cubase dongle eruit halen als je niet gebruikt?

bart1986

Stamgast
Vroeg me af aangezien pc hier heel vaak aanstaat of het verstandig is om de dongle van cubase even eruit te halen op momenten dat je cubase niet gebruikt? Lijkt me niet erg goed voor dat ding als ie heel de dag aanstaat terwijl cubase misschien niet eens gebruikt word. Dus eruit halen tussendoor? Of nergens voor nodig

Ik stem voor,

Mijn muis zit ook de hele dag in mn USB poort... en mijn MIDI interface... En mijn toetsenbord...

ok, maar een muis kost geen 700euro :P dus dan ben ik toch ietwat voorzichtiger haha

Als de dongle kapot gaat zonder dat jij er iets raars mee gedaan hebt (Dus gewoon in je USB poort zit en er mee kapt) kan je een nieuwe krijgen via de distributeur hier in NL (je hebt dan de Key serialnr nodig die op je USB dongle staat). Ik heb dat eens opgezocht omdat ik ook wilde weten of ik dan Cubase opnieuw moet kopen... nee dus... Dit is uit de Steinberg Knowledge Base:

2.3. My USB key worked fine but now it has ceased to function and appears to be defective without any physical damage.

In this case please contact your national distributor and you will get a replacement for the key and also for all licenses contained on it. Your distributor will ask you for the USB key number which is readable through the transparent housing and will most likely want to have the key sent to them.
2.4. I have broken my USB key. It is now physically defective and is short before ceasing to function or is already dead.

Please contact your national distributor. You need to buy a new empty Steinberg USB key. Your distributor will ask you for the USB key number which is readable through the transparent housing and will most likely want to have the key sent to them. They will care about providing you with replacement licenses for the empty USB key you have bought.
2.5. My USB key is heavily damaged and the USB key number can“t be read anymore.

Please contact your national distributor. You need to buy a new empty Steinberg USB key. Further details need to be clarified then, usually it is not a problem to replace all required licenses when you have registered the products before.

Volgens mij moet dat ding er gewoon tegen kunnen om constant in je PC te zitten...

De kans op beschadigen bij steeds opnieuw inpluggen en verwijderen lijkt me veel en veel groter dan dat je hem gewoon laat zitten.

Zie jij geen (technisch) verschil tussen een USB-gevalletje en een harddisk?

Een harddisk is meer onderheven aan slijtage dan een usb-stick vanwege de bewegende onderdelen en hogere temperaturen waaraan deze over het algemeen blootgesteld wordt.

Conclusie: Verwijder je HD en laat je dongle lekker zitten :engel:

De kans op beschadigen bij steeds opnieuw inpluggen en verwijderen lijkt me veel en veel groter dan dat je hem gewoon laat zitten.

.
.
Je kan ook onder device manager of bestands beheer je USB poort of dongle uitschakelen en later wanneer nodig weer inschakelen.
Geen schade aan de connector en geen overbelasting van de dongle.
.
Lang leve de techniek..............:D

Uhhhhh... ligt het aan mij, of zijn er opeens allerlei posts verdwenen?

Ik kan me niet herinneren dat die zo irrelevant waren. Althans niet meer irrelevant dan bijvoorbeeld dit hele topic.

Je kan ook onder device manager of bestands beheer je USB poort of dongle uitschakelen en later wanneer nodig weer inschakelen

of een aantal hardware profiles aanmaken, zodat je tijdens windows startup kunt kiezen of je wel of geen usb wil (kun je gelijk in je 'muziek login' alle andere onnodige hardware zooi uitzetten die je in je gewone login wel wil gebruiken (printer bv))

Ik kan me niet herinneren dat die zo irrelevant waren. Althans niet meer irrelevant dan bijvoorbeeld dit hele topic.

Kan me niet herinneren dat er meer posts instonden dan nu... ???
Ben je niet in de war met een ander draadje?

Kan me niet herinneren dat er meer posts instonden dan nu... ???
Ben je niet in de war met een ander draadje?

Nee, kijk maar naar de quote van Flying Panter.

Vreemd...

hmm ja, ik ging er eigenlijk van uit dat FP gewoon teveel :biertje: had gedronken :D

Dan is het wel vreemd, al een Mod aangetikt?

Vreemd idd.. rond half 5 ben ik normaal nog redelijk helder :P

Maar misschien heeft een mod de hele thread opgeschoond oid?

Ja die moderators he .....

THe tall lad ...je usbstick gewoon lekker laten zitten en online laten hacken

ander lid ...als je kans hebt kan je usb stick ontploffen en dan ben je verder van huis dan je denkt en misschien komt er dan een stukje plastiek in je oog en ben je blind etc...

Ander lid ....Zitten nu al terroristen bij steinberg

ander lid ..uithalen die usb stick want anders verbruikt je computer onnodig veel energie en das niet goed voor het welzijn van deze planeeet ( ofziets ) en nu ga iklekker in mn hummer sigaretten halen bij de krantewinkel om de hoek :D

Benieuwd hoe lang dit gaat blijven staan ....moderators :luv:8o)

Benieuwd hoe lang dit gaat blijven staan ....moderators :luv:8o)

Ja en daarna vergeleek iemand de slijtage van een HD met die van een USB-stick, waar ik op reageerde omdat dat niet te vergelijken is. En dat zijn de verwijderde posts waar ik me een beetje over verbaas.

Nou ja, dikke vette lekker belangrijk. Gewoon geen pijl op te trekken. Het zal waarschijnlijk een post-razzia zijn geweest.

Back