebben dat al lang gedaan.
Dat had ik laatst ook al op hun survey aangegeven.

Laat ze eerst maar eens wat DSP power oppeppen. Alle concurrenten hebben dat al lang gedaan.

100% eens. Vind dit product qua plugins 1 van de meest interessante DSP platforms. Echter vind ik het feit dat sommige plugins een hele kaart in beslag nemen echt iets uit 1990.

De gebruikte chip kost echt 10 x niks en het moet technologisch geen enkel problemen zijn om 4 van die chips op 1 kaart te zetten. UAD kan wat betreft plugins en kortings coupons erg schappelijk zijn maar wat ze met de hardware doen vind ik ronduit vreemd.

De plate140 is mijn all-time favorite reverb omdat hij een heerlijke grote sound heeft. Daarnaast gebruik altijd de 2 neve eq's

Hoeveel kaarten heb je ?
2

neve bundle, roland bundle, plate140 en 1176ln

space echo, omdat ik zn sound niet vaak nodig heb.

Nog gebruikers tips ?
Gewoon lekker experimenteren

Vast wel, daar word al zo lang om gezeurd...

heeeeel relax. Ik heb al vele malen geprofiteerd van hun aanbiedingen.

Op een van mijn werk locaties hebben we de neve compressor staan. Maar ik heb nog geen tijd gehad om ze te vergelijken.

1176, la2a, cambridge, neve 88rs, plate 140

Hoeveel kaarten heb je ?

2

1176, la2a, cambridge, neve 88rs, plate 140, pultec pro, etc.

?

Nog gebruikers tips ?

nee

Ach, het zou handig zijn, maar de plugins worden niet beter of slechter van het platform waar ze op draaien, waarmee ik bedoel dat welke ontwikkelingen er ook aankomen, de 1176 van de uad1 altijd goed zal blijven. Als ik een stuk hardware koop, ga ik hem toch ook niet elke week openschroeven om er betere opamps etc in te zetten. Het gaat om de klank, en om te zeggen dat je er niet een koopt om de (niet krachtige) dsp kaarten, vin ik gelul over computers, en niet over audio.

Flauw. Er is altijd wel 1 of andere buitenkans, terwijl het de volgende maand complete uitverkoop is waar het nog goedkoper is.

Ja, de la2a en de 1176, ik heb ze vergeleken met de universal audio versies, en ik hoor in de situatie waarin ik ze gebruik nauwelijks verschil.

Van die laatste serie plugs van uad heb ik de meeste nog niet eens geprobeerd.
En zowieso dat ik ook veel plugins te duur vind voor wat ze bieden. Of ik moet ze gewoon eens proberen.

Vind dat dsp gezeur toch een beetje een geval van 'luxe-probleem'...het gaat er niet om wat je hebt,maar wat je er mee kan :D

Ik gebruik 3 kaarten en haal nooit de max...bovendien kun je bouncen,offline processen en van veel ook de SE versie gebruiken...

Degene die het meeste power trekt (Neve 33609) gebruik je meestal op de eindmix,dus kun je heel goed naderhand pas inzetten...

En als je gaat vergelijken met powercore : hun Tubetech emulatie trekt ook enorm veel power,zelfs van de x8...(daar klagen ze d'r ook over)

Op een Duende kun je 16 stereo instanties van de channelstrip draaien...op UAD kun je 13 instanties van de Neve channelstrip draaien...dus zoveel verschil is dat niet...;)

Heb er 2, meer vind ik echt overbodig.
Beste zijn de LA2A en Neve serie bij uitstek!
1176 en plate gebruik ik niet meer.

Ik heb 2 pci-e UAD's sinds een maand of 3 en ben er zeer tevreden over.
Een enkele kaart vond ik net iets te weinig. Met 2 kan ik lekker werken. In Cubase heb ik het dan over een plugin of 13-14 in de mix, om te masteren een plugin of 4 (inclusief de 33609 die 69% van een kaart eet).

Er zijn ook mensen met 4 kaarten die nog klagen over te weinig dsp power. Maar vaak zijn het mensen die klagen om te klagen.

De plugins werken prima en klinken vooral gewoon goed.

De neve 1081 of 1073 eq's heb ik op vrijwel iedere bus zitten.
De pultec pro gebruik ik voornamelijk op drumtracks.
De 88rs meestal op vocal tracks.
1176 LN op bas/kick.
Fairchild op vocals en pads/choirs.
Dreamverb als fx send ingesteld.
De Neve 33609 gebruik ik als 'mastering' compressor evenals de precision maximizer..

De VCA VU of precision bus compressor zal mijn volgende aanschaf worden.

Tip: als je nog geen UAD hebt, kopen! :okdan:

Ik heb 4 uad kaarten in een Magma zitten. Op 5 plugs na allemaal gekocht. Daarnaast een Duende, werkt echt super samen.
Ik gebruik echt totaal geen andere plugs meer. Met 4 kaarten heb je echt DSP genoeg. Ik gebruik de Duende als channelstrips, met vervolgens de uad plugs als inserts, dus na de Duende. Super combo.
:halleluja

Ik heb 4 uad kaarten in een Magma zitten. Op 5 plugs na allemaal gekocht. Daarnaast een Duende, werkt echt super samen.
Ik gebruik echt totaal geen andere plugs meer. Met 4 kaarten heb je echt DSP genoeg. Ik gebruik de Duende als channelstrips, met vervolgens de uad plugs als inserts, dus na de Duende. Super combo.
:halleluja

Heb je geen problemen met de Duende ? Werk je met PC of Mac ?

En daar noem je voor mij gelijk de reden om dit product niet te kopen. Heb in een uitgebreid artikel eens gelezen dat de processor werkelijk en gpu is die nooit op de markt gekomen is. Men zal dan ook zeer wel mogelijk doorgaan tot:

a. Men wordt uitgekotst omdat men behalve de bus nagenoeg 0 innovatie op de hardware heeft gedaan
b. Al de gpu's verkocht zijn.

En daar noem je voor mij gelijk de reden om dit product niet te kopen. Heb in een uitgebreid artikel eens gelezen dat de processor werkelijk en gpu is die nooit op de markt gekomen is.

No offense, maar dit vind ik een rare redenatie. :confused: Je koopt een product dat gewoon goed klinkt dus bij voorbaat niet omdat er een langzame cpu chip in zit die nooit op de markt is gekomen? En dat gebaseerd op een artikel, terwijl je nooit zelf ermee gewerkt hebt. Waarom koop jij producten dan, om de klank/gebruiksgemak/eindresultaat, of om de manier waarop dit tot stand komt (cpu-chip in dit geval)?

Ik zou toch zeggen om de klank en de kwaliteit van hetgeen waar het voor bedoeld is. Wat boeit het nou welke hardware hiervoor gebruikt is. Ga je de jupiter 8 op voorhand niet kopen omdat er al 30 jaar geen innovatie op verricht is en een japans display in zit dat nooit op de markt is gekomen :D

Voor mij hoef je geen UAD te kopen. Ik ben ook niet objectief, ik ben een echte FanBoy :halleluja

En daar noem je voor mij gelijk de reden om dit product niet te kopen. Heb in een uitgebreid artikel eens gelezen dat de processor werkelijk en gpu is die nooit op de markt gekomen is. Men zal dan ook zeer wel mogelijk doorgaan tot:

a. Men wordt uitgekotst omdat men behalve de bus nagenoeg 0 innovatie op de hardware heeft gedaan
b. Al de gpu's verkocht zijn.

Tja....maar feit is dat ze wel de beste software hebben...;)

Ter vergelijking : de Waves V-series plug-ins worden door iedereen die ze naast elkaar getest hebben,gezien als de mindere van de UAD Neve plug-ins...maar toch betaal je meer (!) voor die Waves plugs (en dan hebben we het nog niet eens over de WUP..)....

En eerlijk gezegd : gpu of niet,wat doet dat er verder toe ? Een 303 was een stuk speelgoed,maar wie wil er nou niet eentje ? :D

Maar ja,iedereen zit te wachten op UAD 2...waarschijnlijk komt die ook wel,en ik verwacht dat UAD zeker wel met mooie crossgrade offers komt (ze zijn daar erg netjes in)...maar tot die tijd wil ik ook gewoon topkwaliteit plug-ins kunnen gebruiken en ga ik me echt niet druk maken of er nou een gpu wordt gebruikt...

Je kan natuurlijk ook voor de orginele hardware gaan. ;)

Je kan natuurlijk ook voor de orginele hardware gaan. ;)

Yep,die wordt nu toch goedkoper omdat steeds meer high-end studios over gaan op UAD en dus hun hardware kunnen verkopen :D

Nou, dacht het niet Dione!! Waar haal je die redenering vandaan?

Back